Jump to content

The Walking Dead FPS på G! (Xbox 360, PS3 och PC)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Det var de goda nyheterna. De dåliga? Activision släpper det! :ermm:

Spelet kommer vara en prequel till TV-serien och kommer innehålla flera karaktärer från serien. Man kommer spela Daryl Dixon när han och hans bror Merle ska ta sig till det "säkra" Atlanta. Man kommer kunna recruita companions på vägen. Mat och ammo kommer det vara snålt om och mycket av spelet kommer handla om just det. Man komme rockså få många svåra val att göra som kommer påvärka spelets utveckling och hur folk man möter reagerar.

Zombies kan se, höra eller lukta dig så man måste välja mellan att smyga eller gå på hårt.

Terminal Reality är utvecklarna och det här blir deras första lisens-FPS. Deras mäst kända spel hitils är väl det officiella Ghostbusters spelet som kom 2009, samt Nocturne som kom 1999.

De gjorde också Blair Witch Volume 1: Rustin Parr som kanske inte betyder något nu men som under sin tid ska ha varit ett va de kusnligaste spelen gjorda.

Spelet ska släppas 2013.

Källa: Gametrailers.com

Officiella hemsidan

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inget hängt med när det gäller TWD så mycket men har de verkligen mjölkat det?

Alltså, det beror väl på hur varje person definierar mjölkning, men utifrån serietidningen finns nu TV-serien, en talkshow som går hand i hand med TV-serien (The Talking Dead), ett TV-spel i episodformat och nu ska dom göra ett FPS.

Fast det är ju väldigt trevligt att universumet är stort, men jag blir bara orolig att alla storylines snart kommer att börja säga emot varandra! Reglerna om hur man överlever runt zombies som dom twittrade under säsong ett har väl redan blivit brutna i samma serie, av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

"The video you are trying to watch cannot be viewed from your current country or location."

Hittade den här, men det finns hur många videor som helst på YT om det här spelet. Det här var den enda (första) med dialog som jag hittat:

Det ser ganska hemskt ut, varför stressa det så hemskt? Men det är ju visserligen inte grafiken som gör spelet, det kan ju vara bra ändå. Kommer att ge det en chans!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry. Jag har en app som gör att jag kan se på utländska sidor så jag visste inte ens att den inte gick att se. :P

Jag håller med om grafiken men jag tror det handlare mer om spelets storlek och stil än att de inte haft tid med bra grafik.

Mycket möjligt, men grafik är en viktig del när det kommer till marknadsföring av spel, och dom inte hade tid att göra snygg grafik kanske dom inte hade så mycket tid att bygga en vettig story heller! Men jag är bara bitter, vi får se hur slutprodukten ser ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...