okka Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 (redigerad) ^^ Väldigt bra sagt! Editation. Typiskt att, när jag för första gången ska dra uppåtriktade pilar för att visa att jag syftar på ovanstående inlägg utan att citera inlägget, så får jag en ny sida... Iallafall, väldigt bra sagt GUD! Redigerad 7 februari, 2005 av okka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 ^^ Väldigt bra sagt! Editation. Typiskt att, när jag för första gången ska dra uppåtriktade pilar för att visa att jag syftar på ovanstående inlägg utan att citera inlägget, så får jag en ny sida... Iallafall, väldigt bra sagt GUD! ^^ alltid trevligt med positiv respons.. Tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Varför ska det alltid vara så fel när någon "vit" person säger ordet "nigger" alla blir så jävla arga då, men går man på stan och man ser några negrar som hälsar så hör man ju orden "sup niggah", "yo my nigger" o.s.v. Varför kan bara dom säga nigger och inga andra ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Varför ska det alltid vara så fel när någon "vit" person säger ordet "nigger" alla blir så jävla arga då, men går man på stan och man ser några negrar som hälsar så hör man ju orden "sup niggah", "yo my nigger" o.s.v. Varför kan bara dom säga nigger och inga andra ? Därför dom är svarta och dom vet därför att det inte ligger något förakt bakom ordet nigger om dom säger det inom gruppen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Därför dom är svarta och dom vet därför att det inte ligger något förakt bakom ordet nigger om dom säger det inom gruppen. Ja men det spelar ingen roll väl? Säger dom det kan väl jag också säga det! Kolla på Eminem han är vit men han säger det ändå, ingen som har försökt döda honom eller? Och om någon säger "svenne" till mig har inte jag rätt att bli lika sur som dom blir när man säger nigger? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Ja men det spelar ingen roll väl? Säger dom det kan väl jag också säga det! Kolla på Eminem han är vit men han säger det ändå, ingen som har försökt döda honom eller? Och om någon säger "svenne" till mig har inte jag rätt att bli lika sur som dom blir när man säger nigger? Jo visst säg det hur mycket du vill. Men du kan ju knappast räkna med att svarta människor inte kommer ta illa upp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Jag tar lika mycket illa upp som när dom säger svenne, men jag gör inte så stor sak av det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Jag tar lika mycket illa upp som när dom säger svenne, men jag gör inte så stor sak av det Kanske för att ordet svenne inte använts som slagord mot oss vita under det stora slaveriet som vi aldrig råkat ut för! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Nej vad gör det? Hade jag sagt blatte hade det varit likadant som nigger i deras öron ju Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Nej vad gör det? Hade jag sagt blatte hade det varit likadant som nigger i deras öron ju Det bara är så, acceptera! 1. Glåpord nigger s. -n niggrer <starkt nedsättande> neger Person med svart hudfärg. Ordet är starkt laddat i USA och är mer eller mindre tabubelagt att användas av andra än svarta, som dock kan använda det sinsemellan. Används ofta i amerikanska filmer, som glåpord?, men också som en hälsningsfras i getton. Den som vill vara politiskt korrekt kallar ordet för "the N-Håller med till 100%!". Se även Nigga. Blatte nedsättande benämning på person med ursprung från Jugoslavien (jugge) eller Mellanöstern. Används ibland allmänt om personer med mörk eller svart hudfärg. Undvik nedsättande ord och sluta grubbla över varför det inte är okej att kalla folk för det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Jo, sluta grubbla över det kan man nog göra men jag kommer aldrig att sluta irritera mig på det och jag kommer nog använda orden nån gång. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 7 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2005 Nordbor är anpassade efter klimatet. [...] Dom har sina egenskaper och jag vill inte döda vårat folks anpassnings egenskaper för då kommer vi inte klara framtiden. Är du helt dum i skallen? Välkommen in i det tjugoförsta århundradet, vi är inte grottmän som bor i kojor med stampade jordgolv och halmtak längre. Vi har treglasfönster, dunjackor, fjärrvärme och långkalsonger i nuförtiden. Hur många tror du det är som fryser ihjäl varje år här i landet när vi går från husen till våra eluppvärmda garage för att dra ut motorvärmarsladden för att köra på upplogade vägar till jobbet? Jag skulle jätter gärna ta en bärs med en jude,afrikan osv när mitt folk är säkert. Från vad? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Varför ska det alltid vara så fel när någon "vit" person säger ordet "nigger" alla blir så jävla arga då, men går man på stan och man ser några negrar som hälsar så hör man ju orden "sup niggah", "yo my nigger" o.s.v. Varför kan bara dom säga nigger och inga andra ? För det första: I Sverige är det faktiskt inte många svarta som kallar sig själva eller andra svarta "neger", "nigger" eller så. Det förekommer mera i andra länder, men inte mycket i Sverige. För det andra, om du någon gång skulle bli kallad "svenne" av, låt oss säga en kille av turkiskt ursprung, ger det då dig rätten att varje gång du ser en turk (eller en som du tycker liknar en turk) att kalla den personen "blatte"? Jag tycker det är så grymt fel, då du generaliserar som helvete, och ser människor med utländsk härkomst mer som en folkgrupp än som individer. Tänk efter för helvete, världen är stor... Carolus, du är så helvetes knäpp så det inte är klokt. Fine att du läser böcker som gamla avdankade nazi-rasbiologer skrivit, men dra för fan inte upp citat här... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Tycker det är lika nedsättande att kalla en människa för "svenne" som att kalla en för "blatte"... Som i den pensionreklamen "Men oh! Det är ju värsta svenne stället!" Det tycker jag är fel att få nämna i TV, isf skulle man göra en reklam där man nämner "blatte", "nigger" osv... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Tycker det är lika nedsättande att kalla en människa för "svenne" som att kalla en för "blatte"... Som i den pensionreklamen Värdet i ordet svenne ligger ljusår ifrån värdet i nigger/blatte whatever! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Jjag kan absolut inte säga att jag är rasist, däremot är jag "kaxist".. jag hatar folk som kaxar överdrivet mycket.. härom kvällen var jag påväg hem till mig med min tjej och en kompis, då hör jag på andra sidan en park ett grymtande som låter som en skällande alkolist, så roppar jag "HÅLL KÄFTEN".. sen går vi en bit och 30 sekunder senare kommer en kille i kanske 18-årsåldern, en invandrarkille som bryter starkt på arabiska och säger "Vaffan säger du", jag såg att han hade ena handen i jackfickan och nått vasst pekade där innanför i fickan så jag sa att jag inte sa till honom utan att jag sagt det till min kompis.. då slog han till min kompis på käften och gick därifrån.. har varit med om kaxande invandrarkillar förut och sådana hatar jag verkligen (hatar svenska som kaxar också), har dock stött på ca 60-70 kaxande invandrare och kanske 10 kaxande svenskar så skilnaden är ju stor.. men självklart finns det jätteschysta invandrare också, känner dock ingen personligen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 mickemannen: Håller med dig till en viss del. Men i ditt fall var det ju du som var kaxig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Hmmm jag vet inte men jag säger blatte också Fast det är väl för det mesta när jag skojar osv.. alltså jag kan säga blatte till min kompis om han är blatte ! Men det är ju inget jag använder , inte neger heller. Kalla dom för deras namn istället Och är det någon jag inte känner så säger jag ju inte neger eller blatte till den personen men om t.ex det ko mmer en cool neger gåendes på gatan kan ju jag säga till min polare : kolla den negern fan va cool ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 mickemannen: Håller med dig till en viss del. Men i ditt fall var det ju du som var kaxig Jag roppade håll käften.. och sen kommer han och slår min kompis... tycker nog att han var en bråkstake.. han ropade nåt till oss innan, dock ohörbart pga hans brytning.. dessutom fegt att vara beväpnad med kniv och det tycker jag absolut inte om.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 8 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2005 Ohh, jag hatar dessa topicar. Om du säger neger i ett skämtsamt sammanhang tycker jag inte det är fel. Så som jag och vissa jag känner kallar varann mycket mer rassistiska saker men det är ingen som vi tar åt oss. Anmäla de som gjorde reklamen om han som ska åka till ett "Svenneställe" fy fan va larvigt. Går man med en svensk tröja i skolan idag så är man rassist. Själv som invandrare har jag inget emot det. Men jag vill också kunna gå i mitt lands tröjor. @Mickemannen Skriker du håll käften så fattar du väl själv att det är rätt korkat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts