Jump to content

Datorer & säkerhet


Arvid
 Share

  

51 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 years later...
vadå som att lämna ytterdörren öppen? Folk går väl inte in och lägger saker i ens hus eller ^_^  -_-

När du sitter uppkopplad utan brandvägg underlättar du för hackare att stjäla dina filer och det kan liknas vid att inbrottstjuvar lättare kommer över dina ägodelar om du lämnar din dörr olåst.

Skribb: Du kan ju åtminstone aktivera den inbyggda brandväggen om du har XP.

Addepladde: Gör en ny topic nästa gång istället för att dra upp en 2 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör med zonealarm. Sen orkar jag faktiskt inte bry mig. JAg får typ aldrig virus. Kör inte med "olika fildelningsprogram" eller liknande. Får jag virus, tar jag bort det själv, funkat två gånger tidigare. Har en s.k. backup skiva som jag gjort, allt från drivrutiner till firefox och rivatuner finns med på den=allt jag har installerat på datorn just nu då..

Problem= 2h jobb med formatering och installation. (händer dock inte så ofta :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du sitter uppkopplad utan brandvägg underlättar du för hackare att stjäla dina filer och det kan liknas vid att inbrottstjuvar lättare kommer över dina ägodelar om du lämnar din dörr olåst.

Skribb: Du kan ju åtminstone aktivera den inbyggda brandväggen om du har XP.

Addepladde: Gör en ny topic nästa gång istället för att dra upp en 2 år gammal.

Tvingar du mig? :)

Den är värdelös och stjälper mig mer än hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvingar du mig? :)

Den är värdelös och stjälper mig mer än hjälper.

LoL, det vara bara ett förslag. :)

Den inbyggda brandväggen är visserligen inte mycket för världen men i dessa tider när allt fler virus tar sig in genom säkerhetshål är den minst sagt bättre än att vara helt oskyddad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...