Jump to content

Grafiken i GTA: SA


 Share

Recommended Posts

Jag spelade nyss en runda på GTA: VC. Då jag körde runt i staden upptäckte jag en sak; hus, byggnader och träd bara ploppade upp framför mig på skärmen! Det var då jag förstod att GTA: VC led av en liten dos "Pop-Up"- grafik. Detta grafikproblemet är vanligt förekommande i dagens TV- och dataspel.

Det var då jag började undra... Hur ska det nu gå med San Andreas? Även om problemet inte var så stort och ofta förekommande i VC.

Ja, vad tror ni om grafiken i GTA: SA? Rockstar* har ju meddelat oss och www.gtasajten.com (allmänheten alltså) att man har utvecklat och gjort om den gamla grafikmotorn från GTA 3 & VC. Men betyder det att grafiken i GTA: SA blir förbättrad jämfört med föregångarna?

Rockstar* har ju även sagt att man bara kommer använda den gamla grafikmotorn till "The Lowest Level Stuff". Alltså dem allra minsta små detaljerna.

Så frågan är: Kommer grafiken i GTA: SA att förbättras, vara densamma som VC eller rentav bli försämrad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

minigun

Där håller jag inte med dig. Grafiken i VC är helt klart OK, även om den inte klår spel som Far Cry:s grafik.

kariya

Klart att man är nöjd med grafiken i GTA III & VC. Jag är faktiskt väldigt nöjd med den.

ALLA

Ni tror inte att grafiken kan försämras något nu när städerna ska vara dubbelt så stora än vad dem är på GTA III & VC?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man vara nöjd med grafiken i VC? :shifty:

Den sugerg...hoppas att vi får se en förbättring i SA. ^_^

Men grafiken är ju inte allt... ;) men nästan! :wub:

Hur kan man påstå att grafiken nästan är allt? Jag spelar hellre ett spel som har skitbra story, bra kontroller och skön spelkänsla, än ett spel som har svinbra grafik, usel story, usla kontroller och usel spelkänsla. Det finns många spel på marknaden som tyvärr lider av det. Dom har jättebra grafik, men har dom tänkt på känslan eller har dom gjort spelet endast för ett försäljningstrick? Sen är det ju klart att det finns spel som både har bra grafik och skön spelkänsla. Och då är ju grafiken klart ett plus. Sen är grafiken kanske inte världens snyggaste men för mig duger den verkligen. Det är inte meningen att det ska se ut exakt som verkligheten(typ som the getaways grafik), utan rockstar vill ha de mer färgglatt. För jag menar ljuset och färgen i VC gör ju allt mycket härligare och påminner då också om 80-talet och miami. Sen texturerna är ju långt ifrån dom bästa men det tycker jag inte gör något alls. Det är ju inget man stör sig på när man spelar. Det flyter ju bara på bättre när texturerna inte är överdrivet bra. ;) Men en förbättrning i SA kan man ju ändå alltid hoppas på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

DistortionSleep

"Det är inte meningen att det ska se ut exakt som verkligheten(typ som the getaways grafik)"

Tycker du att The Getaway har bra grafik? Visst är den bra, men absolut inte som i verkligheten (som du säger).

ALLA

I och med att Draw Distancen har förlängts så kanske vi slipper den där "Pop-Up"- grafiken. En stor förbättring i grafiken!!!

Redigerad av Deluxo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DistortionSleep

"Det är inte meningen att det ska se ut exakt som verkligheten(typ som the getaways grafik)"

Tycker du att The Getaway har bra grafik? Visst är den bra, men absolut inte som i verkligheten (som du säger).

ALLA

I och med att Draw Distancen har förlängts så kanske vi slipper den där "Pop-Up"- grafiken. En stor förbättring i grafiken!!!

true crime har otroligt bra grafik, men efter man klarat storyn så är det inte roligt längre. men om man tar true crimes grafik på GTA eller MAFIA så skulle de spelen äga. MAFIA har hållt för mig längst. jag köpte det samtidigt som det kom ut och jag har inte tröttnat något på det. men grafiken kanske inte är den bästa. :shifty::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^_^ ... Grafiken i VC är bra... Men när man kör runt på sin moddade MC o lyssnar på mp3 spelaren så märker man att man inte känner sig så inne i spelet.. Om ni vet vad jag menar :shifty: Skulle gärna vilja att SA har en grymt förbättrad känsla i spelet.. Men VC är ett J*vligt bra spel :P ...Den där faktan om SA.. om den är sann ojoj vilket spel SA kommer bli , SA kommer dock den månaden jag fyller år :wub: Födelsedagspresent AB ;) Fortsätt ert Grymma arbete här på GTAsajten MVH Madman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du att The Getaway har bra grafik? Visst är den bra, men absolut inte som i verkligheten (som du säger).

Nej jag menade inte riktigt så :wacko: För det första så tycker jag inte att the getaway är det snyggaste spelet, absolut inte men jag jämför andra spel i samma genre. För det andra så finns det inget spel som ser exakt ut som verkligheten. Det lär nog aldrig komma spel som ser exakt lika verkligt ut som den riktiga världen. Det jag menar är att the getaway vill ju efterlikna verkligheten som mycket som möjligt. Svårt att förklara men du har väl lagt märke till att the getaway har ett ljus och en färg som mer påminner om verkligheten än vice city´s färgglada värld?

Fast nu har ju detta mer att göra med ljus och färg och inte så mycket med grafiken. Men det jag sa om the getaway handlade mer om just ljus/färg. Sen grafikmässigt så är the getaway ganska långt ifrån att se ut exakt som verkligheten. Då hade texturerna sett ut som foton i högsta upplösning. Men det är ju en helt annan sak. Dom vill ju ändå fortfarande efterlikna verkligheten så mycket som möjligt medan rockstar föredrar att göra allt lite mer "mysigt" eller vad man ska säga. hehe <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. dem nya bilderna

Bilden som heter CJ med shotgun ser lite lågupplöst ut. Hans ansikte ser inte så bra ut om jag ska säga det på något sätt.

Är bilden bara lågupplöst, eller kommer det vara ungefär så i spelet?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En bra och superb ide hade varit om man kunde göra en sk. burnout i GTA: SA. :P (Inspiration från Driver 3).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. dem nya bilderna

Bilden som heter CJ med shotgun ser lite lågupplöst ut. Hans ansikte ser inte så bra ut om jag ska säga det på något sätt.

Är bilden bara lågupplöst, eller kommer det vara ungefär så i spelet?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En bra och superb ide hade varit om man kunde göra en sk. burnout i GTA: SA. :P (Inspiration från Driver 3).

PS2 får ju bara 640x480...

Pc får upp till säkert 1600x1200

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar* har ju även sagt att man bara kommer använda den gamla grafikmotorn till "The Lowest Level Stuff". Alltså dem allra minsta små detaljerna.

Så frågan är: Kommer grafiken i GTA: SA att förbättras, vara densamma som VC eller rentav bli försämrad?

Hej "Professor" Deluxo

jag tycker rockstar har gjort klart för sig att grafiken kommer vara bättre än i föregångarna så varför starta en tråd om det? :P

DistortionSheep: du har helt jävla rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wohaa! Då är man kallad Professor också. Göööööt!!!!! :P

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Jag spelade nyss GTA: VC, och jag tycker ändå att det är bra grafik på det. Vad skulle ni ge grafiken för betyg? (Från 1-10).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...