Jump to content

Nytt DLC med ett dussin nya plan


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Smuggler's Run är ett DLC som kommer i nästa vecka. Vad jag tror kommer det här vara det DLC som tilltalat mig mest ända sedan San Andreas Flight School för ganska precis tre år sedan. Det verkar som att det kombinerar det bästa från VIP-, Finance and Felony- samt Import/Export-DLC:t, förutom en hel drös med nya plan och transportmedel.

Naturligtvis lär det kosta en hel del pengar att köpa dessa plan, men såsom jag resonerar så kommer det vara mycket mer värt att köpa ett bra plan om uppdragen man kan få i dem är roliga. Hur lukrativt det kommer att vara vet jag inte så noga, men man kan fortsätta med en ganska låg  profil i Biker-uppdragen (framförallt med droghandeln) och göra det någon gång då och då per spelsession för att tjäna pengar. Heists är sedan länge uttjatade, CEO-uppdragen är för tidskrävande och riskabla och även om Import-Export-uppdragen sägs vara det som ger mest pengar verkar det fortfarande vara lite mer krävande än att bara låta tiden gå och sälja droger lite då och då.

Hellre två-tre riktigt bra och roliga plan än en lyxjakt, säger jag.

Officiell info — vi kommer nog få en till artikel från Rockstar när paketet väl har släppts.

Vad tror ni om detta DLC? :)

Under denna helg är det dessutom rabatter på vissa bunkrar från förra DLC:t. Jag har inte satt mig in i det, men det verkade mest ha handlat om luftvärnskanoner och förstörelsefordon, vilket jag inte bryr mig ett skvatt om. Flygplan is the shit :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det släppt!

Jag spelade ett antal timmar igår och visst är det rätt häftigt ändå, men det verkar vara svårt att få några pengar på det här viset. Å andra sidan, jag har redan köpt allt jag vill ha så jag spelar mest för att det är roligt. Och än så länge är det roligt — det är fett ballt att åka i en MIG och skjuta ner tre stycken 747 och en handfull Lazers, men för det besväret skulle jag gärna få mer än lite cargo för 10 000 dollar.

Planen är skitdyra och jag är inte absolut övertygad om att jag kommer köpa något av dem. Det är mest fördelarna med en egen hangar och tillgång till Zancudo som lockar mig. Att folk nu kommer lägga bombmattor till höger och vänster är något som oroar mig; har det inte varit tillräckligt med griefing redan?

Vi får se hur mycket jag spelar detta. Att ha ett Warehouse till min CEO-verksamhet har inte givit sådär jättemycket pengar eftersom det är så svåra uppdrag att köra solo och det är alldeles för många som tycker det är kul att förstöra ens cargo. Där är det möjligheten att spawna en Buzzard när som helst som är det stora dragplåstret, samt de olika VIP-arbetena som finns. Vill man tjäna pengar är det fortfarande bilexporten som är det bästa sättet, särskilt om man mixtrar lite så att man bara får top range-bilar att leta upp till sitt garage. Under tiden man väntar på nästa möjlighet kan man sälja lite från den betydligt mer passiva inkomstkällan Biker Business.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har typ lagt av med GTA V nu. När den här uppdateringen kom så bestämde sig Rockstar att rensa tusentals spelares konton på pengar, mitt inkluderat. Så har ingen lust att lägga ner flera timmar på att grinda.

Priserna, grindingen, rockstars fula knep och girighet får mig att vilja bojkotta hela skiten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...