Jump to content

Far Cry 3


Vice.
 Share

Recommended Posts

Klarade ut storyn igår, gillade miljöerna och gameplayet. Nu ska jag köra alla path of the hunter quest och ta över alla outposts.

Tyckte slutet var lite trist, då man fick välja om vännrna skulle räddas eller om man ville joina Citra.

Oavsett vad man väljer så blir man ju ändå kvar på ön, blir bara en anorlunda filmsekvens.

Sen efter att man har graftat fram alla saker så finns det ju ingen mening med att döda djuren. Tycker det hade varit bättre om det hade varit som i red dead redemption istället. Och vissa djur kan man få skjuta ett helt magazin på för att dom ska dö och skjuter man dom i huvudet så dör dom inte heller direkt.

Hade famasen tror jag fick tömma en/två magasin(er) för att döda en björn jävel. Skulle även döda en tiger vet inte hur mycket bly han fick smaka av mitt hagelgevär för fanskapet skulle dö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade famasen tror jag fick tömma en/två magasin(er) för att döda en björn jävel. Skulle även döda en tiger vet inte hur mycket bly han fick smaka av mitt hagelgevär för fanskapet skulle dö.

Jag tog livet av dem med ett skott bara. Prova granatgeväret, tar död på det mesta på första skottet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Spelar det här nu, och jag diggar det som fan! Har väl mest spelast det som en jakt-/ och crafting-simulator hittills, men har i alla fall kommit en liten bit på vägen i storyn. Kanonkul, rekommenderas!

Rapportera gärna igen när du kommit längre. Tyckte det var grymt repetitivt. Annars ett bra spel

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Rapportera gärna igen när du kommit längre. Tyckte det var grymt repetitivt. Annars ett bra spel

Spelat ut storyn nu. Jag tyckte inte att det var "grymt repetitivt", men ska erkänna att jag inte var lika intresserad av spelet efter att jag kom till andra ön.

Tycker att spelet har en riktigt schysst stämning. Soundtracket gör riktigt mycket och gjorde att jag satt med ett stort leende på läpparna under exempelvis uppdraget då man

bränner ner knarkodlingen

och i slutet när man

sitter i helikoptern.

:D

Storyn var intressant och röstskådespelarna var, som så många andra har sagt, otroligt bra. Jasons utveckling gick kanske lite för fort fram kan jag tycka. Han

dödade ett par personer och var helt plötsligt en kallblodig stridsmaskin. Hade gärna sett lite fler monologer om samvetskval och sådär...

Kommer nog inte spela så mycket mer nu för jag har redan gjort det mesta som är intressant. Lämnade några outposts orörda ifall jag får sug efter att kötta lite någon gång ^_^ .

Kanonspel, jag rekommenderar alla att testa det!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nog inte spela så mycket mer nu för jag har redan gjort det mesta som är intressant. Lämnade några outposts orörda ifall jag får sug efter att kötta lite någon gång ^_^ .

Du kan alltid nollställa outposts annars! Men ja, spelet tappar mycket när storyn är slut (vilket i och för sig inte är speciellt ovanligt...). Jäkligt rolig spelupplevelse hursomhelst.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...