Jump to content

Hur man flyger Dodon!


Arman
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 weeks later...

arma's guide är inte precis vattentät. när man använder dodon ska man aldrig trycka på num 9.. de brukar leda till en krasch då.

och man behöver inte bromsa och gasa samtidigt. man tar dodon, svänger upp på startbanan, vänder sig åt rätt håll och gasar. sen håller man ner num6 tills man skrapar och släpper. sen jämnar man ut man num6.. nån L eller R knapp på ps2 ;)

och i luften kan man släppa gasen, för dodon kommer segelflyga.

och så finns det 3 dodosar på flygplatsen. en vid helikoptrarna, 1 i en hangar där man gör ett uppdrag för don att ta nåt packet och ser panlantic.

sen finns det en i slutet av startbanan ( den som går rakt ) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Här kommer äntligen en guide till hur man flyger Dodo-planet i GTA 3!

fullwing_dodo_1b_156952_0.jpg

Varför har flygplanet kapade vingar?

Det är meningen att det ska vara svårt att flyga planet och att den ska ha kapade vingar.

Namnet Dodo kommer från fågeln dront som var en av dem fågelarter som inte kunde flyga riktigt pga. sina korta vingar.

Var kan jag hitta flygplanet?

Du hittar en Dodo vid Francis International Airport (flygplatsen).

Den är parkerad vid två platser, en hangar och vid helikopterplattformen.

Hur flyger jag planet?

1. Åk till flygfältet och startbanan med din Dodo!

2. Håll i 9 (Num pad) och gasa som bara den! Släpp ALDRIG gasen!

3. När du har tryckt in 9 tillräckligt mycket så kommer det höras ett gnisslande ljud. Det är då du ska släppa 9. Du kommer då att flyga sakta uppåt.

4. Du måste alltid ha Dodon rak och aldrig upp mot himlen! Därför ska du efter att du lyft från banan, ha planet rak genom att trycka 6.

5. För att svänga så ska inte hålla i pilknapparna utan, du ska nudda den snabbt och försiktigt!

PS: Det är inte säkert du kommer kunna flyga direkt, utan du får öva och öva även om du har läst denna instruktion noga!

arma[N]

jayleno88@hotmail.com

kul o flyga... hehe dt lärde ja mig direkt.. aa ^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
arma's guide är inte precis vattentät. när man använder dodon ska man aldrig trycka på num 9.. de brukar leda till en krasch då.

och man behöver inte bromsa och gasa samtidigt. man tar dodon, svänger upp på startbanan, vänder sig åt rätt håll och gasar. sen håller man ner num6 tills man skrapar och släpper. sen jämnar man ut man num6.. nån L eller R knapp på ps2 :lol:

och i luften kan man släppa gasen, för dodon kommer........

Jag trycker på 8 å 5 jag när jag flyger :)

60 sek :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...