Jump to content

San Andreas!!!


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag bara gissade med att San Andreas skulle komma och att det skulle vara 70-tals miljö men nu står det i IGN att det kanske kommer vara San Andreas som kommer ut senare och att det utspelar sig på 70-tals miljö.

Hur i he*v*te gissade jag rätt?!

Så här skriver IGN:

GTA San Andreas?

GTA: Sin City or San Andreas or Both?

Only a week after Rockstar's Grand Theft Auto: Vice City hit the shelves (on October 29), a Rockstar representative was interviewed on TV station CNN talking about the next two games in the series. He mentioned both GTA: Sin City and GTA4 as the next games in the series. This confirmed SCEA's announcement at E3 that Rockstar would make the next two games in the series exclusively on PS2.

Looking back on the very first game, GTA, however, we got to thinking. If the GTA3 was based in Liberty City, and GTA: Vice City was based in Vice City, then based on the map provided in the first GTA, there is another city that hasn?t been explored, the third city on the map, San Andreas. Is GTA: Sin City based in San Andreas? And does it take place in the '70s? Will we be pulverized by '70s music -- i.e. disco, Bowie, punk and the Eagles? Woooaaaahhh?

IGN.com 12-06-02

har ni frågor så maila mig eller "adda" mig på MSN

jayleno88@hotmail.com

Arman Yahyai

A-Technologies Corporation

http://www.grandtheftauto-3.cjb.net

http://www.grandtheftauto-vc.cjb.net

Det är väl inte så svårt att gissa det eftersom drt var dom tre städerna i GTA1 fast man måste inte tjata om det 1 år innan det kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Men vadå då??? På vilket sätt härmar mafia gta?

Punkter som Mafia härmar GTA på:

*Spelet utspelar sig i en vanlig stad som har invånare, kommunaltrafik, flygplats m.m

*Man kan ta bilar som åker runt på gatorna.

*Man gör uppdrag åt kriminella.

*Man måste göra uppdragen för att låsa upp hela staden.

*Polisen kan arrestera en.

Jag skulle kalla Mafia för ett GTA i 30-tals miljö. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Punkter som Mafia härmar GTA på:

*Spelet utspelar sig i en vanlig stad som har invånare, kommunaltrafik, flygplats m.m

*Man kan ta bilar som åker runt på gatorna.

*Man gör uppdrag åt kriminella.

*Man måste göra uppdragen för att låsa upp hela staden.

*Polisen kan arrestera en.

Jag skulle kalla Mafia för ett GTA i 30-tals miljö. :)

eee... bara för att det är samma speltyp härmar dom ju inte varandra... jag tycket att spelen är ganska olika...

Det är ju samma sak som om t. ex. return to castle of wolfenstein skulle härma sof bara för att det är fps spel båda två...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eee... bara för att det är samma speltyp härmar dom ju inte varandra... jag tycket att spelen är ganska olika...

Det är ju samma sak som om t. ex. return to castle of wolfenstein skulle härma sof bara för att det är fps spel båda två...

Jo det har du rätt i men Mafia ändå GTA inspirerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mafia är tycker jag mer driver 2 med snyggare grafik, vapen och allt annat bättre.

typ uppdragen skall man göra på samma sätt som driver 2 och inte som

gta 3.

jag hoppas inte gta spelen utspelar sej i 70-talet och appsålut inte lägre än det.

nu har jag säkert skrivit jätte konstigt men skit samma...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni skriver att Mafia härmade GTA men isf härmade dom GTA1, London o GTA2 eftersom Mafia var i produktion 1,5 år innan Rockstar började med GTA3.....sen är det ju möjligt att dom kopierade vissa grejer när GTA3 hade släppts....!!!

Rockstar började jobba med GTA3 1999, började arbetet med Mafia så tidigt som 1998? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från Mafias hemsida klicka på FAQ

Some aspects of the game reminded us of Driver and Grand Theft Auto. Have these games influenced somehow in the making of Mafia?

Not much really. The work on Mafia had started before these games were announced, and its concept has not been changed since its inception. It only confirmed for us that people enjoy similar adaptation. We are little bit upset that we're not going to be the very first ones who have done it! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...