Jump to content

Ang. Firefox


D-link
 Share

Recommended Posts

Att installera Firefox är som att installera något annat. Du ändrar inget i din dator, förutom att firefox installeras (precis som ett helt vanligt spel). Du kan importera alla dina inställningar och favoriter till firefox (du får en förfrågan under installation).

Firefox låter inte spyware komma in i datorn lika lätt som IE gör - alltså lite säkrare. Som R2D2 sa, är tabbar så jäkla skönt. Du har alltså allt i ett endaste fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, Firefox är inte snabbare. Det tar faktiskt mer av datorn, men det blockar popups och lätt att lägga till bokmärken, och fina funktioner...

Har du dator över 1 ghz så borde du ha Firefox istället.

Jag har fått för mig att Firefox är snabbare. För t.ex. när en sida med massor av bilder ska laddas går det snabbare på Firefox än IE. Så är det för mig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ungefär som Paint vs Photoshop. Internet Explorer är gjord för enkla operationer som t ex att visa en sida som man liter på. Firefox är gjord för att få ut mer av internet.

Jag instalerade det nu, det är ju grymmt bra ju! :P

Offtropic:Xogede, din signarur, jag är väl lite n00big men, Hur kan man fixa en sån där gubbe med skylt och där det står min iP och att jag andvänder fireFox?

:">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den funkar som vanligt (uppkopplingen alltså), det skiljer inte så mycket mellan IE och Firefox.

Firefox är snabbare, fler funktioner, och tabbar (skitskönt).

Prova så får du se.

Jag har firefox men blev lite undrande nu. Med "tabbar" menar du flikar då? Annars känns det som jag har missat nån funktion...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ungefär som Paint vs Photoshop. Internet Explorer är gjord för enkla operationer som t ex att visa en sida som man liter på. Firefox är gjord för att få ut mer av internet.

Få ut mer säger du? Mycket skriptspråk som inte funkar i firefox, tyvärr.

Humler, ja. Det är ingen seriös installation som förstör ditt internet. Det gör det bara säkrare och bekvämare.

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAAAAAAAH, stör mig så orerhört på ordet flikar, tabs/tabbar ska det vara :P

Jag kanske låter som en språkpolis men nu när det finns ett svenskt ord för tabs varför inte använda det? Tabs för ju tankarna till gitarrtabulatur.

Är det verkligen så bra att ha alla websidor samlade i ett fönster? Om en sida hänger sig måste man ju stänga ner allt? Och om man installerar SP2 blockar ju IE också popups så varför byta? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...