Jump to content

Favoritfilm


epix
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

The Untouchables (1987) är nog min absoluta favoritfilm.

Det är en maffiafilm som utspelar sig på 30-talet och handlar om hur polisen efter mycket arbete slutligen får maffibossen Al Capone inburad, den är alltså verklighetsbaserad. Miljön i filmen påminner väldigt mycket om Mafia och storyn är fantastiskt bra för att inte tala om alla stora skådisar i huvudrollerna, Kevin Costner, Sean Connery m fl. Om ni inte har sett den så se den! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Nyckeln till frihet" Den är bara så bra! :> Har sett den om och om igen..

Du vet när den där snubben ska hämta "något" från den där metalburken i muren i slutet, så ligger det ju ett brev i burken. Första gångne jag såg filmen var det på en liten tv och man såg inte brevet i burken så bra, så jag trodde burken var tom. -_- Alltså att han det handlar om hade lurat ditt snubben för att luras. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet när den där snubben ska hämta "något" från den där metalburken i muren i slutet, så ligger det ju ett brev i burken. Första gångne jag såg filmen var det på en liten tv och man såg inte brevet i burken så bra, så jag trodde burken var tom. -_- Alltså att han det handlar om hade lurat ditt snubben för att luras. :huh:

:> ... Sen är Bossen på fängelset sjukt feg.. Tar självmord innan polis kommer in.

Först siktar han på dörren sen i munnen på sig själv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pulpan så klart!! :huh: (Pulp Fiction) Har både collectors edition-DVD:n och collectors edition-soundtracket!! -_-

Såg på Filmkrönikan igår (förrgår kanske det var?) och Orvar var inte direkt överpositiv till Quentin Tarantinos nya film Kill Bill Volume 1 (Volume 2 går upp i januari tror jag), en trea bara och han lät besviken...

Men man måste gå och se den i alla fall, biopremiär på onsdag! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...