Jump to content

HAR svergie för dåligt straff mott brott?


Wild_hawk
 Share

HAR svergie för dåligt straff mott brott?  

26 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

vi har ju så töntiga lagar i svergie så att alla kriminela kan göra som dom vill. som ett exempel: ett barn som var 7 år blev grovt mishandlad till döden av sin pappa vad tycker ni att man ska få för det? han fick bara 3 år! hur jävla skjukt är det! jag blir så förbannad om inte dom fixar bättre lagar snart så kommer svergie likna ett hellvete!! jag tycker att han som dödade sitt barn borde ha fått 10 år!!!! B) inte 3 år jag vet inte om man törs leva i svergie när man är 20 år... jag kommer nog flytta om dom inte fixar lagarna!!! :D

kriminaleteten växer för varje år i svergie!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, iof men det är väl bättre såhär än om vi hade varit som USA och ta dödsstraff på allt o alla... :wacko:

Jag håller med! Dom flesta som inte har upplevt det förstår nog inte hur det är att sitta inlåst i "bara" 2 år (eller vad det nu kan vara).

Men jag håller med om att det borde vara hårdare straff för vissa brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker inte vi ska ha dödsstraff... d finns flera anledningar... han kan va psykisk störd han som blir dömd, han kan vara fel person (som hänt flera gånger i USA)... och om man nu ska få folk att sluta döda... ska man göra samma sak tillbaka på dom... d effektivaste sättet att få slut på kriminaliteten är att låta dom få hjälp, psykisk hjälp... om man e störd hjälper det inte att sitta inne i 10 år... man e fortfarande lika störd när man kommer ut då... däremot tycker jag att livstids fängelse ska va livstid och inget annat om inte nåt speciellt händer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker inte vi ska ha dödsstraff... d finns flera anledningar... han kan va psykisk störd han som blir dömd, han kan vara fel person (som hänt flera gånger i USA)... och om man nu ska få folk att sluta döda... ska man göra samma sak tillbaka på dom... d effektivaste sättet att få slut på kriminaliteten är att låta dom få hjälp, psykisk hjälp... om man e störd hjälper det inte att sitta inne i 10 år... man e fortfarande lika störd när man kommer ut då... däremot tycker jag att livstids fängelse ska va livstid och inget annat om inte nåt speciellt händer...

Ja livstid i Sverige är typ 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker inte vi ska ha dödsstraff... d finns flera anledningar... han kan va psykisk störd han som blir dömd, han kan vara fel person (som hänt flera gånger i USA)... och om man nu ska få folk att sluta döda... ska man göra samma sak tillbaka på dom... d effektivaste sättet att få slut på kriminaliteten är att låta dom få hjälp, psykisk hjälp... om man e störd hjälper det inte att sitta inne i 10 år... man e fortfarande lika störd när man kommer ut då... däremot tycker jag att livstids fängelse ska va livstid och inget annat om inte nåt speciellt händer...

HALLÅ????!!! vakna! ja vist skulle det var jätte bra om vi kunde få dom sluta att göra kriminela grejer. men nu funkar det inte så! tänk dig! en pojk blev bestulen på en cykel då åckte hans mamma och pappa och den störe sonen efter honom och då vände han sig om och dödade dom! nu är den här pojken ensam! och den här killen som mördade hade sutitt i fängelse jätte ofta flera gånger men tänck dig nu att va i pojekns kläder! han miste sin föräldrar! om den här killen hade fått en spruta i huvudet från första mordet som han gorde, så skulle den här pojken fått ha sin familj kvar!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

är det rätt att ta nån annans liv hmm men tycker ni att det är rätt att dom efter nåra år kan komma ut och döda FLER!! om man dödar honom då så behöver inte fler lida!

Om du tror att alla mördare är massmördare så är du trångsynt om man tittar på statistiken så är det typ 10% som mördar igen.....och egenteligen tror jag inte på hårdare straff däremot hårdare bevakning av nyutsläppta mördare....om den personen försöker sig på nått nytt är det 20 år som gäller(Då kan jag hålla med om att hårdare straff krävs)....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

säg varför du tyckte att det var en dålig ide!

Ta bort låter som kasta bort som en påse skit. Även fast dom har mördat nån har dom ändå sina mänskliga rättigheter, och om det är nån med psykiska störningar som inte är medveten om vad han har gjort borde han inte dödas för det. Och tänk vad mycket pengar vi skulle sparat om vi dödade alla som gick på socialbidrag! :)B)

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

säg varför du tyckte att det var en dålig ide!

Ja varför tycker jag det....hmm..ett litet utdrag....om vi som nation skulle mörda alla mördare skulle vi som nation tjäna en jäkla massa pengar....hmm....och det tycker du är bra?....har aldrig sett maken till tydligare dubbelmoral...

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja livstid i Sverige är typ 10 år.

Om man får livstids fängelse i Sverige, så får man livstid. Enda chansen att komma ut är att regeringen benådar en. I snitt har livstidsdömda fångar i Sverige fått sitta ca 17 år i fängelse, men det finns de som suttit i 30 och några som verkligen ALDRIG kommer komma ut... (Typ Thomas Quick.) :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...