Jump to content

Rasism


P-C
 Share

Recommended Posts

Altså seriöst vart FAN är världen på väg? Det verkar som en ny våg av avsky mot färgade och liknande... Man blir så J*kla förbannad!! Hur kan folk ha nånting emot nån annan bara för att dom är från ett annat land eller bara på grund av deras hudfärg?

triggern till att jag är så sur var att jag för 5 timmar sen va på ett lan med några "kompisar" ( ;) ) och efter att vi några timmar senare bestämde oss (jag var inte med på det ;P ) att köpa en porrtiding nånstans..

Dom gjorde det och vi gick senare tillbaka till lokalen och kollade i den.

I mittuppslaget så var det en skitstor bild på en svart tjej (jäkligt snygg) och ALLA (förutom jag) började: "ååh VA SKABBIG NEGERFITTA!!! ÅÅH VAD SKABBIGT!" "BLÄ" och sånt där..

"vad har ni emot svarta??" sa jag

"ÅÅH men vafan gillar du jävla negrer eller?" sa dom

"kanske det??" sa jag

"HAHAH GILLAR DU O SLICKA LAKRITS-NEGERFITTA ELLER? HAHAHA???"

Så otroligt deprimerande/irreternade att folk kan säga så..

Rasism måste vara det värsta som finns.. Det var ju bara 30 år sen dom svarta fick rättigheter!!! Sen börjar allt igen ..!!! :ermm::D:unsure::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där skulle inte jag riktigt kalla rasism... Rasister har åsikter, det verkar mer vara ett försök att spela spela tuff för sina kompisar utan någon som hellst grund till varför han säger som han gör... Men visst är det illa, man säger inte så.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där skulle inte jag riktigt kalla rasism... Rasister har åsikter, det verkar mer vara ett försök att spela spela tuff för sina kompisar utan någon som hellst grund till varför han säger som han gör... Men visst är det illa, man säger inte så.

Håller med...

jag tror att när det väl kommer till kritan när det gäller s.k. "negrer" så har dem säkert ingenting emot dem och precis som KalleR säger, dem vill vara "tuffa"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med jag kommer ihåg en gång i skolan när vi skulle kolla på nån film kommer inte ihåg vilken nån var det iaf då var det en mörkhyad person som var med på den filmen och typ alla "coola" killar i klassen bara "kolla vilken ful neger" jag har aldrig heller förstått vad är det för fel på mörkhyade dom är vanliga människor bara att dom har annan hudfärg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sexuellt kan man väl föredra olika utseende, varesig det betyder hårfärg eller hudfärg?

Håller med till 100%!

håller med där också

Edit: hahahahaha shit va larvigt att det står "Håller med till 100%!" om man skriver "w o r d" aldrig sett det

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:wacko::unsure: Oj den var nog lite ovanligt....

men som på... Va f*n heter filmen..???????! Äsch men ni vet, Pappa ska ta kaffe och då kommer det en massa basket spelare in...(mörkhyade)

Då frågar dom Vad vi kallar våra negerbollar/(chokladbollar), då säger pappan Vi kallar dom Negeeenäää... Ömm sen bah No you don't You kallar dom negerbolls....HAHHA jag tycker det inte är fel att säga negerboll men jag är därimot att säga neger eller brun.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:wacko::unsure: Oj den var nog lite ovanligt....

men som på... Va f*n heter filmen..???????! Äsch men ni vet, Pappa ska ta kaffe och då kommer det en massa basket spelare in...(mörkhyade)

Då frågar dom Vad vi kallar våra negerbollar/(chokladbollar), då säger pappan Vi kallar dom Negeeenäää... Ömm sen bah No you don't You kallar dom negerbolls....HAHHA jag tycker det inte är fel att säga negerboll men jag är därimot att säga neger eller brun.... ^_^

Sunes sommar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:wacko::unsure: Oj den var nog lite ovanligt....

men som på... Va f*n heter filmen..???????! Äsch men ni vet, Pappa ska ta kaffe och då kommer det en massa basket spelare in...(mörkhyade)

Då frågar dom Vad vi kallar våra negerbollar/(chokladbollar), då säger pappan Vi kallar dom Negeeenäää... Ömm sen bah No you don't You kallar dom negerbolls....HAHHA jag tycker det inte är fel att säga negerboll men jag är därimot att säga neger eller brun.... ^_^

" we call them niggnonono hehe... öhhhhm wienerbröd!"

"oh no you don't."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en diskution med min lärare häromdagen om att jag sa att jag tycker att man kan kalla en neger för neger.

Han hävdade då att neger betydde slav vilket jag vet är falskt då neger härstammar från ordet negro som betyder mörk/svart.

Jag hatar dock Nazister och folk som har fördomar.

Som sagt en del borde gräva ner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en diskution med min lärare häromdagen om att jag sa att jag tycker att man kan kalla en neger för neger.

Han hävdade då att neger betydde slav vilket jag vet är falskt då neger härstammar från ordet negro som betyder mörk/svart.

Jag hatar dock Nazister och folk som har fördomar.

Som sagt en del borde gräva ner sig.

Negro betyder på spanska Svart :wacko:

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...