Jump to content

Bästa Spelintrot!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjenare!

Jag är nyfiken på vilket spelintro som är din absoluta favorit. Lägg youtube- eller andra videolänkar här, så kan vi frossa i häftiga spelintron som är värda att minnas av sin storskalighet, spänning, känsla eller kanske bara grafiken. Sen kan vi risa och rosa och kanske till slut utse vår absoluta favorit bland favoriter i spelintron.

Min favorit, jag får fortfarande rysningar av den:

Starcraft - BroodWar-introt

Efter ungefär 3:15 kommer det som gör den här videon till min favorit. Marinsoldaten skriker i stridslarmet till sin kamrat, WHO'S IN CHARGE HERE? WHERE IS THE AIR SUPPORT?, varefter en massiv Battlecruiser visar sig. Skeppet innehåller generalerna över kriget som gått överstyr, och de diskuterar deras ställning och framtid i det här kriget. Vid 3:15 hörs en komradiostämma som frågar om deras nästa order, beslutet och musiken som följer ger mig rysningar efter att ha sett situationen som soldaterna utsätts för. Speciellt de allra sista sekunderna, man kan inte bli annat än medryckt.

Så, förslag! Kommentarer! Tips! Videos!! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänk på att vanliga cutscenes också är tillåtna, inte bara intron.

Bra musik är också tillåtet som kriterium för ett asbra intro, och jag kan inte tänka mig nåt intro jag diggat musiken mer till än det här:

The Secret of Monkey Island - På spanska, men det gör inget eftersom det inte finns tal. Intromusiken är fram till 1:36, sen är det vanligt. Men den är också bra! :lol:

The Curse of Monkey Island - Musiken är fin, humorn finns där och det är väldigt vackert tecknat. Den visuella humorn är total, tycker jag, om man tycker om tecknad humor. Brutala ansiktsuttryck och roliga kommentarer. Speciellt kul är det att alla saker han längtar efter flyter förbi precis när han säger det också... :shifty:

A Pirate I Was Meant to Be (The Curse of Monkey Island) - Det är vid 2:45 det riktigt bra börjar, ni kan spola dit om ni inte vill ha retrokickar.

Lägg helst direktlänkar, det är jobbigt att leta upp. Skriv gärna motivering varför filmen är bra, snygg, rolig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar intro't till UT2003 ;)

Return to Castle Wolfenstein har ett ganska coolt intro det med.

Jag gillar BF2 introt, mest för musiken. 1942 var också coolt :) BF1924 introt --> http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

Sen var det ett spel som ägde alla andra spel på intro... kommer dock inte ihåg vilket :)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...