Jump to content

Kan jag modda mitt VC på xbox om den är chippad?


VickeX
 Share

Recommended Posts

Om jag har chippat min xbox och lägger in VC på hårdiscen.

Kan jag då ladda ner och lägga in en mod i spelet?

1. WAREZ! ;)

2. Nej, det är ju i *.bin-format, antagligen.

3. Det funkar väl inte att lägga in, eftersom du troligen stängt skivan.

4. Skulle du köra med öppen skiva går det nog inte att köra. :)

5. Sammanfattning: Helt enkelt nej.

6: Reported. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men det är olagligt att chippa en Xbox, och det är olagligt att ladda ner, och det är olagligt att byta ut hårddisken i sin Xbox, med mera, med mera...

(Så vitt jag vet:) Man har inte skrivit på något kontrakt i samband med köpet av xbox, alltså kan man göra vad som helst med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har inte brutit mot nån lag. han får göra backup på spelet på hårddisken. han får chippa. Han får byta hårddisk. Slut på den diskussionen tack.

Åter On-Topic:

Gunde5, Jag har för mig det är möjligt. Testa att ftp:a över gta3.img och gta3.dir filerna till datorn och modda dem och sen skicak tillbaks. gör samma sak med vehicles.dat och dem filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har inte brutit mot nån lag. han får göra backup på spelet på hårddisken. han får chippa. Han får byta hårddisk. Slut på den diskussionen tack.

Åter On-Topic:

Gunde5, Jag har för mig det är möjligt. Testa att ftp:a över gta3.img och gta3.dir filerna till datorn och modda dem och sen skicak tillbaks. gör samma sak med vehicles.dat och dem filerna.

Fattar inte hur :D

Och kan inte koppla xboxen till datorn just nu :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd, Gta på xbox har samma struktur som gta på PC, så det borde gå till på samma sätt. Du måste koppla ihop xboxen och datorn för att hämta filerna och modda dem. Eftersom man inte kan modda dem på xboxen.

Hur koplar man ihop dom då?

Bara kabel mellan modem och boxen? det har jag möjlighet till. kanske inte just nu, men kan fixa det...

Och om, behöver man isf någe spec. prog.?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gunde5. dvd2xbox kan nog hälpa dig ^^ Sen flyttar ud över filerna till datorn med nåt ftp program. Ja du måste ha kabel mellan datorn <-> xbox. Annars kan du itne nätverka filerna och få in spelet på datorn (En xbox-skiva funkar inte på dator)

Vad är DVD2xbox och hur får jag tag på något ftp prog?

Och hur gör man då?

och kan jag inte ha internet när jag sätter in xboxen i datorn.

Ska jag sätta in kabeln i xboxen och modemet eller xboxen och datorn.

Då får jag inget internet :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...