Jump to content

Koppla dator till tv?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har mitt playstation kopplat till datorn.

Jag har en ethernet sladd från playstationet till datorn. Så nu kan jag kolla på film som finns på datorn.

Men om jag vill starta en streamad film på datorn som ska spela upp på tv, hur gör jag då?

För som det ser ut nu, kan jag inte surfa på till den aktuella sidan och starta filmen, genom playstationet? Sidan bara laddar. Vet inte vad felet är, det är bara den sidan playstationet inte vill öppna.

Så jag tänkte öppna och starta filmenpå datorn, men istället för att det kommer på skärmen ska det komma på tv.

Förstår ni? Hur gör jag för att det ska bli så? Tack på förhand//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte VGA på din TV och ditt grafikkort?

VGA uttag?

Vet inte. troligtvis.

Hur som hest, jag drar alltså ur sladden som går mellan skärm och dator och trycker in en sladd där skärmsladden satt och sätter in andra änden i tv.

Thats it? Då skall man direkt se bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VGA uttag?

Vet inte. troligtvis.

Hur som hest, jag drar alltså ur sladden som går mellan skärm och dator och trycker in en sladd där skärmsladden satt och sätter in andra änden i tv.

Thats it? Då skall man direkt se bilden?

Helt korrekt, såvida du inte har två utgångar på ditt grafikkort såklart så du får bild både på datorskärmen och tvn. :)

Sen välja rätt ingångskanal på tvn.

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VGA uttag?

Vet inte. troligtvis.

Hur som hest, jag drar alltså ur sladden som går mellan skärm och dator och trycker in en sladd där skärmsladden satt och sätter in andra änden i tv.

Thats it? Då skall man direkt se bilden?

Kör du med tvns inbyggda högtalare? Ifall ja så är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onödigt dyrt!

http://www.prisjakt.nu/search.php?s=hdmi%20kabel%2010m#rparams=ss=hdmi%20kabel%2010%20m

Vice - du får börja med att ta reda på vad din dator och din TV har för uttag. Troligen har din dator DVI-uttag och din TV har HDMI-uttag. Har du ett HDMI-uttag från datorn kan du förhoppningsvis få ljud genom det om du även vill ha det till TVn (annars måste du spela via datorns högtalare).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...