Jump to content

Tror ni rockstar gör något åt fuskare/moddare i GTA V?


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Okej, är väldigt irriterad över hur multiplayerläget har blivit i IV. Alla dessa moddar och trainers har förstört hela upplevelsen och det går knappt spela ett bra game.

Spelat Cops and crooks rätt länge nu i väntan på GTA V och herregud vad folk fuskar. Idag började alla spelare i det game jag var i brinna och dog. Har sett saker som godmode, att man dör av ingen anledning alls och aimbot liknande saker.

Tror ni rockstar är medvetna om vad som pågår och tror ni att dom tänker på det här till GTA V? Jag hoppas verkligen att rockstars socialclub kommer vara bra för sånt här och att dom kommer vara nogranna så multiplayerläget i V blir bra för alla.

Vet att IV är gammalt nu men tycker det inte är någon ursäkt till att förstöra ett bra spel.

Hur tror ni Rockstar kommer sköta detta i V?

(Spelar på 360)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm kunde man verkligen fuska och sånt i GTA IV till Xboxen? Vet inte om du har nu kört det till PC pc versionen vet jag att det går att fuska. Men har inte hört talas om att man kan fuska i MP läge på Xbox

De flesta moddarna finns till konsolerna också. Vanligaste är trainers med olika funktioner som t.ex godmode, döda alla spelare på servern och så vidare. Hänt mig många gånger under rankade matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Dem svarade på det förut, och ja dem kommer att göra något åt det, kan försöka leta upp source till när dem sa det.

Har för mig att det var i den här intervjun jag hörde något om anti-cheat.

Ska dom satsa så pass hårt på GTAOnline (som jag förmodar att R* gör). Tycker jag det är en av de viktigaste prioriteringarna borde vara att ordna ett anti-cheat som faktiskt funkar. Det får verkligen inte bli som GTA4 online på PC, går inte att spela med "random folk" pga alla hacks och dylikt.

Redigerad av the_Dowie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag är så sjukt less på människor.

Online har varit ute nu i 27 dagar, och folk har redan börjat fuska, modda och förstöra. Undrar när rockstar kommer göra något åt det här om dom nu gör något över huvudtaget. Sjukt tråkigt är det i alla fall!

GTAOnlineBanhammer@rockstargames.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så sjukt less på människor.

Online har varit ute nu i 27 dagar, och folk har redan börjat fuska, modda och förstöra. Undrar när rockstar kommer göra något åt det här om dom nu gör något över huvudtaget. Sjukt tråkigt är det i alla fall!

Spelet går i grunden ut på att fuska.

Konceptet från början var enkelt: Ett spel där du kan härja fritt, skjuta, mörda och råna. och för att överleva kaoset så ska det fuskas.

Sen har det med åren blivit mer seriöst, men fusken byggs fortfarande in av R*.

Hade DE inte velat att det ska fuskas hadede gamla fusk kombinationerna inte funnits.

Oändligt med vapen, alla stjärnor bort, spawna vapen, pansarvagnar etc. med hjälp av de gamla höger, vänster, upp upp upp ner fyrkant koderna...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet går i grunden ut på att fuska.

Konceptet från början var enkelt: Ett spel där du kan härja fritt, skjuta, mörda och råna. och för att överleva kaoset så ska det fuskas.

Sen har det med åren blivit mer seriöst, men fusken byggs fortfarande in av R*.

Hade DE inte velat att det ska fuskas hadede gamla fusk kombinationerna inte funnits.

Oändligt med vapen, alla stjärnor bort, spawna vapen, pansarvagnar etc. med hjälp av de gamla höger, vänster, upp upp upp ner fyrkant koderna...

Ibland vet man inte om du trollar eller om du faktiskt tänker som du gör. :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sa dom inte redan innan online släpptes att dom skulle gå ut hårt på fuskare? så alla har samma chans i spelet. Jag personligen har inte råkat ut för någon som fuskat än, en snubbe hade en tank och åkte runt med för någon dag sen, men den kan han ju lika bra hämtat på militärbasen själv.

Förstår inte vitsen med fusk heller, tar bort hela upplevelsen, tycker onlinedelen har tagit tillbaka GTA till grundideèn, man jobbar sig upp och får inte en sjuk summa pengar efter varje uppdrag, man måste verkligen jobba till sig det man har.

Sen om man vill ha mer pengar ser inte jag något problem med att man farmar uppdrag som ger bra med pengar, man kommer ju ändå få göra om dom förr eller senare, fast det är ju inte direkt fusk.

Redigerad av Kiedis
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland vet man inte om du trollar eller om du faktiskt tänker som du gör. :)

Jag är fullt seriös.

Spelade du inte GTA3?

Fuska var det ända man gjorde. Det var spelet mer eller mindre gick ut på. Alla körde fusken.

Kollar man på Gta IV och V, så har de flesta INTE använt fusken. jag har inte gjort det, och de jag pratat med trodde inte ens de fanns längre. Det är den utvecklingen jag försöker peka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet går i grunden ut på att fuska.

Konceptet från början var enkelt: Ett spel där du kan härja fritt, skjuta, mörda och råna. och för att överleva kaoset så ska det fuskas.

Sen har det med åren blivit mer seriöst, men fusken byggs fortfarande in av R*.

Hade DE inte velat att det ska fuskas hadede gamla fusk kombinationerna inte funnits.

Oändligt med vapen, alla stjärnor bort, spawna vapen, pansarvagnar etc. med hjälp av de gamla höger, vänster, upp upp upp ner fyrkant koderna...

Vi pratar om Online här. Fuskkombinationerna fungerar inte i multiplayer.

Det är väl självklart att man inte ska fuska i online?

Sen för den delen så har aldrig single player "gått ut på" att fuska heller. Fusken har funnits där mer som en kul grej som låser upp fler möjligheter, snarare än att det är där som ett riktigt hjälpmedel om man inte klarar spelet. Det är extra tydligt i GTA V där man rakt utav kan skippa ett helt uppdrag om man misslyckas för många gånger!

Vet inte vad det är med dig Vice men jag tycker att du beter dig väldigt konstigt jämfört med hur jag kommer ihåg dig. :unsure:

Kanske beror det på att jag inte varit så hemskt aktiv de senaste åren, men. Eh whatever. :huh:

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...