Jump to content

Bilder, både penna och paint.


Conny_S
 Share

Recommended Posts

Sjukt snygga bilar!!! Möjligtvis att den sista bilen ser lite konstig ut, menmen.. :huh:

Använder du linjal när du ritar dem? Går du efter redan existerande bilar eller hittar du på? Kollar du på bilder samtidigt som du tecknar dem?

???

Håller med... fattar inte hur han ritar så sjukt snyggt! :)

Edit: Ska gå och sova nu... kanske börjar skissa på nån bild imorrn om jag hinner! God natt! :huh:

Redigerad av fabian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt snygga bilar!!! Möjligtvis att den sista bilen ser lite konstig ut, menmen.. >_<

Använder du linjal när du ritar dem? Går du efter redan existerande bilar eller hittar du på? Kollar du på bilder samtidigt som du tecknar dem? EDIT: vad är en linjal för nått  :P  :huh:  :blink:

???

Jag har en orginal bild men sen moddar jag rätt mycket och ibland mindre men alla boby kit och sånt sket gör jag sj i huvudet >_< fan va kul det är att nån gillar mina bilar :angry:>_< tack EDIT: vad är en linjal för nått >_<B):D

Redigerad av mars_attack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@mars_attack: Varför lägger du över bilder från ett annat forum?

Och heter du Jon?

Litar inte på dig riktigt, tyvärr.. <_<

Om han nu har gjort dem, så lägger han ju upp dem på detta forumet, eller länkar till dem iaf, så varför skulle han inte kunnat ha lagt upp dem på ett annat forum också?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, här kommer äntligen min samuraj! Jag har förminskat den rejält. Det klart jobbigaste var att få det gråaktiga pappret att bli vitt, tog en evighet att hålla på med suddi och allt vad det är. I Photoshop, alltså. Någon som vill färglägga??? Isåfall skickar jag gärna en högre upplösning!

EDIT: råkade trycka på "post reply" knappen istället för "välj fil"...

here he is:

post-24-1107959844_thumb.jpg

Redigerad av GEAS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, här kommer äntligen min samuraj! Jag har förminskat den rejält. Det klart jobbigaste var att få det gråaktiga pappret att bli vitt, tog en evighet att hålla på med suddi och allt vad det är. I Photoshop, alltså. Någon som vill färglägga??? Isåfall skickar jag gärna en högre upplösning!

EDIT: råkade trycka på "post reply" knappen istället för "välj fil"...

here he is:

Något för långa svärd, annars skitsnyggt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, näe jag vet, men att göra svärd som hänger på sidan av en blir konstigt. Ett rakt streck, om ni förstår vad jag menar.

Ja, öva öva.

Tror man säger "veck". En bok som bör införskaffas (kan man säga så???) av de sm vill lära sig teckna veck/rynkor (på kläderna) bra är följande: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?is...WANCTH5S0VN9239

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du han gör bilder för att vara så verklighetstrogen som möjligt? Skillat GEAS :angry:

Precis! (w00t) Dessutom blir man lite rubbad av att läsa serier där gubbarna har biceps som är större än deras huvuden, eller med gigantiska mantlar som är avlade från helvetet, och lever sitt eget liv samtidigt som de suger ur näringen ur huvudpersonen, som för övrigt får sin egen näring/energi från helvetiska maskar som han förvarar i en soplåda.

:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, näe jag vet, men att göra svärd som hänger på sidan av en blir konstigt. Ett rakt streck, om ni förstår vad jag menar.

Ja, öva öva.

Tror man säger "veck". En bok som bör införskaffas (kan man säga så???) av de sm vill lära sig teckna veck/rynkor (på kläderna) bra är följande: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?is...WANCTH5S0VN9239

Du och dina j*vla böcker :angry:

GEAS @ msn

Jag : ja, jo jag håller på att utveckla mig mer att måla verkligt

GEAS : men då borde du köpa "draw comics the marvel way" här är länk!

Jag : Och så är det kul att exprimentera med skuggor och så (w00t)

GEAS : köp den här boken "light and shadows" här är länk!

Jag: Sen ska man hålla på med rätt anatomi och sånt

GEAS : du borde köpa boken "the anathomy of the body"! här är länk!

:P

EDIT: stavfel :angry:

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...