Jump to content

Förbannad!


Gizmo04
 Share

Recommended Posts

Enda anledningen till att jag blev medlem här är att jag blir så förbannad på alla kommentarer här inne.

Jag har alltid gått in i forumet för att kunna uppdatera mig när det gäller GTA. Mycket hjälp och mycket nyttigt har jag fått ut av alla era diskussioner, frågor, tips mm.

Jag undrar om inte jag skall strunta i att gå in här hädanefter.

Alltid någon stackare som lägger upp en fråga eller att de sätt något, Han blir överöst av en massa skit om att det redan finns en topic med samma ämne eller med ett ämne som kan knytas samman med hans fråga eller påstående.

Det är väl inte så lätt och skulle det vara det är det världens dummaste system, att innan man skall lägga upp en fråga eller påstående måste man först leta igenom alla inlägg för att se om någon annan redan tagit upp frågan.

Och hur kul är det att gå in i en topic som är 2år gammal med 952 sidor bara för att en person kommit på något nytt som kan vara aktuellt just nu, då måste man ju leta sig igenom alla inlägg innan man ser vad som är nytt.

Visst det går säkert att leta upp det jätte snabbt och enkelt för er som sitter här 24/7 men för oss nybörjare då?

Näe skärp er, Var vänliga och låt alla ha sin mening utan att klandra ner på folket bara för de stavat fel eller kommer med något ni redan visste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe visst är det inte kul om man går in i forumets första sida och hela sidan är full av topics och alla heter bilder, det kan jag hålla med om men det tror jag ingen gör i heller.

Men enlig en massa klagomål och påhopp jag sett så skulle jag kunna skapa en topic som heter GTA San andreas , sen skulle jag kunna sitta och skriva"onödig topic" till alla andra som skriver något här..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe visst är det inte kul om man går in i forumets första sida och hela sidan är full av topics och alla heter bilder, det kan jag hålla med om men det tror jag ingen gör i heller.

Men enlig en massa klagomål och påhopp jag sett så skulle jag kunna skapa en topic som heter GTA San andreas , sen skulle jag kunna sitta och skriva"onödig topic" till alla andra som skriver något här..?

Jag har faktiskt inte sett speciella många som har blivit dåligt behandlade utan anledning.

Som i alla forum finns det dock undantag. Som griimn de senaste dagarna som har varit onödigt elak mot andra.

Dock så måste alla nya medlemmar läsa reglerna, det borde vara självklart.

Vilket det där står, Uploada inga bilder i onödan. Vilket nya medlemmar har gjort.

Om ni vill ha en bild som signatur är det en helt annan sak, men se då till att den inte är större än vad man får ha. Påhopp och förolämpningar lönar sig aldrig på detta forumet, man får antingen en varning, eller i annat fall "hybernating"(du kan besöka sidan, men du kan inte skriva nåt), eller i värsta fall "bannad". Dvs du är inte välkommen hit längre eftersom du struntat i va mods sagt efter flera varningar, eller upprepade gånger varit hotfull eller förolämpande mot nån annam medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*EDIT* Fel forum tyvärr. Nån admin flyttar den väl snart.

Det är just såna inlägg som gör mig förbannad.

Någon som försöker vara viktig och bättre än andra?

För det första så handlade detta inlägg om just inlägg och trams som jag läser och är väldigt trött på i just GTA SA forumet. Ja då kanske det passar bättre i "Kortspel forumet" ??

Och för det andra Så skulle någon som sköter reglerna på detta forum välja att flytta denna topic så kan de säkert göra det utan din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det du påstår är alltså att medlemmar inte får antyda att en medlem har gjort fel, utan att mods ska rota igenom hela forumet efter fel? Genom att rapportera och påpeka om att en medlem har gjort fel hjälper man Hultenius och alla moderatorerna, det är inte för att kaxa och skrämma iväg medlemmar.

Och alltför ofta har en ny medlem skapat en tråd när det finns en precis likadan på samma sida, så de kan inte direkt skylla på att de inte såg den. De får reda på en sak, sen skyndar de sig hit och skapar en tråd om det.

Yay, stavfel. Gotta love 'em.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det du påstår är alltså att medlemmar inte får antyda att en medlem har gjort fel, utan att mods ska rota igenom hela forumet efter fel? Genom att rapportera och påpeka om att en medlem har gjort fel hjälper man Hultenius och alla moderatorerna, det är inte för att kaxa och skrämma iväg medlemmar.

Och alltför ofta har en ny medlem skapat en tråd när det finns en precis likadan på samma sida, så de kan inte direkt skylla på att de inte såg den. De får reda på en sak, sen skyndar de sig hit och skapar en tråd om det.

Yay, stavfel. Gotta love 'em.

Jo, håller med, ofta är det medlemmar som skapar jätteonödiga trådar, eller dubbla..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst tycker många som du att man ska få ställa frågor i ett forum medans många andra, i alla fall i detta forum tydligen inte gör det.

Många leker moderatorer och klagar på Topics som kanske är i fel forum, eller känns oseriösa. Varför? Ingen aning. Det finns flera moderatorer som läser det mesta i de olika forumen och som låser/flyttar de trådar som behöver flyttas. Att leka polis istället för att svara på frågan är ju det dummaste man kan göra. Det talar ju emot en själv.

"Gud vilken onödig topic! Mod lås?"

Detta flyttar ju bara upp den, enligt personen, onödiga topicen längst upp i listan. Varför inte bara trycka report och hålla sig utanför i övrigt? Det är minst lika irreterande med folk som tjatar om hur dumma vissa trådar är.

Är det inte att gnälla ,mer off-topic än att ställa en redan ställd fråga? Borde inte de som gnäller få varningar för att de inte håller sig till ämnet? Tänk på det ni...

Förövrigt borde man hänvisa tydligare till GTASajtens San Andreas del, utanför forumet, där det finns svar på de flesta frågor...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda anledningen till att jag blev medlem här är att jag blir så förbannad på alla kommentarer här inne.

Jag har alltid gått in i forumet för att kunna uppdatera mig när det gäller GTA. Mycket hjälp och mycket nyttigt har jag fått ut av alla era diskussioner, frågor, tips mm.

Jag undrar om inte jag skall strunta i att gå in här hädanefter.

Alltid någon stackare som lägger upp en fråga eller att de sätt något, Han blir överöst av en massa skit om att det redan finns en topic med samma ämne eller med ett ämne som kan knytas samman med hans fråga eller påstående.

Det är väl inte så lätt och skulle det vara det är det världens dummaste system, att innan man skall lägga upp en fråga eller påstående måste man först leta igenom alla inlägg för att se om någon annan redan tagit upp frågan.

Och hur kul är det att gå in i en topic som är 2år gammal med 952 sidor bara för att en person kommit på något nytt som kan vara aktuellt just nu, då måste man ju leta sig igenom alla inlägg innan man ser vad som är nytt.

Visst det går säkert att leta upp det jätte snabbt och enkelt för er som sitter här 24/7 men för oss nybörjare då?

Näe skärp er, Var vänliga och låt alla ha sin mening utan att klandra ner på folket bara för de stavat fel eller kommer med något ni redan visste.

....och så ligger den här i fel form om du inte visste det..

skriv i forum/allmänt istället

*REPORTED*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp3

Näe det var inte riktigt så jag menade.

Jag menade att det var onödigt att skriva det. Mods lär ju få leta ändå om han inte rapporterar mig.

Givetvist kan medlemmarna hjälpa till genom att rapportera eller tipsa.

Ähh jag har sakt min mening nu och hoppas på en bättring.

Detta är ju en bra sida om inte den bästa svenska GTA sidan och alla har ju samma intresse här inne.

Jag passar också på att tala om att jag är väldigt avundsjuk på er alla som har ps2.

Men det hör väl hemma i en annan topic B)

Ha det bra alla GTA fans

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att skriva i en tråd att man rapporterat ser jag som en tjänst till mod crew. Varje gång ett inlägg rapporteras skickas ett mail med länken till tråden till modsen, så om 20 medlemmar rapporterar samma tråd.. då blir det jobbigt.

Topp3: Så du påstår att alla som gnäller trycker report? Skulle inte tro det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst tycker många som du att man ska få ställa frågor i ett forum medans många andra, i alla fall i detta forum tydligen inte gör det.

Många leker moderatorer och klagar på Topics som kanske är i fel forum, eller känns oseriösa. Varför? Ingen aning. Det finns flera moderatorer som läser det mesta i de olika forumen och som låser/flyttar de trådar som behöver flyttas. Att leka polis istället för att svara på frågan är ju det dummaste man kan göra. Det talar ju emot en själv.

"Gud vilken onödig topic! Mod lås?"

Detta flyttar ju bara upp den, enligt personen, onödiga topicen längst upp i listan. Varför inte bara trycka report och hålla sig utanför i övrigt? Det är minst lika irreterande med folk som tjatar om hur dumma vissa trådar är.

Är det inte att gnälla ,mer off-topic än att ställa en redan ställd fråga? Borde inte de som gnäller få varningar för att de inte håller sig till ämnet? Tänk på det ni...

Förövrigt borde man hänvisa tydligare till GTASajtens San Andreas del, utanför forumet, där det finns svar på de flesta frågor...

Precis. Om ni ser en felpostad eller onödig tråd så spamma inte ner den ännu mer med inlägg som "fel forum" eller "onödig tråd" utan tryck på Report och låt oss sköta resten. Sen kan ni ju alltid skicka ett PM till personen som gjort fel om ni känner att ni absolut måste tillrättavisa honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...