Jump to content

Rekommendera PSN/XBLA-spel


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Finns det verkligen ingen tråd för detta? Jag har letat... :unsure:

Jag letar bra PSN-spel som lite lättsmält underhållning. Mest ska det vara partyspel på splitscreen eller liknande, annars går det bra med storydrivna spel som man kan köra på en spelare. Poängen är att jag letar billiga spel, nu när allt på PSN blivit gammalt.

Bäst tycker jag att Worms 2: Armaggeddon har levererat. Varför det heter så är ju som alltid ett mysterium, men det är i vilket fall det mest fullvärdiga Worms-spel sedan det riktiga Worms Armaggeddon, från 1999 till PC.

I mitt sökande efter liknande spel har jag också till slut köpt Calling All Cars från 2007. Det här har jag kikat på i evigheter, förmodligen sedan innan jag köpte mitt PS3 ens, men det har alltid varit hutlöst prissatt. Mer än 200 kr vill jag minnas, men nu fick jag det för ynka 29 spänn.

Det är bra att det finns möjlighet för upp till 4 spelare att spela mot varandra. Det sägs dock att internetmöjligheterna har stängts ned sedan sex år tillbaka, men jag har inte provat och jag betvivlar att det gör något eftersom det är till för att skrika åt varandra i samma soffa. Det är nämligen ett monstruöst orättvist spel där "nära" verkligen inte skjuter någon hare. Snabba puckar är ett alldeles för milt uttryck — det här är hets! Jag ser fram emot att fajtas med brorsan i detta. Det påminner om Ignition till utseendet men är nog närmare en förlaga till Rocket League och en morf av Twisted Metal-serien.

Ett annat spel som ständigt går varmt är Age of Booty.

Jag har skrivit en recension om det för länge sen där det fick betyget 4/5. Måste nog ge en 5/5 i återspelningsvärde, eftersom det är en klassiker hemma hos mig som fortfarande rullar varje gång en kompis kommer på besök, sex år senare.

Andra spel jag gillar är Tales of Monkey Island (eller Monkey Island "5"), som är en fullt värdig speltitel i serien så snart man lärt sig acceptera (och sedan gilla) den Wii-liknande grafiken. Jag har kört Dead Nation också, men aldrig klarat det. Det är lite för svårt och rätt tungt att spela — vi orkar sällan trekvart i taget och sedan ligger det nere ett halvår igen. Eller mer.

-

Playstation 3 tillhör en döende generation, sägs det, för PS4 har funnits bra länge och med den ska det också följa många bra spel. Men gör det verkligen det? Allt jag ser och hör om PS4 är bara remakes av riktigt gamla retrospel eller högupplösta portar från PS3 till PS4. Nya, exklusiva titlar verkar lysa med sin frånvaro, åtminstone i 8-9-10/10-klassen.

Under tiden spelar jag vidare på PS3. Det finns en del stortitlar att köra slut på, men just nu letar jag istället PSN-spel som kan användas som partyspel eller lite lättsmält underhållning.

Ge era bästa tips! :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte den riktiga förlagan till Rocket League, Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars?

Låter inte så dumt! Vi får se vad brorsan säger om Calling All Cars först, eftersom inlärningskurvan till SARPBC tydligen ska vara rätt hög och att man efter "ett par veckor" kommer lyckas med somliga moves. Kan vara lite tufft om man bara vill lira med varandra. Eller är det enklare än det verkar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter inte så dumt! Vi får se vad brorsan säger om Calling All Cars först, eftersom inlärningskurvan till SARPBC tydligen ska vara rätt hög och att man efter "ett par veckor" kommer lyckas med somliga moves. Kan vara lite tufft om man bara vill lira med varandra. Eller är det enklare än det verkar? :)

SARPBC är ett typiskt "lätt att lära sig, svårt att bemästra"-spel. Ett par veckor ska det inte behöva ta innan man är någorlunda bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
2016-01-06 at 13:54, Mark skrev:

SARPBC är ett typiskt "lätt att lära sig, svårt att bemästra"-spel. Ett par veckor ska det inte behöva ta innan man är någorlunda bra.

Måste tacka för tipset om detta, jag fick det för trettio spänn och det har givit rätt många speltimmar "redan". Med redan menar jag på singleplayer, för så ofta blir det inte att man har kompisar på besök som vill spela just detta. Men jäkligt bra med ett riktigt splitscreenspel för fyra personer iallafall.

Mer tips är alltid välkomna! Jag köpte nyligen på mig ett knappt tiotal spel faktiskt, inklusive Just Cause 2 som alltid varit ett sånt där "åh det där skulle nog kunna vara kul, men det verkar lite för stort och just nu har jag inte tid med sånt"-spel. Visst, det är gammalt och sådär pangsnyggt är det faktiskt inte, men det påminner om freeroamet i GTA Online rätt mycket och det har ju fått bra betyg genom åren.

Fick det för mindre än femtio spänn, har jag för mig. Helt otroligt. :)

Under tiden väntar jag faktiskt fortfarande på att PS4 ska leverera något. Jag köpte Trine-trepacket för 200 trots att jag redan äger två av spelen och att jag inte har en tredje kontroller. Nåväl, det var väl ett av mina mindre strategiska köp men skulle jag ändå passa på att köpa Trine 3 på rea kunde jag lika gärna ta de andra två också för en slant extra.

Finns det något PS4-spel som är värt att kika på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...