Jump to content

Corvette 1978


Urkas
 Share

Recommended Posts

Tackar!

Men vad menar du med för djup? Alltså att den går för nära vägen eller?

Men vad är Alias? Är det ett program kanske?

Håller föresten på att göra en 72a juste nu. (Borde iofs göra klart första innan jag gör en ny men.. :\ ) Det jag gör är att ändra aktern lite. Skulle ju kunna göra en version med annan front, så det alltså blir en 69a. Men men, det jag tänkte göra med 72an är dock lite speciellt, fast jag säger inte än vad det är. :lol:

Just så. Jag tycker det ser ut som om frontspoilern går alldeles för nära marken!

I övrigt så ser det bra ut. Visst kunde man detaljera upp mer, men det behövs knappast!

Förövrigt så hade du gjort motorn blå va?

Om jag inte vet fel så ska den väl vara orange!?!

Hoppas att vi snart får se 72an. Ser fram emot det med spänning!

Alias är ett 3Dmodelleringsprogram i den högre divisionen. Det jobbar inte med polygoner dock, vilket gör att jag undrar om det på nåt sätt går att konvertera om bilderna till polygonfiler så att de kan användas i GTA

Alias är ett datorstött designverktyg, ett ytmodelleringsprogram. Den lite enklare varianten Alias Studio är ett grymmt kompetent program och används mycket inom industrin för att visa upp konceptideer då man kan göra fotorealistiska bilder om man är lite skicklig.

Det finns även ett lite mer komplicerat som heter Alias AutoStudio som kan prestera ta mig faan vad du vill inom ytmodellering. Som namnet antyder så är det väldigt vanligt inom bilindutrin.

I Alias kan du göra designen på en produkt för att sedan importera filen till ett solidmodelleringsprogram där du kan redigera lite för att sedan skicka filen direkt till produktion, exempelvis en CNCfräs

I Alias kan man även animera filmer. I dag så är kanske inte Alias det mest kompetenta animeringsprogrammet och används troligen inte i så stor utsträckning inom filmindustrin längre. Men som en parentes så kan jag säga att Jurassic Park är animerat i Alias.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Just så. Jag tycker det ser ut som om frontspoilern går alldeles för nära marken!

I övrigt så ser det bra ut. Visst kunde man detaljera upp mer, men det behövs knappast!

Förövrigt så hade du gjort motorn blå va?

Om jag inte vet fel så ska den väl vara orange!?!

Hoppas att vi snart får se 72an. Ser fram emot det med spänning!

Alias är ett 3Dmodelleringsprogram i den högre divisionen. Det jobbar inte med polygoner dock, vilket gör att jag undrar om det på nåt sätt går att konvertera om bilderna till polygonfiler så att de kan användas i GTA

Alias är ett datorstött designverktyg, ett ytmodelleringsprogram. Den lite enklare varianten Alias Studio är ett grymmt kompetent program och används mycket inom industrin för att visa upp konceptideer då man kan göra fotorealistiska bilder om man är lite skicklig.

Det finns även ett lite mer komplicerat som heter Alias AutoStudio som kan prestera ta mig faan vad du vill inom ytmodellering. Som namnet antyder så är det väldigt vanligt inom bilindutrin.

I Alias kan du göra designen på en produkt för att sedan importera filen till ett solidmodelleringsprogram där du kan redigera lite för att sedan skicka filen direkt till produktion, exempelvis en CNCfräs

I Alias kan man även animera filmer. I dag så är kanske inte Alias det mest kompetenta animeringsprogrammet och används troligen inte i så stor utsträckning inom filmindustrin längre. Men som en parentes så kan jag säga att Jurassic Park är animerat i Alias.

Hm, okej. Fast den ska ändå inte upp speciellt mycket mer tycker jag. Iofs ska nog front-bumpern inte gå så nära marken heller. Kom på igår att jag måste fiffla lite grejer med den (jag hittade en bild på hur det ser ut på riktigt när den är borta). Såå jag ska fiffla lite med den.

Men okej, ett program. Inte hört talas om det, även fast jag håller på hyfsat mycket med 3d så har jag ju inte det. :\

Men vad arbetar man med då? Nurbs? Enda jag kan tänka mig iaf.

Fast man kanske borde testa det där programmet. Har testat en del, men inget har varit så lätt att använda som truespace (tycker jag).

Aja, kommer nog dröja en stund innan det blir uppdateringar. Just nu så spelar jag rätt mycket flatout och så måste jag göra nån 3d-grej till DH också. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det som händer är att jag håller på med min 72a just nu. Iom att jag vill ha bilen helt perfekt och det fanns en jävla massa fel i den här så började jag tänka om lite. Alltså mer texturer och sådär.

Jaja, till slut ska jag nog iaf släppa på ett ungefär 6 vettar tror jag. En 68a, en 72a, en 75a, en 78, en 82a och en till som jag inte säger ett skit om. -_-

Alltså en vette för varje större förändring som dom gjorde under c3-tiden. Det är iaf min plan, frågan är hurvida jag kommer lyckas o när jag är klar med det. ;)

Ni får helt enkelt ha tålamod. Även fast jag är arbetslös o egentligen inte gör ett skit om dagarna så arbetar jag sakta. Gör massa annat också. Måste t ex göra klart en grej till Dreamhack. Jaja, den som lever får se... :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...