Jump to content

How to break into the Car Impound.


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Svensk översättning

Här kommer en svensk översättning för dom lite yngre på forumet.

(Och dom äldre förstås) -_-

Någonsin åkt fast i din favoritbil? Vill du ha tillbaka den? Eller vill du bryta dig in i

polisens garage bara för skojs skull?

Okej, du kanske tror att det här skulle vara enkelt, men icke. Det finns många faktorer att tänka på:

* Hur mycket ljud du avger.

* Vilket/Vilka vapen du använder

* Din distans från polisen

* Skuggor och andra gömställen

* Ditt mål (bilen du vill ha tillbaks te.x)

* Alarmet

För att detta ska gå smidigt till så måste du också veta vart du kan gömma dig, vart snutarna är etc.

Det gäller att studera in vad som pågår i garagen.

Den vanliga (roliga) vägen:

Först behöver du ett bra och tyst vapen exempelvis Silenced Pistol eller Knife.

Gå till polisens garage (ligger nära Polisens station, enklaste garaget finns i San Fierro) och kolla efter

poliser (vakter).

Den första vakten borde stå i sitt lilla vakthus strax intill ingången till garaget. Du behöver inte smyga så mycket

för att döda honom, men va säker på att det inte finns andra poliser runt i närheten, sedan skjut ett headshot.

Om nu larmet skulle gå på så får du 3 stjärnor i wanted level.

Nästa vakt bör finnas i ett större "vakthus", om han ser eller hör dig så kommer han försöka döda dig och slå på larmet.

Så det är bäst att du försöker smyga dig på honom bakifrån (hukande, eftersom CJ gör mindre ljud då) och ge honom ett fint headshot.

Sedan kan du entra 'impoundet' (vad impound betyder kan du läsa i slutet) genom dörren, men fortsätt att gå hukad!

Kom ihåg att alltid vara hukad, och när du inte smyger eller skjuter så försök att vara gömd.

Försök ta ner varje polis en efter en utan att starta ett 'krig'. När du väl kommit till slutet av 'impoundet' så kommer du se din bil där.

Kliv in och kör ut sakta.

Den lätta vägen.

Åk upp till inkörsporten i en polisbil så vill porten öppnas för dig.

Kör sedan till garage dörren och den vill öppnas för dig också.

När du väl är inne så får du inga wantedstjärnor så länge du sitter i bilen och inte kör över poliserna.

Men så fort du kliver ur bilen så kommer det massa poliser och antagligen får du nån stjärna på wantedlevel.

Detta sätt är effektivast men inte lika roligt.

Lite andra tips

- Om de är tillgänliga för dig, så kan du ta hjälp av grove street homies.

- Innan du börjar med 'inbrottet' så bör du veta var närmaste Pay n Spray är ifall du skulle få någon wantedlevel.

- En polis skulle inte tveka att berätta för en annan polis nära honom att han känner av din närvaro, så försök inte att attackera poliser i gäng/flock.

- Försök döda alla poliser i garaget innan du åker ut med din bil.

Värsta scenariot och lösning

Det värsta som kan hända är att larmet går av när du är i garaget. Här är några tips:

- Försök inte dröja dig kvar, utan ta bilen och stick!

- Åk till närmsta Pay n Spray.

- Ha några homies med dig för skydd.

Impound är ett ställe där poliser förvarar exempelvis stöldgods.

Om man lämnar in en stulen cykel här i Sverige så hamnar den i polisens förvaringsgarage.

Ursäkta att allting inte blev kanske exakt som hans inlägg, jag kan ha missat något. Jag skrev detta ganska snabbt så nån felstavning och eventuell särskrivning kan finnas.

Hoppas ni lyckas.

-- Kattla

Redigerad av Kattla
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)  ;) ehhhh offer kommer fan från USA snackar fan inte engelsak för det kan ju undra vilket offer som bor i Australien som e inne på en svensk sida ;)

Kolla högt upp på forumet så ser du en fin text:

Skriv ordentligt! Medlemmar som skriver taskigt blir avstängda! Korrekturläs alltid dina inlägg innan du postar (det finns en fin knapp som heter Preview Post)!

-- Kattla

Redigerad av Kattla
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:unsure:  :P ehhhh offer kommer fan från USA snackar fan inte engelsak för det kan ju undra vilket offer som bor i Australien som e inne på en svensk sida :wacko:

Någon som kan översätta det här till svenska?

I actually didn't have a clue about this before, thanks fo the tip. I'll check it out later when I get time to :P

Redigerad av oscargn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min bror råkade ut för en bugg när han var i San Fieros polisgarage, han hittade nämligen en hydra, fast blå, har nån annan råkat ut för det?

Den enda buggen jag råkat utför i SF polisgarage är att min bil + 4 andra sprängdes i luften när jag åkte förbi den.

-- Kattla

Redigerad av Kattla
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hey!

An "Aussie" guy.. That's pretty neet! :P

I'm born and raised in San Diego, CA .. How's it going with this "learing swedish-and-try-to-understand" shit?.. for me, it has become a "pain in the ass".

I love Sweden, i really do, because i've been here for about a year almost and it's awsome!, but alot of Swedes are really pissed off because i haven't learned it completley yeat!

Keep up the good work with the "tip'n play".

Later bro.

Redigerad av sinux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Pallar inte skapa ny tråd om det här så jag drar upp den här föråldrade, men menar ni garaget som ligger i samma hus som polis stationen? där finns det ju bara polisbilar (w00t) och jag skulle prova om min bil stog där så jag stylade en bobcat så jag skulle känna igen den, satte mig i den och körde iväg, sen skjöt jag lite så polisen "bustade" mig i bobcaten, sen när jag släpptes från stationen gick jag dit och den stog inte där ju :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...