Jump to content

Musikspelare


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag har använt Spotify till 99 % av all musikuppspelning sedan det släpptes 2008. Problemet är att programmet är värdelöst för att spela upp lokala filer. Så när detta har skett så har jag gjort det i Windows Media Player. Nu har jag blivit sådär svår och underground av mig så jag har ett gäng skivor som jag vill spela via en riktig musikspelare. Windows Media Player följde inte med min version av Windows så det är därför jag kom på tanken att bredda synfältet. Här är uppfattningen jag har av de vanligaste musikspelarna:

Windows Media Player: Verkar inte ha fått någon kärlek av Microsoft de senaste fem-sex åren? Känns utdaterad, även om den givetvis kommer göra sitt jobb.

iTunes: Äger inga Apple-produkter. Har totalvägrat iTunes sedan programmet fick vår familjedator att ta fem minuter på sig vid uppstart. Detta var visserligen för tio år sedan. Kanske är det enklaste/bästa alternativet? Gillar det när jag har använt det hos vänner.

Foobar2k: Använde detta mycket innan Spotify kom in i bilden. Det är väl egentligen den mest kompetenta spelaren, men vad jag minns så var det ett jävla meck att få den att bara visa de viktigaste funktionerna och se någorlunda snygg ut.

Vad använder ni?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...