Jump to content

Kängan gör ingen nytta i nybörjarens mage...


Crice
 Share

Recommended Posts

Jag har nu tillhört GTAsajtens forum i över två år.

Jag har varit en omogen tönt en tredjedel av min totala tid här.

Jag har mognat, och det har speglat sig i mina inlägg här på forumet.

Och jag vill bara säga tack.

Jag vet hur det känns. Ska vi tala forum-klarspråk så vet jag också hur det känns att inte kunna försvara sig då alla klagar på vad du än säger. Det tar tid att mogna. För mig tog det omkring ett halvår, och går du tillbaka i mina posts så kan du se att jag hade mina riktigt djupa dalar.

Vad jag vill säga är att bara för att folk sparkar ned på dig nu, så betyder det inte att du en vacker dag är den som har förmånen att sparka ned på någon annan. När du ser den möjligheten - ta den inte. Detta är inte verkligheten. Det är ett forum. Det är tänkt att vara idylliskt, för det är inte verkligheten. Sparka inte. Jag har gjort fel ett flertal gånger. Jag har blivit alltför involverad i detta forums hierarki. Jag har sparkat bara för att växa i andra medlemmars ögon. Gör inte det - detta är inte verkliga livet. De erfarenheter du skaffar dig här har du föga nytta av i yrkeslivet, och ännu mindre i det sociala livet. Det handlar inte om att bli respekterad här. Säg vad du vill, orden 'Respect is everything' betyder inte att du måste bli någon superstar på GTAsajten.com. Är du på botten och märker att de andra antyder att du 'spammar', lämna forumet en vecka. Sedan börjar du om på ny kula, skriver längre posts och håller dig till trådens ämne. Plötsligt är folk inte alls lika arga. Är du däremot en av dem som har chansen att säga åt nykomlingen, och därmed växa i ögonen på andra medlemmar, skriv ingenting. Du behöver inte. Det är inte din plikt.

Dramatiskt nog var dessa mina sista ord. Jag är generellt sett emot sentimentalitet, men det är inte utan att det känns tungt. Två år är en lång tid, två år gör att jag har varit här längre än de flesta. Men det spelar ingen roll. Att jag varit medlem på en sida längre än vissa andra spelar ingen roll. För detta är inte verkligheten. Det gör mig inte bättre än killen som registrerade sig för tio minuter sedan, det gör mig inte klokare än snubben som just skriver sitt första inlägg.

Om ni nu nödvändigtvis känner att ni vill minnas mig, tänk då hellre på den här tråden, än på mina första inlägg. >_<

/Crice [jesuscrice@hotmail.com, om ni vill hålla kontakten litegranna]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ju ni som varit här först som lärt andra att vara otrevliga mot s.k nybörjare. Och de innan er lärde er. Så har det varit länge, och det är så det har blivit i t.e.x. cs-scenen. Jag menar, om nån kommer till forumet idag, och ställer en fråga i San Andreasdelen helt vänligt, så svarar de flesta "SÖÖÖÖÖK SÖÖÖÖÖK Fan vad noob du är."

Detta skulle jag inte tvivla på att det leder på att denna medlem lämnar forumet, för att inte säga lämnar det för evigt, och avråder de han känner från att bli medlem där.

Ett trevligare sätt skulle vara att skriva svaret på hans fråga, och sen i slutet av posten säga att det finns en sökfunktion och ge han länken till sökavdelningen, och råda honom att söka innan han skapar en ny tråd, dock på ett trevligt sätt...

Om man vill bli respekterad, så får man respektera andra.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också varit medlem här i lite över två (bara nån vecka).

Jag var väl också en omogen tönt i början men jag blev banned reggade mig igen när jag upptäckte en sida som man kunde läsa ändå vad som stog och då under namnet meatboll (skulle varit meatball) men sen bytte jag namn till köttis.

Nu vill jag inget helre än att Hultenius byter namn på mig till saffecool.

Har haft väldigt kul här specielt i början med spam-forumet och det.

Detta var mina sista ord.

----saffecool----MSN----Borta tack vare USA och M$----ICQ----318-082-337----

Kom ihåg att det omöjliga är möjligt men bara lite svårare.

Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet Crice.. Stämmer bra.. :D

Men varför lämnar du oss?

Btw, jag tycker man kan fixa någon popup ruta eller nåt

"Hej och välkommen till GTAsajtens forum!

Var vänlig använd sökfunktionen (högst upp till höger) innan du skriver något nytt inlägg, annars kommer massa moppefuckon att tracka ner dig ordentligt!

Ha en trevlig dag!

// GTAsajten"

Eller något sånt.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...