Jump to content

Cykeltråden


Sir.Per
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Cykla är roligt på sommaren. Kommer ihåg när jag gjorde det på vintern en gång. Gled ned för en brant backe i full fart, och när man ska svänga vid slutet av backen, så sliiiiir...

Cykeln faller och jag med den, ansiktet och knäna mot asfalten. Började blöda ganska ordentligt, där tog min cykelkarriär på vintern slut.

Men på sommaren när det är varmt är det kul. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min cykel ser ut såhär: (CA)

Du21Stor_409096_0.jpg

Fast min är Mäst silver lite rött och lite svart.

Och här är en liten text som är samalnlagt av vad alla testare tycker. tyckte:

Cykeln som käkar grusväg till frukost. Med fjäring och kraftiga MTB-däck tar man sig fram nästan överallt. Maxade Cross-skärmar och Shimanoväxlar. Man behöver knappt ens proköra Durango DSP för att förstå hur cool den är.

Redigerad av Gunde5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt bästa cykelminne:

Innan jag skaffade moppe så körde jag cykel mycket och jag körde året om... På vintern körde jag med vinterdäck så det gick fint... Men en höstkväll skulle jag cykla hem ifrån en kompis och då på kvällen hade det fryst på och vägarna var isiga och jag hade inte hunnit byta till vinterdäck så när jag cyklade hem var det rätt halt så jag tog det försiktigt ända till jag kom fram till en lätt nedförsbacke i närheten av mitt hus... Då tänkte jag att glida lite med backhjulet som i Speedway skulle ju inte sitta fel så jag testade och fick till värsta glidet... Men tidigt så släppte greppet i framhjulet också och jag tänkte skit också men det gick bra jag fortsatta att sladda med båda hjulen ett par meter och tyckte det var ascoolt...

Men plötsligt så greppar båda hjulen fast i marken (förmodligen isfri fläck) och jag faller som ritning under glider flera meter... Skador? Inte en skroma eftersom det var ett tunt lager is... ;)

Glidandes i den lutningen --> \

Hugger fast och snabbt händer följande --> l --> / --> _

Jag tyckte båda glidet och fallet var så kul så jag testade igen... Och det blev en repris på första försöket bra glid, däcken fastnar (på samma ställe) och givetvis ramlade jag igen... B)

^_^

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wii, har längtat efter en sån här tråd! Inte vågat göra nån själv för jag trodde ingen höll på med cykling =D

20" gunde? B)

Aja, här är en liten film med mig ;)^_^

Filmen

Hmm. Tråkigt lindstörd. Oj. Lindström.

http://www.lunarstorm.se/ciao.asp?status=

Är det länken till filmen. Weird. Jag vill ju se din film. inte din. du har nu loggats ut från lunar.

Näj. Vet inte hur många ". Kanske 14-17" max 18" eller jag vet inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självhade jag en Pro Logan heldämpad, men när jag drog upp den på bak hjulet så gick dämparen av på den och fick forstsätta stegra för jag hade för lite lutning för att dra över. tillslut varolyckan ett faktum.

Men efteråt så har jag tagit en gammal Merida och byggt om den lite med svetsen och lite andra prylar till en mycket fetare hoj. håller bra gör den också. lite downhill delar på den. mycket bättre än förra Logan.

dock har trampen pajat på den så den stått i snart ett år. får väl fixa till helgen :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, jag kör BMX varje dag på Älvsjös BMX Bana. Är en av dom bästa av 94:ingarna där. Jag har en GT Bump -00 som ligger i toppen skick. Kostade Ca 6700kr ny men köpte beg för 2700:-!

Jag sätter väl allt från små tabletops till X-Up & One Footer

Är det inte 13 år gräns på det här forumet... :blink:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte 13 år gräns på det här forumet... ;);P

Jag har en hemlighet :blink:

När jag blev medlem viste jag inte att man var lov att vara 13 och jag råkade trycka 1991 iställe för 1992. Men nu är jag 13 iaf, <Ingen skada skedd. Ontopic.Idag kanske min cykel kommer från reparation. hoppas det. Men det snöade i morse. För sista gången ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här jag på 8 meters hoppet vid vällingby tippen tyvärr så har jag ingen film när jag kommer över.

Jag har en Dabomb xlr8r med Dirt Jumper 3, Hayes osv. DAbomb

Jag har lite frågor här!

Hur långt stegrar ni?? Jag typ 150 meter inge speciellt.

Hur högt har ni droppat?? Jag har typ 130cm :blink:

Vad kostar era hojjar?? Min runt 20000kr!!

post-22-1112962088_thumb.jpg

Redigerad av SlipKnoT666
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...