Jump to content

Vilda Västern-Vardagssnack!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det skulle vara roligt att få höra era berättelser från vildmarken. Själv har jag knappt hunnit spela så mycket än så jag har nog inte så mycket att komma med, men Weeners berättelse var ju fantastisk. Fler berättelser får gärna komma in! :)

Jag har nog inte gjort så mycket mer än att spela några storyuppdrag och att försöka mig på att tämja den vita hästen längst upp i norr, men jag missförstod instruktionerna (eller, de var ju jädrigt otydligt skrivna tycker jag) så hästkraken sprang iväg några gånger. När jag som bäst skulle ge mig på ett nytt försök kom en ren och stångade mig, och hästen försvann. Färden upp till Lake Isabella tar ju en jädra tid så hela alltet blev ett misslyckat kapitel för mig.

Tänk på att ni kan ta videos på vad som hänt! Även efteråt! :o Se instruktioner nedan.

Dölj innehåll

Att spara ett videoklipp av din senaste tids spelning:

Trots att du inte dubbelklickat SHARE-knappen för att starta en inspelning, har du ändå möjlighet att hämta ett videoklipp av det du just har spelat. Faktum är att detta egentligen är det sätt man vanligen borde använda videoinspelning på, eftersom klippen blir så himla långa annars. En manuell "REC" skulle jag själv nog bara säga är användbar om man vet att man under en begränsad tid framöver ska spara ett videoklipp av något, till exempel en instruktionsvideo eller en match. I övrigt är det bättre att spara retroaktivt, tycker jag.

1. Leta upp inställningarna för dina videoklipp. Det gör du antingen via Inställningar -> Delning och sändning, eller genom SHARE-menyn under "Inställningar för att dela och sända". Det är samma meny. Leta upp "Videoklippets längd".

20181108171004.thumb.jpg.21adc6755c7e4e33ce28460f89df78c9.jpg

2. Välj något kort, men inte för kort. Jag har mitt inställt på 30 minuter. Det gör videohanteringen lättare (läs vidare) men att man ändå inte lär riskera att missa något. Har det hänt något som man vill spara lär det ju inte ha tagit 31 minuter innan man reagerar. Matcher i onlinelägen som man vill spara efteråt brukar heller inte vara längre än så.

3. Nästa gång något kul har hänt, håll in SHARE-knappen (om du har Enkla skärmbilder aktiverat, vilket du borde ha) och gå ned till Spara videoklipp och tryck X, eller tryck Fyrkant på en gång.

1960118685_RedDeadRedemption2_20181108193714.thumb.png.60e6b6e6fb434d32eed24bc26e9fcaee.png

4. Klippet dyker upp i ditt Klippgalleri, men är troligen för långt för att vara kul att titta på. Leta upp ditt klipp, tryck OPTIONS och välj Trimma. Du kommer nu kunna ta bort de delar av klippet som inte är relevant. Styr till början av händelsen och tryck L2, och R2 för att markera slutet av klippet.

20181108180909.thumb.png.edb871e339f23d86c4dd36ef62adfac4.png

20181108181002.thumb.png.dd36f9c6d7d32326526d5c249870df32.png

5. Att spara ett trimmat klipp tar lite tid. Det är av den anledningen jag aldrig har mer än 30 minuter att bearbeta, eftersom jag skulle bli frustrerad av väntetiden. 30 minuter är ändå hanterbart långsamt. Välj att spara över, om du inte hade annat du ville behålla. Vill du göra fancy stuff kan du redigera klippet i ShareFactory, men oftast behövs det inte.

6. Därefter kan du välja att ladda upp det på Youtube. Länka det här, så alla vi andra kan få se också! :)

-

Le hêst:

2100187734_RedDeadRedemption2_20181107195834.thumb.jpg.ff1b4c8a23968e9bc70b915da4f5e806.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to Vilda Västern-Vardagssnack!
  • 1 month later...

Jösses, jag har visst inte spelat RDR2 på en månad eller mer. Har fortfarande inte kommit längre än Horseshoe Overlook och jag har ändå inte fått en enda spoiler från internet. Blev det här spelet inte lika stort som man trodde? Jag har inte sett särskilt mycket videos eller memes från RDRO heller. Lirar folk på forumet detta? Har någon en handfull saftiga screenshots eller videos de sitter på men som de är för lata för att ladda upp? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jösses, jag har visst inte spelat RDR2 på en månad eller mer. Har fortfarande inte kommit längre än Horseshoe Overlook och jag har ändå inte fått en enda spoiler från internet. Blev det här spelet inte lika stort som man trodde? Jag har inte sett särskilt mycket videos eller memes från RDRO heller. Lirar folk på forumet detta? Har någon en handfull saftiga screenshots eller videos de sitter på men som de är för lata för att ladda upp? :o

Jag skulle nog säga att det är en dundersuccé, YouTube svämmar över med videos skulle jag säga så otroligt att du lyckats inte blir spoilad men gött för dig. Tycker du ska försöka ta dig igenom storyn då den är bland dom bättre jag upplevt i ett spel.

 

RDRO känns dock fortfarande lite ofärdigt men var kul dom stunderna jag testat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle göra en tour de prison i ett antal counties för att bli kvitt alla bounty hunters och låsa upp diverse tjänster igen, såsom stagecoach. Man blir av med sin efterlysning men också alla pengar man har på fickan. Därför köpte jag upp allt jag hade i mitt camp och stack iväg för att låta lagen ha sin gilla gång.

Jag hade redan kastat mig själv i finkan i Valentine, men när jag skulle göra samma sak i Strawberry blev filmsekvensen annorlunda. Dörren till sheriffen slogs sönder och in dundrade en maskerad man som jag genast kunde identifiera som John Marston. Vi flydde till häst, jag stannade strax utanför stadsgränsen och väntade tills de som jagade oss hade tappat bort mig. Därefter tackade jag gänget, gick tillbaka och lät mig bli fängslad igen. Grabbarna kan inte ha trott jag var riktigt klok :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...