Jump to content

avi filer


l)@nn3
 Share

Recommended Posts

tja! kan man bränna avi filer från datan och spela upp dom på dvd-spelaren?(jag menar ingen warez så ni vet! har massa små roliga filmer som e i avi filer och undrar om man bränner dom till skiva kan man spela upp dom på en dvd-spelare?) fattar inte vad som e fel måste "edita" hela tiden så ja kan se svaren eller inläggen på topicen kan bara se den första ja skrev men sen när ja skickat kommer alla fram *suck :D * va fan e detta!

Redigerad av l)@nn3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först måste du konvertera och dela in filmen i två delar, en ljud fil och en video fil... Helst i formaten M2V respektive AC3 (Dolby-ljud)... Sedan packar du ihop dom till VOB och BUP filer...

Du behöver:

  • IFO Edit - för att packa ihop de två delarna och för att konvertera till dvd-format...
  • TMPGenc - för att konvertera och dela upp AVI eller MPEG-filmen i de två delarna...

VIKTIGT: Detta gäller förstås bara om du har DVD-brännare och du vill videobränna på en DVD-skiva... :D

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först måste du konvertera och dela in filmen i två delar, en ljud fil och en video fil... Helst i formaten M2V respektive AC3 (Dolby-ljud)... Sedan packar du ihop dom till VOB och BUP filer...

Du behöver:

  • IFO Edit - för att packa ihop de två delarna och för att konvertera till dvd-format...

  • TMPGenc - för att konvertera och dela upp AVI eller MPEG-filmen i de två delarna...

VIKTIGT: Detta gäller förstås bara om du har DVD-brännare och du vill videobränna på en DVD-skiva... :D

okey! men om ja ska bränna från nero 6 vad ska jag välja? asså typ audio cd eller vad? och ja har alcohol 120% oxå vet ej va det är bra för men det är väll ett brännar program de me? men om det är bättre att bränna där en på nero hur gör man då?

Redigerad av l)@nn3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bränner en .avi fil så är det väl VCD va?

okey men hur ser jag de? på nero när ja ska bränna nått nytt så står det bara:cd-rom(iso),audio cd,mixed mode cd,cd extra,cd copy,video cd,super video cd,mini dvd,cd-rom(boot,cd-rom(hybrid),cd-rom(udf) och cd-rom(udf,iso) vilken av dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha snygga menyer och bra digitalt ljud så rekommenderar jag en videobränning för DVD-skivor... följ bara min guide som jag gjorde. Du bränner med vilket bränningsprogram (Nero funkar bra) och du väljer DVD-video som alternativ...

Det finns jäkligt bra guider på doom9.org oavsett om du ska bränna på DVD eller VCD... :)

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okey men hur ser jag de? på nero när ja ska bränna nått nytt så står det bara:cd-rom(iso),audio cd,mixed mode cd,cd extra,cd copy,video cd,super video cd,mini dvd,cd-rom(boot,cd-rom(hybrid),cd-rom(udf) och cd-rom(udf,iso) vilken av dom?

none

Redigerad av l)@nn3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okey tack alla! men an annan sak på undertexter så finns en guide för att lägga in undertexter och då står det att man ska ta bort om det står tex <i> så ska man byta de mot mellanslag men hur ska man kunna byta ut de ot mellansalg ja menar om man ska markera det och sen trycka på mellanslag de funkar inte det går inte att sudda heller varför?

måste man öppna den i nått?

Redigerad av l)@nn3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tja!        kan man bränna avi filer från datan och spela upp dom på dvd-spelaren?(jag menar ingen warez så ni vet!  har massa små roliga filmer som e i avi filer och undrar om man bränner dom till skiva kan man spela upp dom på en dvd-spelare?) fattar inte vad som e fel måste "edita" hela tiden så ja kan se svaren eller inläggen på topicen kan bara se den första ja skrev men sen när ja skickat kommer alla fram *suck ;) *

assså fattar inget måste ha ett stort virus kan inte se nått inlägg i den här tråden blir så arg så står de att ja inte e inne men ja kan skicka medelande :)

Redigerad av l)@nn3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...