Jump to content

Sammanfatta 2012


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja, vafan, en sånhär tråd brukar vi ju ha. Vi har i och för sig tappat de flesta traditioner, men det här är inte så jobbigt.

Mitt 2012:

+ Bodde i Oslo, tjänade pengar.

+ Åkte till Göteborg för att skriva högskoleprovet och gå på Pete Doherty, hyrde en lägenhet och massa Stockholmsvänner jag inte träffat på månader kom ner. Pete ställde in och jag kom hem halv sju samma dag som högskoleprovet, så det hände inte, men var en sjukt rolig helg.

+ Sa upp mig i april, flyttade till två vänner i Stockholm, bodde där hela maj.

+ Var i Barcelona med familjen och firade pappas födelsedag.

+ Hälsade på polare i London, riktigt roliga och dekadenta fem dagar som kulminerade i 24-timmarsfest.

+ Dans Dakar.

+ Hultsfred.

+ Peace and Love.

+ Jobbade på Öland, var roligt. Ledig mest hela tiden pga Norgepengar.

+ Way Out West.

+ Roadtripade genom USA. Bästa resan jag gjort.

+ Reste i Mexiko, Bolivia, Peru och Brasilien.

+ Kom hem och fick för första gången på tre år en riktig jul hemma.

- Summerburst. Förjävligt.

- Min äldsta vän gick bort. Årsdag för ett par dagar sedan. Första gången någon jag verkligen älskar går bort. Var vid hans grav häromdagen, när jag gick därifrån satte jag återigen i hörlurarna bara för att mötas av Ken Ring - Själen av en vän. Händer ju inte.

- Samma tjej som figurerat här två år tidigare hade pojkvän och det var allmänt skit.

+ De gjorde slut och vi har hängt mest hela tiden sen dess, de totalt fyra veckorna vi varit hemma samtidigt (...). Ska hälsa på henne i Berlin snart.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vafan, en sånhär tråd brukar vi ju ha. Vi har i och för sig tappat de flesta traditioner, men det här är inte så jobbigt.

Mitt 2012:

+ Bodde i Oslo, tjänade pengar.

+ Åkte till Göteborg för att skriva högskoleprovet och gå på Pete Doherty, hyrde en lägenhet och massa Stockholmsvänner jag inte träffat på månader kom ner. Pete ställde in och jag kom hem halv sju samma dag som högskoleprovet, så det hände inte, men var en sjukt rolig helg.

+ Sa upp mig i april, flyttade till två vänner i Stockholm, bodde där hela maj.

+ Var i Barcelona med familjen och firade pappas födelsedag.

+ Hälsade på polare i London, riktigt roliga och dekadenta fem dagar som kulminerade i 24-timmarsfest.

+ Dans Dakar.

+ Hultsfred.

+ Peace and Love.

+ Jobbade på Öland, var roligt. Ledig mest hela tiden pga Norgepengar.

+ Way Out West.

+ Roadtripade genom USA. Bästa resan jag gjort.

+ Reste i Mexiko, Bolivia, Peru och Brasilien.

+ Kom hem och fick för första gången på tre år en riktig jul hemma.

- Summerburst. Förjävligt.

- Min äldsta vän gick bort. Årsdag för ett par dagar sedan. Första gången någon jag verkligen älskar går bort. Var vid hans grav häromdagen, när jag gick därifrån satte jag återigen i hörlurarna bara för att mötas av Ken Ring - Själen av en vän. Händer ju inte.

- Samma tjej som figurerat här två år tidigare hade pojkvän och det var allmänt skit.

+ De gjorde slut och vi har hängt mest hela tiden sen dess, de totalt fyra veckorna vi varit hemma samtidigt (...). Ska hälsa på henne i Berlin snart.

Sjukt händelserikt år för din del!!

Det här måste vara ett av det tråkigaste året ever. Eller inte direkt tråkigt, har haft det ganska bra med mycket vänner som har flyttat hit till Göteborg, men det har inte hänt så mycket.

Våren:

- Hoppade runt på olika dagis.

+ Producerade en musikvideo.

Sommaren:

+/- Summerburst. Nause var bra! Deadmau5, en riktig besvikelse.

+/- Jobbade på Liseberg, träffade nytt folk som jag redan har tappat kontakten med hehe..

+Gick på kaninpartyn

Hösten:

+ Fortsatte jobba på dagis, men fick heltid på en avdelning. Supermysigt!

+ Flyttade från en kompis till en annan kompis i trappuppgången bredvid för att lämna över mitt rum till flera vänner.

+ Började dejta hejvilt via en internetsida.

+ Swedish house mafia...

Vinter:

Fortsatte dejtandet, träffade en tjej som jag inte är riktigt säker på.

+ Träffade två sköningar med ett välgörenhetsprojekt under uppstart. Blev inblandad som videoproducent.

+ Åkte till Alperna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ Praktiktermin i plugget som börjar närma sig slutet

+ Förlovad hela året

+ Solsemester på Rhodos

+ Resa till Thailand och sett min flickväns hemstad

+ suttit och konverserat med buddistiska munkar och bjudit den skönaste av de på en cigg

- anledningen till resan var begravning av tjejens mormor

+ bra konserter (Springsteen och Lundell)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Gått arbetslös hela året förutom några vikariat under vintern och våren.

- Jag träffade en kvinna men det sket sig totalt.

- Missade Way Out West och därmed Mogwai.

- Ångest.

- Två av mina bättre vänner flyttade från stan.

+ Åkte på ännu en fantastisk resa genom USA. Såg vild Grizzlybjörn, två gånger!

+ Nya vänner.

+ Arbetslösheten har gett mig hundratals timmar med mina instrument.

+ En lång konflikt mellan en vän och mig tog slut och vi började umgås på riktigt igen.

+ Mycket ny, bra musik!

+ Fick glasögon. Det boostade mitt självförtroende.

+ Kom in på GMU+KMU och förhoppningsvis leder det till Officersprogrammet senare i år!

+ Lyckades övertala en vän att sikta på det militära. Han kom också in.

Överlag ett rätt tråkigt år, höjdpunkten var självklart USA, men också beskedet om Försvarsmakten även om det kom först i november.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tweak: Hur tusan hade du råd att göra så många saker och ändå arbeta relativt lite, var det Norgepengar som betalade för allt det där?

+ Tog examen

+ Blev anställd

+ Dök upp i eftertexter och imdb

+ Började träna och gjorde synbara framsteg

+ För varje månad har jag mer pengar på sparkontot än någonsin tidigare i mitt liv

- Slutade träna p g a för mycket övertid

- Singel hela året

- Spenderade relativt lite tid med min familj

Ja, det är väl det egentligen... Det här året har mest kretsat kring min nystartade karriär och jag har inte hunnit med några resor eller att gå ut och träffa så mycket folk. Jag är ändå nöjd med året, men jag hoppas att det blir lite mer fritid det här året så jag kan resa och festa mer.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tweak: Hur tusan hade du råd att göra så många saker och ändå arbeta relativt lite, var det Norgepengar som betalade för allt det där?

Jag jobbade sex dagar i veckan i sju månader i Norge, vilket gav en hel del pengar. Innan Osloflyttan hade jag jobbat minst fem dagar i veckan hela sommaren 2011. I somras jobbade jag nog heltid också, tror jag låg på fyra dagars jobb i veckan med tiotimmarsarbetsdag (vilket gällde även 2011), vilket gjorde att jag gick plusminusnoll med sommarnöjena. Så inför resan hade jag alla norgepengar + lite mer, och jag har en del kvar nu också. Kommer inte ta studielån nu när jag börjar plugga, till exempel.

Så, det är att jag jobbat och sparat som gjort det möjligt, och det är inte så lite jobb, ändå. Heltid i över ett år.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jobbade sex dagar i veckan i sju månader i Norge, vilket gav en hel del pengar. Innan Osloflyttan hade jag jobbat minst fem dagar i veckan hela sommaren 2011. I somras jobbade jag nog heltid också, tror jag låg på fyra dagars jobb i veckan med tiotimmarsarbetsdag (vilket gällde även 2011), vilket gjorde att jag gick plusminusnoll med sommarnöjena. Så inför resan hade jag alla norgepengar + lite mer, och jag har en del kvar nu också. Kommer inte ta studielån nu när jag börjar plugga, till exempel.

Så, det är att jag jobbat och sparat som gjort det möjligt, och det är inte så lite jobb, ändå. Heltid i över ett år.

Åfan, ja då har du slitit väl för din belöning. Grymt jobbat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting ligger i kronologisk ordning.

+ Var på min tredje Kapten Röd-konsert, och den andra på bara två månader. (Fast den innan var i November så den kan jag inte ta med som 2012)

+ Rebelution släppte ny skiva, har lyssnat stört många timmar på den!

+ Åkte till Stockholm och såg på Spamalot.

+ Bob Marleys minneskonsert var roligare än på flera år.

- PS3:an YLOD:ade.

+ Räddade PS3:an från sagd YLOD.

+ Flygplansuppvisning på Malmens flygplats, SAAB VIP-edition såklart.

+ Köpte Motorcykel.

+ Skaffade körkort till tidigare nämnt fordon.

+ Den årliga kryssningen blev toppenrolig.

- PS3:an YLOD:ade igen!

- Farfar blev sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...