Jump to content

Koppla in Xbox 360 till dator/dataskärmen


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Som trådtiteln lyder så ska jag snart flytta in mitt Xbox 360 till mitt rum och tänkte köra den via data skärmen vad behöver jag till det?

Köpte en HDMI kabel och en RCA kontakt. RCA kontakten har såna där två gula honar man kopplar in med ljud sladden från Xboxen. Eller måste jag ha en VGA-->HDMI (för xbox 360) kabel också?

Eller räcker det bara med dessa

HDMI

RCA

Vit/Röda uttaget menar jag är gula på den adaptern jag köpte.

Om detta är allt jag behöver så har jag redan dessa men hur ska jag koppla in sen för att få ljud från dator högtalarna? Räcker det att dra HDMI kabeln från Xboxet in till datorskärmen eller ska man koppla in HDMI kontakten in till grafikkortet? Samt hur ska man sen koppla in RCA kontakten för att få ljud från mina dator högtalare tacksam för snabbt svar.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som trådtiteln lyder så ska jag snart flytta in mitt Xbox 360 till mitt rum och tänkte köra den via data skärmen vad behöver jag till det?

Köpte en HDMI kabel och en RCA kontakt. RCA kontakten har såna där två gula honar man kopplar in med ljud sladden från Xboxen. Eller måste jag ha en VGA-->HDMI (för xbox 360) kabel också?

Eller räcker det bara med dessa

HDMI

RCA

Vit/Röda uttaget menar jag är gula på den adaptern jag köpte.

Om detta är allt jag behöver så har jag redan dessa men hur ska jag koppla in sen för att få ljud från dator högtalarna? Räcker det att dra HDMI kabeln från Xboxet in till datorskärmen eller ska man koppla in HDMI kontakten in till grafikkortet? Samt hur ska man sen koppla in RCA kontakten för att få ljud från mina dator högtalare tacksam för snabbt svar.

Alla dina frågor är omöjliga att svara på utan att veta vad du har för uttag i skärmen och högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt vad grafikkortet har med saken att göra?

Om du har högtalare/3.5mm-uttag på din monitor så är det ju bara att koppla HDMI-kabeln direkt och sedan plugga in datorhögtalarna?

Ville helgardera mig ifall det var fullt bakom skärmen och man eventuellt skulle behöva byta sättet som datorn och skärmen är kopplade för att göra plats för XBOX:et.

Jag såg ett onödigt utdraget scenario framför mig som jag ville undvika direkt.

"Du har ingen plats till att koppla in din konsol. Men om du byter sättet som datorn är ansluten till skärmen så kan du koppla in konsolen där datorn var inkopplad."

"Aha okej, hur gör jag det då?"

"Anslut datorn med en XXX-kabel istället."

"Vad är det? Kan jag använda en sån till min dator?"

"Jag vet inte, vad har du för grafikkort?"

Tänkte att det kunde vara bra att ha den i förebyggande syfte bara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...