Jump to content

Antivirusprogram


Jazz
 Share

Recommended Posts

Jag skannade, efter tre år utan ett antivirusprogram installerat, igenom min dator med Malwarebytes och hittade ingenting. Hur ser det egentligen ut idag på antivirusfronten? Är det något forumiterna använder? Är det något som behövs? Kan man lita på storföretagen? Är inte internet tillräckligt säkert nu för tiden, det vill säga för den vanlige användaren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skannade, efter tre år utan ett antivirusprogram installerat, igenom min dator med Malwarebytes och hittade ingenting. Hur ser det egentligen ut idag på antivirusfronten? Är det något forumiterna använder? Är det något som behövs? Kan man lita på storföretagen? Är inte internet tillräckligt säkert nu för tiden, det vill säga för den vanlige användaren?

Jag stöter på viruspackade datorer dagligen inom jobbet, men har själv aldrig råkat ut för det.

Det mesta handlar om att surfa smart, då behövs inte antivirus.

Däremot fanns det för några månader sen en läcka i Java som kunde släppa in virus, vilket måååånga datorer utsattes för. Tror även Vice. bekantades med det. Så det är ingen garanti att du är virusfri fast du inte tankar ner cracks från warez.com :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag använder Microsoft Security Essentials. Jag gillar bara att kunna scanna filer ifall jag känner för det... Datorer nuförtiden är ju såpass bra att dom inte flaskar sönder bara för att du har ett av-program installerat, så det känns inte som att det spelar någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...