Jump to content

Små tips!


Patrik
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 278
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
Guest Alice Cooper

"Unfallable":

Ta en motorcykel och ställ den på vänster sida av en klädesikon och gå runt om den och ta upp kläderna samtidigt som du går på motorcyklen så tar det mycket för att du ska trilla av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 106:

"Odödlig"

Hitta ett träd som är så böjt så man kan hoppa upp på det.. Hoppa upp på trädet och gå upp ända till bladen. Va efterlyst. Ha en minigun oxå! Skut massa poliser. Sen när du har 4-6 i efterlysthet så kommer du märka att poliserna står under trädet och försöker skuta, men inget kommer träffa dig. När millitären kommer så kommer pansarvagnarna åka runt i en cirkel. Du kan inte ramla ner heller så enkelt, bara om du går der själv, om en helikopter exploderar 1m ifrån dig så kommer du att ramla om kull, men inte så du åker ner från trädet!

Det ända du behöver oroa dig för är helikoptern, men du har ju minigunen, skut bara på helikopterns "svans", eller va man ska kalla det! så går det rätt snabbt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tips 107:

"Kläder i replayen"

Det här är bara en liten bugg som jag hittade nyss.

Gå och byt kläder.. Kolla på replayen, då ser du när du var på väd till klädaffären..

Men du har kläderna på dig från början innan du ens bytt kläder i replayen! :unsure:

Tips 108:

"Ruta i replay"

Ta en bil, kör tills rutan går sönder helt, alltså flyger i tusen bitar.

Fortsätt köra, ungeför 2 minuter eller nått sånnt. Kolla nu på replayen.

Man ser dig köra. Tillslut Är replayen slut, och stannar. Men då när replayen är

slut så går rutan sönder igen! :huh: Även fast du inte hade nån ruta!

Och detta händer varje gång.

Tips 109:

"Flying tree"

Åk till andra ön.. Gå längst kusten, undersök alla träd, för ett är svävande!

Se bild.. (Jag står precis brevid trädet, inte framför)

post-12-1092042452_thumb.jpg

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 111:

"Trappan"

Döda någon i en trappa, när han dör och lägger sig ner så kommer han sväva halft.. :unsure:

Tips 112:

"Konstigt"

Vält en gatulyckta, ta en granat och kasta den brevid gatulycktan, då kan gatulycktan bugga till sig så den delas -_-:P Hände för mig idag, vet inte om det kan hända igen.. Hann aldrig ta en screen.. :(

Tips 113:

"HYPER ÜBERTIPSET!!" ;) Rekomenderat! :huh:

Läste i topicen Små hemligheter, om det hemliga rummet, och beslöt mig för att fixa ett tips på hur man kommer in.

Fast med detta tips kan man göra mycket mer. Ni gör så här! ;)

Del.1

Ta en skimmer, landa den vid ingången, gå ut ur den, putta den på plats. Alltså rakt mot dörren.. Gå in i planet igen och åk frammot mot dörren, planet kommer åka neråt när den är vid trappan, fortsätt åka tills den åker genom dörren, när planet är igenom är det bara att gå ut så är du i det hemliga rummet!! :D:D

Del.2

Om den inte åker igenom dörren åker den genom marken, fortsätt åka. snart kan du se in i rummet. Fortsätt och fortsätt tills du klarat dig igenom marken! Nu flyger du under staden och kan utforska allt roligt! :D (ett av dom bästa tipsen jag hittat)

post-12-1092052678_thumb.jpg

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 114:

"Marquis"

Ta dig ombord på en seglande Marquis och kolla på föraren... VILKEN FÖRARE?!

Jepp, det har ingen förare! ^_^

Tips 115:

"Flying boats makes buggs"

En bugg som man kan få av en båt. Gör såhär:

Ändra Squalons Handling till det här:

SQUALO 22000.0 4.0 12.0 3.0 0.0 0.0 0.0 42 300.00 1500.0 0.165 5 190000.0 30000.0 R P 0.02 0.00 0 24.0 0.45 5.0 0.2 -0.0 60000 0.10 0.05 0.0 0.0 0880004 0 1

Och andra raden till det här:

% SQUALO 0.50 1.1 0.2 9.0 0.80 1.2 4.0 0.90 0.998 0.999 0.89 0.975 0.97 4.0

Starta spelet. Ni hittar Sgualon vid det köpta båthuset. Sätt er i Sgualon, börja köra.

Då flyger ni åt himlen, så högt det kan gå..! Gå ut ut båten, då stannar (fasnar) du i luften och ser buggig ut, långa vågiga armar och ena benet vikt! ;):shifty:

Ps: Skriv youwonttakemealive, så du får helekopter besök.. (på den höjden, JA!) sen när den skutit ihjäl dig så ser du ännu konstigare ut! :D Sen när du börjar spela igen efter ha dött kommer du inte till ett sjukhus, du landar nånstans istället! :D jag landade på en väg! (w00t)

post-12-1092089199_thumb.jpg

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 116:

"Komma under staden med Packer"

Ta Packern på filmstudion, åk ut från filmstudion, fortsätt till downtown och sen till vägen mellan brandstationen och polisstationen (Stora vägen som leder ända till hamnen). Kör nu full fart till den lilla bron som leder över till Starisland, men kör inte över bron, utan kör över kanten från bron (där det inte är staket) rakt ner i vattnet. Se till så du hade så mycket fart så du slår över. Nu kommer den inte ligga och flyta, utan sakta, sakta sjunka ner under staden. Du kommer tappa liv hela tiden så mata på med "Aspirine" hela tiden.. (om det är svårt att hinna med så kan man pausa och trycka in koden och starta spelet). Snart åker Packern under ett svart lager så du inte kan se den längre, men fortsätt trycka aspirine. efter någon minut teleporteras du upp på bron igen! ^_^

Ps: om du vill se hur det ser ut under staden så tryck på replayen efter att du kommit upp på bron igen!

Ps 2: Detta går att utföra vart som helst.. bara man lyckas slå över.

post-12-1092393527_thumb.jpg

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 17

"bil egenskaper"

Oj oj oj vad det här är skojj! Roligare än the malibu! Gå in i gta3.img med img tools, åsså byter du namn på bilarna (Te x: police.dff till rhino.dff och rhino.dff till police.dff) de e jävligt skojj! Tänk bara vilka möjligheter alla får med dom svåra missionen! ex: taxi mission, om ni inte hinner skussa alla på den tiden, varför inte byta ut taxin till en racerbil? Fan VA SKOJJ ASSÅ!!

(Då vet jag hur jag ska klara "Big'n'veiny" i gta 3 som jag har så problem med! De är uppdraget med en seg van som går svin sakta, jag borde nog byta den till en bashnee (stavning?) eller nån annan snabb! vad tror ni?) ^_^

Ps: om man vill ha det mer värkligt (utan buggar) så kan man ju alltid gå in med col pogramet i vehicles.col och ändra nämnen där desutom (strunta inte i att ändra i gta3) för då tror jag att det blir roligare! Jag har inte testat själv, men jag antar att det går.

Ja då har du "fuskat" och vill man inte fuska så är det där inget bra tips, klara det som det är. Har sett diskutionen om felstavningar och allt sådant men "värkligen" stavas verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har du "fuskat" och vill man inte fuska så är det där inget bra tips, klara det som det är. Har sett diskutionen om felstavningar och allt sådant men "värkligen" stavas verkligen.

Snälla. Dra inte upp de där igen!

Tips 117:

"Komma under staden och sen in i ett hemligt rum med Packer"

Gör som i tips 116. fast den här gången kör du inte ner på samma ställe, utan vid hamnen, vid båten i mitten. Sen när du kommer upp igen så är du inne i ett hemligt rum! :wacko:

Bild

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 118:

"Crossen"

Ta en Cross, spegra över. Se till att du är helt rak, för när du ramlar av så kommer du att landa på Crossen och ligga på den medans den rullar!

Tips 119:

"Crossen2"

Ta en Cross och börja stegra.. Sväng vilt fram och tillbaka, ända tills du flyger av.. Om du har tur kan Crossen fasna i luften! (Hann tyvär inte ta screen :( )

Tips 120:

"Strange lik"

Ta en sniper och skut någon i benet, titta sedan bort jättesnabbt och spring/kuta därifrån snabbt.. Gå sedan tillbaka och kolla på liket.. Han/hon kan ha fasnat i luften ellerha fått någon konstig ställning! :(

Tips 121:

"Båt tips"

Ta en båt, åk ut på vattnet till någon annan båt, hoppa över till den andra båten.

Du hör nog föraren säjja nått, typ "WTF".. Sen tar föraren självmord! :D

Åk iväg med båten.. kolla nu på replayen! Båten läcker! :P

Tips 122:

"Flygtips"

Åk till flygplatsen och vänta på ett flyg.. Sen kolla du på replayen.. Men flygplanet kommer inte med på replayen! ;):blink:

post-12-1092738728_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...