Jump to content

Varför Fuska !?!


Maxter
 Share

Recommended Posts

Jag kan inte låta bli längre att ställa frågan: Varför Fuska ?

Jag ser på många topic och runt omkring på olika forum hur det pratas om koder och patchar/mods som gör att man får det lättare för sig i spelet.

Jag har inget i mott det så det är upp till var och en men borde man inte varva spelet först och kanske ha fusk Modar/koder som belöning.

Jag kan sitta många timmar för att lösa en bana/gåta/uppdrag om så behövs kan sträcka mig så långt när jag sitter fast att jag frågar en kompis eller går till GTAsajten men mer en så är det inte.

Jag menar då borde ex GTA3/VC vara väldigt svåra.

en sak till det kan kännas lite ironiskt när jag siter och skryter om hur jag löste ett Uppdrag .. så säger kompisen eller någon

- Va den var ju ass lätt jag tog och flög om kring med en Tanks och bommba skiten piss lätt.

eller

- nej jag ladda ner en mod så jag fick oändligt med amo

Ja då ligger man inte riktigt på samma plan om ni förstår (tråkigt tycker jag )

Men som sagt alla får göra som dom vill detta är bara en fråga

Varför fuska !?! Jag vill höra era åsikter.. det hade varigt mycket intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

visst, jag brukar inte använda fusk, men det är ju upp till en själv. Om man är en latmask som inte orkar jobba för pengarna (istället för att fuska fram det. tex.) Men som sagt brukar jag inte fuska, det gör oftast spelet i sig tråkigare och man vill ju klara spelet utan fusk, ller hur?

Vissa använder ju fusk för att komma förbi ett ställe som inte går utan fusk för att det hänger sig eller så, och då är ju fusk bra... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa använder ju fusk för att komma förbi ett ställe som inte går utan fusk för att det hänger sig eller så, och då är ju fusk bra... -_-

Jo du det kan säkert stämma mycket bra. Jag och kompisen satt och spela Maffia.. Vet inte om du spelat det men där dycker det verkligen upp ett hinder som var oväntat med tanke på hur spelet i övrigt är. Nämligen ett Hyfsat eller jag kan säga mycket svårt uppdrag som går utt på att köra ett Race (tävling) skit svår styr förmåga på bilarna. Jag kämpa som ett ass jag lovar så irriterad jag var .. kompisen är inte som jag ...han tanka ner någon save så han var ju långt före mig när jag blev klar med racet .. Men jag förstår honom MYCKET väll .. jag själv har den dåliga egenskapen nämligen envetten som attan... jag ska klara det om jag så ska bli jultomten själv B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maxter: Alla gnäller om det där racet! Jag klarade det på typ 5:e försöket! B)

Ja det visste jag inte att alla gnäller om det men den var riktigt svårt tycker jag..

Men såna killar/tejer som du kanske har en del racing timmar bakom sig från andra liknade spel .. men jag var inte bered på ett race i detta annars superbra spel. Jag hade en super idol som var formel ett förare (Ronny Pettersson) men jag blev inte riktigt lika bra i spelens värld -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo du det kan säkert stämma mycket bra. Jag och kompisen satt och spela Maffia.. Vet inte om du spelat det men där dycker det verkligen upp ett hinder som var oväntat med tanke på hur spelet i övrigt är. Nämligen ett Hyfsat eller jag kan säga mycket svårt uppdrag som går utt på att köra ett Race (tävling) skit svår styr förmåga på bilarna. Jag kämpa som ett ass jag lovar så irriterad jag var .. kompisen är inte som jag ...han tanka ner någon save så han var ju långt före mig när jag blev klar med racet .. Men jag förstår honom MYCKET väll .. jag själv har den dåliga egenskapen nämligen envetten som attan... jag ska klara det om jag så ska bli jultomten själv B)

Det racet är sk*t lätt! Såhär gör du:

Först kör du genom hårnålskurvan sen åker du en bit. Sen när du ser att vägen är avspärrad på vänster sida så kör du mellan väggen och det första stenblocket (sakta in första gången du testar). Åk ända tills du kommer till stället där den vanliga vägen går, tryck nu på återställ bil knappen. Och vipps så är du bakom målet (ett varv före alla andra!) nu gör så några gånger så vinner du! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har klarat vc till dryga 80%. jag har inte fuskat, använt karta till hidden p, rampages och liknande. jag har heller inte frågat någon om hur man gör det ovs.. -_-

*edit

efter jag har klarat spelet kan jag ju fuska för att få ut mer av det. jag kan även mitt i fuska för att ha roligt, men då sparar jag förstås INTE. B)

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det racet är sk*t lätt! Såhär gör du:

Först kör du genom hårnålskurvan sen åker du en bit. Sen när du ser att vägen är avspärrad på vänster sida så kör du mellan väggen och det första stenblocket (sakta in första gången du testar). Åk ända tills du kommer till stället där den vanliga vägen går, tryck nu på återställ bil knappen. Och vipps så är du bakom målet (ett varv före alla andra!) nu gör så några gånger så vinner du! -_-

And voliá, ett litet fusk :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

efter jag har klarat spelet kan jag ju fuska för att få ut mer av det. jag kan även mitt i fuska för att ha roligt, men då sparar jag förstås INTE. -_-

Ja tycker det är helt ok det du säger.. jag varvar alla spel först i den mån jag kan .. finns spel som jag har get upp....men dom var inte i min still så varför spela om man har tråkigt det är ju inte vitsen med ett spel.. Men jag kan fuska efter att varvat spelet . Men jag vet att det finns folk som provar ett spel ca ja säg 15-30 min sedan så bär det ut på fusk sidor ja ni vet vad jag pratar om.

ett exempel på då jag fuska riktigt mycket var när jag varvat Diablo II Expension på alla svårighets grader. När jag hade gjort det så var jag mentalt slut :huh: Då kände jag att nu kan jag prova de fusken alla hade pratat om.. Jag gjorde det för jag är som många andra nyfiken för vissa fusk är ju ass grymma .. Jag spela några kvällar med super bågar och svärd men inget gick upp då jag satt och kämpade mot Bhal och diablo & Co .. letandet ...sökandet efter rar/uniqa vapen. Stat byggandet mm..

Jag bara har funderat varför de lägger in fusk i spelen och vad huvud syftet är med dom från början .. Är det tillverkarna som har dom för att prova spelen eller vad .. vet ni ??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well kort sagt..ja fuskar inte så mycket :huh: ja fusakde i gta3 för ja tyckte inte om det så mycket för mörkt å så....trist miljö....så ja fuskade..det ångrar ja stort!..allt blev så trist.....vet inte varöfr men trist blev det....

så när ja köpta vc...bestämde ja mig för..."ska inte fuska förens storyn är klarade" (lr liknade) å så gjorde ja....det va piss kul....glad att ja inte fuskade...

Fast ja har provat lite fusk till Vc nu men men,,,inget var riktigt kul.....(har det till ps2)...

Varför Finns Fusk?!

ja tror att själva meningen med fusk är att tillverkarna ska kunna prova spelet....

inte till att köparna ska få skoj...eller?! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

programmerarna har nån nytta av att fuska fram bilar som kör på vattnet eller med endast hjul och inget annat på bilen.

Varför inte .. de kanske var för att se grafiska läget där karosen skulle ligga vem vet -_- skämnt och sido... det kan stäma när man tänker efter extra noga..

Har för mig att "Age Of Empire" hade babys på 3-hjulingar eller vad det va och andra helt sjuka fusk.. Så vi kan eller jag kan hålla med att fusk kulten är gammal och är här för att stanna.

Vad tycker ni är ett helt ok fusk utan att överdriva med ex flygande Tanks och bilar utan karos - Oändligt liv & ammo mm ??? finns det shysta fusk???

Själv så tycker jag att det kan räcka med att besöka ett sådant här forum och snacka med folk när man kört fast diskutera vad som kan tänkas vara den bästa lösningen..

Får tilllägga att för min del så har Arvid på gtasajten (mod) hjälpt mig en massa så han är väll mitt stora fusk på GTA3 :huh: som jag tycker är helt ok

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte .. de kanske var för att se grafiska läget där karosen skulle ligga vem vet  -_-  skämnt och sido... det kan stäma när man tänker efter extra noga..

Har för mig att "Age Of Empire" hade babys på 3-hjulingar eller vad det va och andra helt sjuka fusk.. Så vi kan eller jag kan hålla med att fusk kulten är gammal och är här för att stanna.

jag tycker det verkar lite långsökt -_-

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...