Jump to content

Ännu en ny speldatorrådstråd.


simonracer
 Share

Recommended Posts

Heyo!

Nu är det så att mor min äntligen har fått jobb efter sin stroke (Hjärnblödning) för cirka 13 månader sedan.

Och nu är hon sugen på en ny dator som inte låter som en trimmad dammsugare och kanske klarar av något spel någorlunda bra!

Priset skall vara relativt lågt. Se kundvagnen nedan för ungefärligt pris.

Det vi redan har är skärm och hårddiskar. (2x 320gb.)

Slängde ihop dessa delar. http://www.inet.se/kundvagn/visa/2400309/morsans

I teorin skall dessa delar klara spelen hyffsat bra men någon här kanske vet lite bättre om det är något som kan behövas bytas.

Tack så väldans mycket på förhand!

Edit:

Lite ändringar såsom sämre cpu och bättre gpu slutade upp med denna:

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heyo!

Nu är det så att mor min äntligen har fått jobb efter sin stroke (Hjärnblödning) för cirka 13 månader sedan.

Och nu är hon sugen på en ny dator som inte låter som en trimmad dammsugare och kanske klarar av något spel någorlunda bra!

Priset skall vara relativt lågt. Se kundvagnen nedan för ungefärligt pris.

Det vi redan har är skärm och hårddiskar. (2x 320gb.)

Slängde ihop dessa delar. http://www.inet.se/kundvagn/visa/2400309/morsans

I teorin skall dessa delar klara spelen hyffsat bra men någon här kanske vet lite bättre om det är något som kan behövas bytas.

Tack så väldans mycket på förhand!

Jag tror du bör lägga 500 mer på grafikkort och 500 mindre på processor. Är vad jag tror du bör göra, finns säker något någonstans att läsa om det är vettigt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror du bör lägga 500 mer på grafikkort och 500 mindre på processor. Är vad jag tror du bör göra, finns säker något någonstans att läsa om det är vettigt eller ej.

Det var min första tanke, att ta en i3 processor istället.

Kollade lite på vilka som är bättre för så liten prisskildnad som möjligt och 6870 var en hel del bättre än 7770. Tar nog det kortet istället. Får se om det priset som blev nu är bra eller om det ska bli en i3 processor. Vet inte riktigt vilken skildnad i3 vs i5 gör rent spelmässigt.

Edit:

Kommer allt lira? Tänker så det inte blir några konstigheter mellan processorn och moderkortet.

Om jag fattat saker rätt så är cpun second generation och därutav sandi bridge. Och det skall lira med det moderkortet.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

i3'an är ju dualcore medans i5'an är quadcore. Jag tror det är mer värt att skaffa en i5'a tbh då den kommer kunna prestera bättre i mer krävande spel (BF3 ex.)

Så lägger du på ungefär 200kr till så får du en i5'a istället.

Så lite pengar för en sådan stor uppgradering. Only a fool would pass on that.

Det får nog duga =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...