Jump to content

Flyga med Dodon


Daniel Jhn
 Share

Recommended Posts

Jag Ställer mig Också den frågan. Jag sitter med PC versionen och har snart gott igenom alla topic här har dock några kvar. Men det jag hitta var till konsol spel. Sedan den stora frågan går det verkligen att flyga Dodo (Utan Fusk) har typ flygit i 5 sec om det är något att skryta med vet jag inte :rolleyes: Jag lekte dock lite med numpad nr6-9 då hände det lite kanske jag är på rätt spår :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu du J...ar Daniel drar vi till Flygplatsen (3:e ön Shoreside Vale ) och övar på Dodo flygning :lol:

Fram-pil: Gasa, denna knapp ska vara nertryckt under hela flygningen.

Höger-pil/Vänster-pil: Dessa knappar använder du när du svänger, tryck endast försiktigt på knapparna så planet inte svänger runt.

Mellanslag: Bromsa

Numpad 6: Dodo-ner

Numpad 9: Dodo-upp, tryck aldrig på den här knappen under flygningen.

1. Ställ dodon i början av den långa startbanan och rikta in planet mot Staunton Island.

2. Bromsa och gasa samtidigt för att varva upp motorn.

3. Släpp bromsen och tryck genast på Numpad 6, släpp aldrig gasen.

4. Efter en stund kommer dodons nos att skrapa i marken, när du hör ljudet släpper du Numpad 6 och planet stiger.

5. Låt planet stiga i några sekunder tryck sedan försiktigt på Numpad 6 för att räta ut planet. Efter att du gjort detta kommer planet börja sjunka mot marken men få inte panik, fortsätt gasa och rör inga andra knappar så stiger dodon igen.

Flyga

Se till att hålla dodon rät under hela flygningen genom att trycka på Numpad 6 om planet börjar stiga alltför kraftigt. När du kommit upp i luften får du möta nästa hinder, du flyger ännu ganska lågt och för att undvika byggnaderna på Staunton Island kan du antingen svänga och flyga runt ön eller flyga ovanför huvudgatan som leder till Callahan Bridge. Håll inte ner höger/vänster-piltangent när du svänger utan tryck bara lätt på knapparna, annars kan dodon börja rotera i sidled och du störtar. Under flygningen kommer dodon ibland att tappa höjd men när den stiger igen kommer du oftast till en högre höjd än du var innan.

Tyvärr kan jag inte ge mig kredit för denna spalt, men den som gjorden kan ta åt sig av den TACK :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag lärde mig flyga dodon försökte jag om och om igen tills jag slutligen lyckades flyga över till Staunton Island. Efter min första lyckade flygning flög jag längre och längre för varje gång jag försökte, har man väl lärt sig få upp dodon i luften är det faktiskt inte så svårt att flyga.

Maxter, du kunde väl åtminstone skrivit att guiden var hämtad från min GTA-sajt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu lyckades jag flyga i hela 36 sekunder, det var först när jag fick snutarna efter mig som jag helt plötsligt lyckades ta mig till andra sidan vattnet -_- Kan inte fatta vad snutarna gör med en, men tydligen får jag ha dom efter mig när jag ska flyga ;) Så vill jag säga förlåt till Arvid som blev lite stött av att jag glömde att skriva hans sida : http://user.tninet.se/~uza885s/gta/guide4.html Där guiden hämtades. Jag har fortfarande ett rent h****e att flyga Dodon. Vill ge en liten ris kvist till de killar/flickor som ligger bakom den iden. Jag menar ett flygplan utan vingar som har en motor som en snigel (nästan) springer förbi. Och sedan bara hur den dalar ner från himlen. Gör mig helt galen :angry: Men det blir väl andra ord när jag väl fixar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu äntligen lyckades jag ta mig till andra sidan med "omöjliga Dodo" Flyg tiden till Huvud gatan 36 sek (utan att Dodo sprängdes) Jag lyckades sedan ta ansats på bron över till Portland och då började det hända saker. När jag kom över Portland Harbor så fick jag inte ner planet ;) Jag släppte till och med gasen helt och Dodo:n bara gled i vinden .. Kunde inte låta bli att börja skratta när jag under flera timmar RL och flera dagar i spelet kanske veckor har försökt få ha Dodon kvar i luften. Så när jag väll vill ner till hamnen och köra in Dodon i garaget för att få min bonus i form av lite pengar och en massa bilar (samma som jag redan kört ditt ..tråkigt) ^_^ Jag var helt enkelt tvungen att så kalla backa ner Dodon från luften .. ja backa .. tryckte in nupad 9 och sedan bar det av neråt ..äntligen :D (Utan att Dodo:n sprängdes) Men jag blev faktiskt lite besviken på belöningen i hamnen .. jag menar de bilarna finns ju ute på gatorna redan :D och pengarna de får jag ju en massa en då .. Ja är i alla fall nöjd med flygningen .. och hade i allaf all tur med vädret :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis till din lyckade dodo-flygning! :wacko:

Här är lite trix etc man kan göra när man väl lärt sig flyga:

*Göra vanliga loopar

*Störtdykningar

*Rotera i sidled med dodon

*Flyga under broar eller mellan byggnader

*Flyga till Ghost Town

*Starta från annorlunda platser, t.e.x järnvägstunneln i Portland eller stranden

*Göra en snygg landning på flygplatsen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...