Jump to content

Helikoptrarna


Arvid
 Share

Recommended Posts

Jag blev lite besviken efter att ha testat helikoptern på Vercetti Estate, den går alldeles för långsamt men det värsta är att man inte kan flyga normalt utan måste dyka ner och upp medans man flyger för att farkosten ska komma nånvart. -_- Och var det inte så att det skulle gå att skjuta från helikoptrarna med flera olika vapen? Hur gör man det? ^_^

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är dåligt att amn måste dyka. Men man behöver inte dyka uppåt. Man såg ju på filmer innan ps2 versionen släpptes att man skulle kunna skjuta ur mavrick t.ex men man kan bara skjuta med Hunter och Seasparrow. Jag tycker även att det skulle finnas en knapp som man höll inne för att rotor bladen skulle snurra så man kunde hovra, den går ju uppåt när man trycker på knappen i VC.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är dåligt att amn måste dyka. Men man behöver inte dyka uppåt. Man såg ju på filmer innan ps2 versionen släpptes att man skulle kunna skjuta ur mavrick t.ex men man kan bara skjuta med Hunter och Seasparrow. Jag tycker även att det skulle finnas en knapp som man höll inne för att rotor bladen skulle snurra så man kunde hovra, den går ju uppåt när man trycker på knappen i VC.

Om man dyker med Maverick för att den ska flyga framåt så åker den ju automatiskt neråt och då måste man upp igen, det känns så löjligt att inte kunna flyga rakt med en helikopter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man dyker med Maverick för att den ska flyga framåt så åker den ju automatiskt neråt och då måste man upp igen, det känns så löjligt att inte kunna flyga rakt med en helikopter.

Jo men så är det i verkligheten också, man måste ha lite lutning på helikoptern för att den ska åka framåt -_-

Testa med att dyka (dutta på knappen) och håll inne knappen för åka uppåt samtidigt så går det, ni kommer att vänja er, det gjorde jag :D

Helikoptrarna kan bli ruskigt snabba om man använder rätt teknik, kanske gör en film på det så ni får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men så är det i verkligheten också, man måste ha lite lutning på helikoptern för att den ska åka framåt -_-

Testa med att dyka (dutta på knappen) och håll inne knappen för åka uppåt samtidigt så går det, ni kommer att vänja er, det gjorde jag :D

Helikoptrarna kan bli ruskigt snabba om man använder rätt teknik, kanske gör en film på det så ni får se.

men det hade ju inte varit fel med analoga kontroller, så man slipper "dutta"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men så är det i verkligheten också, man måste ha lite lutning på helikoptern för att den ska åka framåt :(

Testa med att dyka (dutta på knappen) och håll inne knappen för åka uppåt samtidigt så går det, ni kommer att vänja er, det gjorde jag B)

Helikoptrarna kan bli ruskigt snabba om man använder rätt teknik, kanske gör en film på det så ni får se.

Tror nog inte att det är RIKTIGT så i verkligheten, eftersom det enda som rör sej på en helikopter när man åker framåt är huvudrotorn... :D men det är ju sant att själva helikoptern lutar den med, som du säger -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-_- det är faktiskt så att man måste luta på helikoptrarna på riktigt. för att komma nån vart... ett litet sväng tips i helikoptern e att trycka på vänster knappen så att den lutar. efter ett tag så svänger helikoptern också. (w00t) riktig bra sväng blir det också. Redigerad av HardPaty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...