Jump to content

Hur kan detta vara lagligt?


Jocken
 Share

Recommended Posts

-Eightball: Det är inte olagligt att vara nazist... iof inte i tyskland.

Du.... om en tysk polisman får reda på någon som är nazist eller arresterrar någon med stort jäkla hakkors på sin flint så kan jag då säga dig att de flyger in i fängelse på nästan direkten... nazister är nästan detsamma som rebeller och rebeller brukar heller inte precis gå runt på gatan och säga: Tja polisen jag är rebell, utan att polisen skulle bry sig... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-Eightball: Det är inte olagligt att vara nazist... iof inte i tyskland.

Du.... om en tysk polisman får reda på någon som är nazist eller arresterrar någon med stort jäkla hakkors på sin flint så kan jag då säga dig att de flyger in i fängelse på nästan direkten... nazister är nästan detsamma som rebeller och rebeller brukar heller inte precis gå runt på gatan och säga: Tja polisen jag är rebell, utan att polisen skulle bry sig... :ph34r:

Asså... han skrev ju: "Det är inte olagligt att vara nazist... Iof i tyskland är det det."

Du säger exakt samma sak som eightball....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hets mot folkgrupp, nazister är inte tillåtna i sverige så länge som dem ytrrar dem orden eller t.ex tatuerar ett hakkors på sin rygg.

Det här är jag inte värst säker på men har för mig av att lite av det stämmer lite iaf.

Man får vara nazist men inte visa det med typ hakkors, så ja du har rätt.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta för att jag postar något som är roligt i denna sorgsna tråd... ;)

Men jag läste att någon hade skickat in en insändare till någon tidning där det stod så här:

Jag ska flytta till ett land som inte tar emot invandrare!

Hur i ******* ska han kunna göra det om dom inte tar imot invandrare! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta för att jag postar något som är roligt i denna sorgsna tråd... ;)

Men jag läste att någon hade skickat in en insändare till någon tidning där det stod så här:

Hur i ******* ska han kunna göra det om dom inte tar imot invandrare! ^_^

Ja du har rätt! ;)

Har också tänkt på det, man anser inte sig själv som invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för typ 2 dar sen stod det i en sms insändare på stockholm city

"Jag är inte racis men jag hatar svennar"

det är tydligen tillåtet ^_^

Tyvär så ha rjag märkt en skillnad, i Sverige så kan vi inte spela nationalsången och sånt för då är man rasist, om du säger neger är du rasist men inte när du säger neger.

När jag var i usa så var dem lite väl mycket patriotiska, men det är också pga att dem har varit under ngot annats land makt.

I Sverige fiarar vi inte nationaldagen värst mycket, varför?

Jo för Sverige har alltid varit neutralt eller det stora krigslandet, vi har aldrig varit under något annats land makt.

Eller jo, vi har haft någon dansk kung vet jag på 17-1800 talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur kan detta vara lagligt?

Eftersom vi (och även amerikanarna) lever i en demokrati så har vi rätt att tycka och tänka som vi själva vill. Åsikts- och yttrandefrihet är grundläggande för demokratin. Om man börjar begränsa dessa rättigheter faller hela tanken med demokrati. Man kan tycka att vissa personers åsikter är helt sjuka, men de har ändå rätt att ha den. ^_^

Anledningen till att man inte får bära hakkors och andra liknande symboler beror på att det räknas som hets mot folkgrupp. Man har rätt att ha sina egna åsikter, men inte "att uttala eller sprida hot eller missaktning för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning" (16 kap. 8 §).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi (och även amerikanarna) lever i en demokrati så har vi rätt att tycka och tänka som vi själva vill. Åsikts- och yttrandefrihet är grundläggande för demokratin. Om man börjar begränsa dessa rättigheter faller hela tanken med demokrati. Man kan tycka att vissa personers åsikter är helt sjuka, men de har ändå rätt att ha den. ;)

Anledningen till att man inte får bära hakkors och andra liknande symboler beror på att det räknas som hets mot folkgrupp. Man har rätt att ha sina egna åsikter, men inte "att uttala eller sprida hot eller missaktning för en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning" (16 kap. 8 §).

Bra där fick ni det, det var det jag menade fast jag kunde inte allt :"> ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...