Jump to content

GTAsajten blir olaglig


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 144
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man måste ju tänka på varför lagen kom till. Anledningen var ju inte att tvinga alla svenska webbsidor att ha en speciell startsida utan att skydda privatpersoner.

Om denna lag nu blir accepterad och de flesta andra svenska webbsajter börjar följa den måste ju självklart även GTAsajten följa efter. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste ju tänka på varför lagen kom till. Anledningen var ju inte att tvinga alla svenska webbsidor att ha en speciell startsida utan att skydda privatpersoner.

Om denna lag nu blir accepterad och de flesta andra svenska webbsajter börjar följa den måste ju självklart även GTAsajten följa efter. :angry:

Det är klart att vi gör då.

Men jag gillar inte lagen <_<

Först höja skatterna jävligt mycket och sen det här :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen! Persson är bara ute efter makt... han är helt jäv*a vrickad.... jag tänker då inte rösta på honom i nästa val.... <_< i början lät han ju så himmla positiv men vad händer nu några år efteråt?? :angry::angry:

He he :angry: , det är inte Göran Persson som har bestämt att denna lag ska införas. Det har de folkvalda representanterna i Sveriges Riksdag, som består av sju partier, gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen! Persson är bara ute efter makt... han är helt jäv*a vrickad.... jag tänker då inte rösta på honom i nästa val.... <_< i början lät han ju så himmla positiv men vad händer nu några år efteråt?? :angry::angry:

Det har inte gått ett år sen han valdes om :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även konsumentverket ändrat sin hemsida...

För mig är den där varningstexten lika jobbig som de stora reklamskyltarna på en del amerikanska sidor. Exempelvis GameSpy eller IGN där man måste klicka på "click here to continue..." för att komma till själva sidan.

Dessutom måste PTS bryta mot lagen? När man har accepterat cookies en gång så frågar de inte några fler gånger. Vad händer då om en annan i familjen sätter sig vid datorn och surfar in på deras hemsida? Utan varning sparas information i cookies vilket är förbjudet?

Denna lag är både löjlig och omöjlig... lägg ner...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förlåt, men lol...

menar du till mig jag kom faktsikt till en annan sida

förresten så kom jag ju på man behöver ju bara se den där skylten en gång när man accepeterat ju för då lägger man in en cookie :rolleyes: att man accepterat den

det är väl inte så jobbigt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...