Jump to content

Gta vice city kommer sent till pc!


Zaibatzu
 Share

Recommended Posts

Hej alla gta:are!!!

det här är kanske lite gammalt, men gta vice city kommer sent till pc ( som vanligt ).

så här stog det i aftonbladet:

”GTA: Vice city” kommer till pc

Playstation 2-succén ”Grand theft auto: Vice city” är på gång till pc.

Spelet släpps i USA senast oktober 2003 och lär nå Sverige före jul.

Framgångsrika amerikanska spelförlaget Take 2 har nu spikat några av sina allra största titlar nästa år och 2004, enligt Gamespot.com.

Pc-versionen av höstens Playstation 2-succé ”GTA: Vice city” ska vara klar senast i oktober 2003 och lär nå Sverige inom någon månad efter detta.

”GTA: Vice city” är ett gangsterdrama i ”Miami vice”-miljö där spelaren har fri rörlighet i en storstad och kan stjäla bilar, äga nattklubbar och utföra smutsiga uppdrag för stans gangsterbossar.

Taktik och strategi

Dessutom kommer taktiska krigsspelet ”Hidden & dangerous 2” och strategispelet ”Rairoad tycoon III” före oktobers utgång.

Till 2004 har Take 2 en uppföljare till actionsuccén ”Max Payne” och även ett helt nytt ”Grand theft auto”-spel under utveckling.

http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/...,241696,00.html

Redigerad av Zaibatzu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror inte jag. Ingen av dom jag känner köper PC-spel. Det är oftast en eller två som laddar ned spel. Sen kommer alla och vill bränna spelen. Så går det till här i Uddevalla iaf. :D

tyävrr så funkar det så i Rosersberg med ;) jag tror att det är VÄLDIGT många i svergie som bränner eller laddar ner spelen ;)

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är synd att så många bränner och laddar ner spel från internet, det är därför tex GTA3 och Vice City kommer på PS2 innan PC. Jag tror ingen fattar vad piratkopiering skadar spelindustrin till PC egentligen... om jag skulle driva ett spelföretag skulle jag aldrig göra spel till PC, om det inte var ett multiplayerspel då...

Hoppas att ingen här i forumet kommer att ladda ner/bränna GTA Vice City: PC B)

Det där med att man inte kunde ladda ett sparat spel i den brända versionen av GTA3 var dock ganska bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är synd att så många bränner och laddar ner spel från internet, det är därför tex GTA3 och Vice City kommer på PS2 innan PC. Jag tror ingen fattar vad piratkopiering skadar spelindustrin till PC egentligen... om jag skulle driva ett spelföretag skulle jag aldrig göra spel till PC, om det inte var ett multiplayerspel då...

Hoppas att ingen här i forumet kommer att ladda ner/bränna GTA Vice City: PC B)

Det där med att man inte kunde ladda ett sparat spel i den brända versionen av GTA3 var dock ganska bra :D

hultan...hmm..måste erkänna att ja har ett chippat ps2...eeh...visste inte att det var det i då ja köpte det begagnat *host*. Men iaf så är det också VÄLDIGT många som bränner till ps2 också. Men rockstars och ea kan ju ändå inte gå i konskurs typ så man behöver inte oroa sig för det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hultan...hmm..måste erkänna att ja har ett chippat ps2...eeh...visste inte att det var det i då ja köpte det begagnat *host*. Men iaf så är det också VÄLDIGT många som bränner till ps2 också. Men rockstars och ea kan ju ändå inte gå i konskurs typ så man behöver inte oroa sig för det

Jo men tro mig, det finns extremt många fler olagliga kopior till PC än till PS2.

Det finns ingen exakt statistik men jag skulle tro att det ser ut ungefär såhär:

Olagliga spel på PS2: 5-10%

Olagliga spel på PC: 70-80%

PC-communityn lär vara runt 10 ggr större än PS2-communityn men ändå så såldes det fler kopior av GTA3: PS2.... jag tycker alla ska rycka upp sig och köpa Vice City, annars kanske framtidens GTA hoppar ur PC-communityn som så många andra spel har gjort den senare tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...