Jump to content

Manuell växel?


zenith
 Share

Recommended Posts

Tjena, är ganska ny här, men har lirat VC ett tag.

Har vart ute efter ett cross/motorcykel spel som är en mix mellan motogp2, vc och motoracer 3 och då var det främst 4 punkter som skulle uppfyllas för min del:

* Kamera från styr position

* Gött motorljud där man hör varvet rejält

* Manuell växling (med koppling helst)

* Bra stoppie, wheelie, trim möjligheter

Punkt 1 och 4 är uppfyllna i VC ju med camera hack och med handling.cfg.

Så jag undrar nu 2 saker.

Finns det eller har någon möjlighet att göra en mod så att man kan växla själv? Koppling är ju inget måste precis men det har vart kul.

Och sedan kan man på något sätt modifiera bilarna/motorcyklarnas ljud?

Ha det gött alla.

MVH zenith

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ändra bilarnas ljud skulle jag nog kunna tänka mig att det blir ganska svårt om inte omöjligt. Men att modifiera om så att man kan växla manuellt...det borde ju gå eftersom bilarna faktiskt växlar och har flera växlar, vilket man inte kan tro..

Men jag vet inte, jag är inte så duktig på sådant... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skulle snarare tro att de e tvartom, att man kan andra ljudet men inte vaxlingen... om man andrar ljudfilerna, men har kvar samma namn pa dom sa borde spelet kanna igen den filen ock spela upp den som motorljudet, men de skulle nog ta en hel del tid att fixa.. eftersom att varje bil later olika, och att ljudet varierar pa samma bil... skulle kanske fungera, men ett jevlans jobb for sa lite. =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ändra motorljudet är nog inte så svårt.

Att ändra så man kan växla manuellt är nog svårare - men inte omöjligt.

Jag vet att det finns uppdrag i VC där motståndarna har fått minskad maxfart på sina bilar. Maxfarten kan man alltså sätta genom att bygga om i main.scm.

Jag vet dock inte om man kan ändra maxfarten på sina egna bilar, men om man kan det så borde idén med manuell växling fungera. Fast så härlig känsla vet jag inte om det blir, men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...