Jump to content

Dekorationer till gravplats


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Har inte varit vid min mosters grav än på grund av det tråkiga vädret + all snö. Men nu till våren vill jag gå dit med en blomma och gärna köpa något att lägga hos henne. En sten med text eller något litet som inte tar jätte stor plats.

Vet ni vart såna dekorationer kan köpas? Har googlat runt lite utan hitta något intressant. Finns det butiker eller liknande som har sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett sådant här läge är det ju onekligen tanken som räknas, så med små medel och lite kreativitet kan du säkert hitta på något eget. Annars kan jag tänka mig att blomaffärer säljer ljus och prydnader. Vet inte om det är standard, men här i stan är det ett par blomaffärer som (medvetet) har sin verksamhet i närheten av kyrkogården och jag är säker på att ifall det finns sådana affärer i din stad så säljer de prydnader.

Tänk på att det är tanken som räknas och att ingen annan än du behöver bry sig om hur mycket dekorationen kostade. :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett sådant här läge är det ju onekligen tanken som räknas, så med små medel och lite kreativitet kan du säkert hitta på något eget. Annars kan jag tänka mig att blomaffärer säljer ljus och prydnader. Vet inte om det är standard, men här i stan är det ett par blomaffärer som (medvetet) har sin verksamhet i närheten av kyrkogården och jag är säker på att ifall det finns sådana affärer i din stad så säljer de prydnader.

Tänk på att det är tanken som räknas och att ingen annan än du behöver bry sig om hur mycket dekorationen kostade. :)

Anledningen till att jag vill köpa något är att jag inte är så duktig när det kommer till att skapa saker. Dock blir det iofs mer personligt. Tråkigt dock att man har handstil som en tre åring när det kommer till skrift.

Behöver inte vara något jätte dyrt heller :)

Tänkte någon hjärtformad sten med text på och liknande saker. Vill ha något litet och diskret som inte tar upp allt för stor plats. Ska nog testa lite blomsteraffärer, kanske finns där!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...