Jump to content

Egen-Gjord-Film


Weener
 Share

Recommended Posts

Ja, detta är en topic för oss som gillar att göra film, och har filmkamera samt har gjort en massa filmer.

Jag och ett par kompisar har gjort en film om Amerika, som var ett skolarbete, den blev väldigt lyckad.

Just nu håller vi på med en Sagan om Ringe parodi, det kommer bli hur bra som helst. Vi har spelat in alla vinterscener nu när det har vart snö, nu väntar vi bara på våren. :)

Vad har ni för projekt på gång?

Snacka här...eller nått. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två projekt på G, faktiskt..

En kärleksfilm på engelska som är väldigt sofistikerad med humorinriktade dialoger och roliga statements. Under filmens gång så går färgen från svartvit till färglagd, just pga att filmen utspelar sig under åren då färg-tv lanserades! Höhö, den är alltså lite surrealistisk på köpet...den handlar om två personer som blir kära i varandra, kort sammanfattat. Bra musik.

Jag håller även på med en gangsterfilm om ett gäng banditer som åker fast under en kupp pga en föredetta medlem tjallat, ledaren i gänget åker in i fängelse.

Han rymmer och gänget söker hämnd på tjallaren. Indraget i detta är två poliser som tänker mer på frisyrerna än sitt yrke. Solbrillecoolhetsfaktor på filmen. Den blir tung. Bra musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte meningen att detta skulle bli någon kukmätar tråd, men när vi ändå håller på kan jag väll påstå att jag "äger" på det mesta som har med Media, och kameror att göra.

Det enda bidrag jag har sett av Speeder är när han hoppar på studsmatta med sin kompis, samt att Speeder ger den oskyldiga killen en smäll i tinningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och mina vänner skapelse, Max Skugga, är en ständig hit. Vi har gjort tre filmer som sammalagt är 15 minuter lång. Vi hade tråkigt en dag, så vi tänkte "vafan, ska vi spela in nåt?". Detta gjorde vi, och kort och gott så handlar det om att anti-hjälten, Max Skugga, ska ha ihjäl den Onde Kejsaren. Detta sker i alla tre filmer, och en massa människor dör varefter dom återuppstår. Rätt skoj faktiskt. ;P

post-24-1111344187_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • WAHAB: The Movie
    Dokumentärfilm om mitt och mina kompisars liv här i Frölunda, Göteborg.
    Även en rolig parodi med roliga inslag...
    >> Officiella sidan


  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time
    Ska inte göra själva filmen men har påbörjat på ett manus som troligen skall skickas till Nintendo inom en snar framtid...
    >> Officiella sidan

>> Officiella sidan för mitt produktionsbolag, Target Longlife Productions...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några andra killer håller på med något projekt som vi inte gjort något på på länge ;P Jag vettefan hur man ska säga hur det är riktigt..

Vi gör väl rubbade saker , driver med folk och annat skit..

Det var en kärring som ringde snuten en gång :'( men vi han sticka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och mina vänner skapelse, Max Skugga, är en ständig hit. Vi har gjort tre filmer som sammalagt är 15 minuter lång. Vi hade tråkigt en dag, så vi tänkte "vafan, ska vi spela in nåt?". Detta gjorde vi, och kort och gott så handlar det om att anti-hjälten, Max Skugga, ska ha ihjäl den Onde Kejsaren. Detta sker i alla tre filmer, och en massa människor dör varefter dom återuppstår. Rätt skoj faktiskt. ;P

Ladda upp! ladda upp! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort några riktigt kassa filmer i mina dagar. I sjuan blev det en film om en seriemördare som sprang omkring i en "scream-mask". Jag tror inte han lyckades mörda någon dock, han var klantigare än en klantig clown som bär omkring på 100 kilo porslin. Sen gjorde vi en kass matlagningsfilm där vi gjorde pannkakor, med väldigt konstiga ingredienser. Sen blev det en om en usel yrkesmördare, den var faktiskt ganska rolig (för att jag skrev manus och regisserade... :P ). Sen har det blivit en liten parodi på dokusåpor. Min version av Robert Gustafssons Bertil ("vilse i min egen trädgård"). Där va jag ute i skogen och käkade gran och kallade det för björk, sen blev jag jagad av blair witch...komiskt. Men urbota dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några kompisar gör en liten cpfilm.

"The Salt Terror", en liten saltburk som dödar folk, man får aldrig se när den dödar nån men man ser folk den har dödat och sen saltspår därifrån sen lite då och då hallicunerar huvudpersonen att han ser den ;D haha.

Vi har extremt fula scener med fula humorn. :P

:">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...