Jump to content

Tjejer?


Perlan
 Share

Recommended Posts

Fel.

Man kan visst bli kär utav ens egna fantasier kretsande kring hur man upfattade personen första gången man ser henne, det behöver inte alls vara någonting erotiskt med det hela. Visst, kanske en erotisk underton, men...=) Höhö.

Visst, det är ju påhittad fakta man grunder kärleken på, men om man är en personkännare, vilket alla är innerst inne, så tror jag att det går...

Svårt att förklara än en gång, men...jag hoppas att ni föstår!

Det går inte... inte kärlek till 100% om vi säger det så. För då känner du henne inte. Du hara bara en fantasiuppfattning om hur hon är. Visst, det kan stämma, men den kan likväl inte göra det.

Borde uppfinnas ett ord som "fejk-kärlek".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 164
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det går inte... inte kärlek till 100% om vi säger det så. För då känner du henne inte. Du hara bara en fantasiuppfattning om hur hon är. Visst, det kan stämma, men den kan likväl inte göra det.

Borde uppfinnas ett ord som "fejk-kärlek".

Det var ju just det jag sa...fast mer positivt lagt, haha.

När är kärlek riktig kärlek då? Man kan ju vara kär i själva mystiken också, vars går gränsen för att man kan känna en person "nog" för att kunna bli kär i henne?

Kärlek uppstår ju av den uppfattning man har fått av en person, och om nu dom uppfattningarna är löst baserade på personen i fråga spelar väll ändå ingen roll, kärlek som kärlek, det finns inga gränser...

Eller?

Heja kärlek-vid-första-ögonkastet!

Editation.

Ursäkta, jag kanske skrev lite osammanhängande, men som vanligt hoppas jag att ni förstår...

-----------------

Jag försökte inbilla (verkligen inbilla, haha) att jag blev kär i en tjej på bussen, jag lyckades ganska bra!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju just det jag sa...fast mer positivt lagt, haha.

När är kärlek riktig kärlek då? Man kan ju vara kär i själva mystiken också, vars går gränsen för att man kan känna en person "nog" för att kunna bli kär i henne?

Kärlek uppstår ju av den uppfattning man har fått av en person, och om nu dom uppfattningarna är löst baserade på personen i fråga spelar väll ändå ingen roll, kärlek som kärlek, det finns inga gränser...

Eller?

Heja kärlek-vid-första-ögonkastet!

-----------------

Jag försökte inbilla (verkligen inbilla, haha) att jag blev kär i en tjej på bussen, jag lyckades ganska bra!

Jag har sett söta flickor på bussen kolla på mig, men jag tror inte de är kära i mig direkt. De såg mig ju nyss. Snarare intresserade om jag kan vara nån de kan bli kär i. Eller så är de sugna på ett engångsligg eller liknande.

Man kan bli kär när man har träffat en person 2 ggr, minimum. Kärlek vid första ögonkastet kan inträffa, men är väldigt sällsynt.

Kärlek baseras ju på att man verkligen gillar en person i fråga...Ja, ingen närmare förklaring behövs. De flesta vet nog i alla fall, även om det är möjligt att de är simplare, men ändå samma innebörd.(hrm host)

Hehe, men du får gärna inbilla dig att du är kär i en flicka på bussen. =)

Om du tycker hon ser bra ut, kan du ju fråga om hennes nummer också, så kanske inbillningen kan bli sanning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett söta flickor på bussen kolla på mig, men jag tror inte de är kära i mig direkt. De såg mig ju nyss. Snarare intresserade om jag kan vara nån de kan bli kär i. Eller så är de sugna på ett engångsligg eller liknande.

Man kan bli kär när man har träffat en person 2 ggr, minimum. Kärlek vid första ögonkastet kan inträffa, men är väldigt sällsynt.

Kärlek baseras ju på att man verkligen gillar en person i fråga...Ja, ingen närmare förklaring behövs. De flesta vet nog i alla fall, även om det är möjligt att de är simplare, men ändå samma innebörd.(hrm host)

Hehe, men du får gärna inbilla dig att du är kär i en flicka på bussen. =)

Om du tycker hon ser bra ut, kan du ju fråga om hennes nummer också, så kanske inbillningen kan bli sanning.

Jodå, det har jag med varit med om, och jag tror inte heller att dom blir kära direkt. De såg en ju nyss, exakt! Men om man känner att det är något med den där personen som tilltalar mig väldigt mycket, mer än "honom vill jag ha sex med"...detta kan räknas som kärlek vid första ögonkastet eftersom, just som du säger, så baseras kärlek på att man verkligen gillar en person i fråga. Som jag har sagt innan - man bildar en förutfattad mening om personen, det är ingen fejkad inbillning, det är nog ganska omedvetet, om personen man blir kär i...detta kan leda till kärlek. Kärlek behöver ju heller inte hålla, haha, så personens inre kan vara något annorlunda, han/hon kan ju vara en riktig bitch men personer är (iallafall i mitt fall) väldigt mycket som jag tror att dom är vid första ögonkastet...

...gällande min busscrush så var den ju helt och hållet fejkad, jag lekte med tanken. Det var en annan sak - jag inbillade mig själv medvetet! Haha.

Jag tipsar om det, det är skönt att känna kärlek, även om den är på låtsas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...