Jump to content

Bilar? Hur väljer man riktning?


GTaJäGaReN
 Share

Recommended Posts

Tack Arvid! Men jag har lite problem med bilen! Den hamnar alltid på 77,77!! Men den ska vara på 77,46! Jag ändrar hela tiden och sparar! Men jag får grubbla på det där senare.. :ph34r:

När du gör en egen karta och har GTA igång parallelt med Junction25 räcker det med att spara kartan i J25, stänga av det pågående spelet i GTA och börja om från början för att de nya förändringarna ska börja gälla. Ett smart sätt att göra det här smidigare på är att använda koden porkcharsui som låter dig starta om en spelomgång genom att trycka på F12, denna kod visar som du redan vet även kordinaterna. Porkcharsui=bra kod när man ska modda.

Men när man moddar mission.ini är det lite annorlunda, då måste man starta om hela GTA för att de nya förändringarna ska börja gälla i spelet. Alltså spelar det ingen roll om du har GTA igång samtidigt som du jobbar med mission.ini eller inte eftersom du måste starta om GTA varje gång du gör en förändring i mission.ini och sparar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...