Jump to content

Krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

Efter en del heta debatter både här och var på forumet, har jag på efterfrågan skapat en officiell krigstråd.

Här ska ni debattera allt möjligt kring krig.

Sammanfattat är mina åsikter följande:

*Offensiv krigsföring (alltså att "börja" kriget) är HAT.

*Defensiv krigsföring (att försvara sitt land från en anfallande part) handlar om KÄRLEK.

*Krig är SISTA utvägen, dock vet alla att det finns lägen då alla andra utvägar är uteslutna.

*Ett kort krig kan i vissa fall vara många gånger BÄTTRE för civilbefolkningen än en lång ockupation.

*En stark försvarsmakt är ett måste. Vi vet inte när nästa krig kommer, dessutom är lumpen ett bra verktyg att lära folk disciplin och laglydnad...

Debattera på ni.

Och undvik att försöka påbörja en ordstrid med mig, då jag kommer rycka in på MÅNDAG, och kommer därefter vara inne på sajten oerhört sällan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lite svårt att debattera om du drar, då du är den enda seriösa debatören med åsikter som folk inte håller med om.. Och du kan ju faktiskt diskutera, även om du har (i mina ögon) sjuka åsikter, så nu får väl vi sitta här och se korta meningar i stil med "En invandrare slog mig, alla ska dö. Min bror såg mig bli slagen, och trodde jag skulle dö därför ska dm ut. Dom är dumma!" Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att debattera om du drar, då du är den enda seriösa debatören med åsikter som folk inte håller med om.. Och du kan ju faktiskt diskutera, även om du har (i mina ögon) sjuka åsikter, så nu får väl vi sitta här och se korta meningar i stil med "En invandrare slog mig, alla ska dö. Min bror såg mig bli slagen, och trodde jag skulle dö därför ska dm ut. Dom är dumma!" Typ.

Vad har invandrare med krig och göra? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att debattera om du drar, då du är den enda seriösa debatören med åsikter som folk inte håller med om.. Och du kan ju faktiskt diskutera, även om du har (i mina ögon) sjuka åsikter, så nu får väl vi sitta här och se korta meningar i stil med "En invandrare slog mig, alla ska dö. Min bror såg mig bli slagen, och trodde jag skulle dö därför ska dm ut. Dom är dumma!" Typ.

Vafan har invandrare med krig att göra?

Jävla rasse ! :P

Redigerad av momo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan har invandrare med krig att göra?

Jävla rasse ! :P

:P

--

*Offensiv krigsföring (alltså att "börja" kriget) är HAT.

*Krig är SISTA utvägen, dock vet alla att det finns lägen då alla andra utvägar är uteslutna.

Jag må ha mycket fel nu, men du säger ävll emot dig själv i ett sådant uttalande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol:

--

*Offensiv krigsföring (alltså att "börja" kriget) är HAT.

*Krig är SISTA utvägen, dock vet alla att det finns lägen då alla andra utvägar är uteslutna.

Jag må ha mycket fel nu, men du säger ävll emot dig själv i ett sådant uttalande?

Jag skoja, men jag förstår inte varför han tar med invandrare där?

jag vet att han/hon tog det som exempel, Men varför tar han med invandrare i ett "krigstopic".

Som om alla invandrare slåss osv.

Det finns faktist invandrare som inte slåss, som är snälla. :)

Redigerad av momo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skoja, men jag förstår inte varför han tar med invandrare där?

jag vet att han/hon tog det som exempel, Men varför tar han med invandrare i ett "krigstopic".

Som om alla invandrare slåss osv.

Det finns faktist invandrare som inte slåss, som är snälla. :lol:

GAAAH!!! åt det andra, och Snälla nån, det han menade var att det är så det brukar bli på det här idiotiskt enfaldiga forumet, och speciellt i trådar som mer eller mindre handlar om politik, åt det andra. Och det här vet du om. Kanske inte GAAAH!!!-et åt det andra, men, ehm, det var en sådan otroligt onödig sak att säga så jag blev lite smått störd på - utöver själva grejen att någon ens kan säga något sådant som om det vore en smart slutsats - ditt "faktiskt".

Ah, Darkjak, du har fel, bör jag tillägga. Tihi!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAAAH!!! åt det andra, och Snälla nån, det han menade var att det är så det brukar bli på det här idiotiskt enfaldiga forumet, och speciellt i trådar som mer eller mindre handlar om politik, åt det andra. Och det här vet du om. Kanske inte GAAAH!!!-et åt det andra, men, ehm, det var en sådan otroligt onödig sak att säga så jag blev lite smått störd på - utöver själva grejen att någon ens kan säga något sådant som om det vore en smart slutsats - ditt "faktiskt".

Ah, Darkjak, du har fel, bör jag tillägga. Tihi!

Well, duger det som svar rabarben med flera? Tack okka :)

Jacker: Snart ett och ett halvt år på detta forumet? Glömde dig dock, fast jag ser inte dig som lika störd som darkjak, och det är väl nåt bra? ::lol:

Momo: Hahahaha, jag rasist? Yeah right.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om man har en sinnessjuk diktator som mördar och äter upp en människa om dagen så ska man inte gå in i hans land, ta honom och ställa honom inför rätta eftersom då är det krig och då är det död = idioti?

Det vore väl fint om krigsföring kunde gå till på det viset.

Men. Ett stort sådant. Ett äckligt stort jävla MEN (darkjak påverkar en sannerligen med sina jämrans versaler);

Man bombar ihjäl de civila i krig. Sådan är verkligheten.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol:

--

*Offensiv krigsföring (alltså att "börja" kriget) är HAT.

*Krig är SISTA utvägen, dock vet alla att det finns lägen då alla andra utvägar är uteslutna.

Jag må ha mycket fel nu, men du säger ävll emot dig själv i ett sådant uttalande?

Då syftade jag på defensivt krig. Vissa här anser dock att man ska låta bli att kriga oavsett vad som händer. Om någon anfaller, ska man försvara sig. Om nån kommer fram till dig och börjar slå dig, vad gör du? Lägger du dig ner och tar av dig kläderna så att han kan våldta dig också? Lägger du dig ner och låter slagen fortsätta tills du är död? Eller ropar du på hjälp och försöker värja dig? Jag skulle i alla fall göra det sistnämnda!

@Corleone.

Som jag tidigare sagt: ofta är den ockupation som sker efter ett krig mycket värre mot civilbefolkningen än själva kriget. Som jag tidigare berättat, for många illa både under de kommunistiska och nazistiska ockupationerna av östeuropa. Min mors farbror kastades i fängelse bara för att han sa en elak sak om kommunismen. Folk vägrades sjukvård, och mat fördes från hela Soviet och Polen till Moskva-OS, vilket innebar att tillgången på mat (i synnerhet kött) blev dålig i flera månader.

Allt gott politikerna gjort genom ett helt lands historia KROSSAS den dag kriget förloras. Låt oss säga att Sverige förlorar ett krig. Vi är rätt ensamma i världen med ett så omfattande bidragssystem, så det ryker på en jävla gång. Homosexuellas rättighet till äktenskap och att få barn blir BORTBLÅST. Möjligheten finns att homosexualism kommer förbjudas, i och med att det faktiskt är förbjudet i många länder. Tryckfriheten kommer garanterat försvinna, och du kommer bara få höra det ockupationsmakten vill att du ska höra. Alla svenska traditioner kommer i stort sett förbjudas, och allteftersom tiden går kommer landet gå över till ockupanternas språk helt (det börjar med att proppagandaafischerna kommer vara på både svenska och ockupanternas språk, och slutar med att ALLT kommer stå på deras språk). Du kommer tvingas att lära dig ockupanternas språk, och möjligtvis kommer du tvingas byta religion. Du kommer dessutom tvingas lära om all svensk geografi du någonsin lärt dig, eftersom att alla svenska samhällen kommer byta namn. Du kan förbjudas att lämna landet, och du kommer kunna hamna i fängelse för lite vad som helst. Du kommer inte få köpa eller se utländsk media (inget beatles, inget Michael Moore, inget GTA).

Vill du uppleva ovanstående? För det är just det som kan hända. Det ÄR vad som hände min familj. Alla städer och gator i hela Europa började långsamt få tyska namn, mormor tvingades lära sig tyska i skolan (skolböckerna var på tyska på en gång). Folks egendomar beslagtogs (tack gode gud att morfars familj hade en gård utöver Warszawalägenheten), och folk förbjöds ha radioapparater (MEN mormors familj gömde sin i en buske). Alla lagar och det sociala systemet plockades bort.

Då kommunismen kom avskärmades polen från omvärlden, en ny regering tvingades på folket. Alla västerländska filmer, och all västerländsk musik förbjöds, fastän ungdomen (däribland min mor) såg på olagligt importerade filmer i gamla källare med projektorer från före kriget. Eftersom att min Morfar tillhört den underjordiska polska motståndsrörelsen, och därigenom bekämpat nazisterna, istället för att gå med i röda armén, tillfångatogs han och torterades i två år. Katolska gudstjänster hände i det fördolda. Ingen lärde sig engelska, utan det var Ryska, tyska eller Franska (franska var ett fint språk, och så skulle frankrike ändå tas över för eller senare) som gällde. Min mor kunde besöka Sverige endast på grund av att en av hennes gamla skolkamrater var högt uppsatt inom militären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en tråd som kommer snart spåra ur och ge ännu mer negativ stämmning på forumet. :lol:

@darkjak: När kom din mor till Sverige?

Min mor flyttade hit 1989, men hon började besöka Sverige under det sena 70-talet.

@ Tweak

*beep* WRONG ANSWER.

Krigsutbrottet skedde för 60 år sedan. Den sovietiska ockupationen slutade 1991! Och det var inte förrän ockupationen slutade som landet blev fritt, och man kunde få lyssna på amerikansk musik och använda dasspapper.

Jag ser mig verkligen inte som en hjälte eller martyr. Jag kanske är heroisk i sinnet nu, men ingen kan förutsäga hur man kommer handla då det väl kommer till kritan. Den modige och rappkäftiga kan bli en fegis som slänger ifrån sig bössan och deserterar för ingenting, den som vanligtvis är feg kan bli aggressiv och överdrivet våghalsig. Däremot inser jag min skyldighet jämtemot det här landet. Jag har levt här, fått ta del av den svenska sjukvården, utbildningen och välfärden. Detta är mitt land, och mitt ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det är idioti så kan man väl ändå diskutera saken.. eller?

Håller med, krig är en del av människans kultur. Krig finns, krig har alltid funnits, krig kommer alltid att finnas.

Vad startar ett krig?

- Religioner, girighet, avund och vrede.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...