Jump to content

Wargame: European Escalation


Jacker
 Share

Recommended Posts

För er som är alldeles för upptagna med att jobba som sophämtare eller teaterkritker för att märka när ett nytt RTS släpps kan jag informera om att Eugen Systems (studion bakom bland annat R.U.S.E.) släppt ett nytt sådant spel alldeles nyligen, närmare bestämt Wargame: European Escalation. Som titeln lite halvt antyder på tar det sig an ett "kalla kriget går snett"-scenario där NATO och Warzawapakten går i luven på varandra ute på centraleuropas slätter.

Skaffade spelet på Steam tidigare ikväll och håller fortfarande på att pilla lite med det, men vad jag har hört från andra är det ett mycket bra spel av sitt slag. Storskaligt är det dessutom, de största kartorna ligger på 150 kvadratkilometer och man kan föra befäl över upp till 361 enheter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns väldigt mycket World in Conflict, vilket jag älskade. Hoppas det är de bra delarna som de fått därifrån. Ni får gärna hålla oss uppdaterade om vad ni tycker om det.

Jag vet inte, jag har lite svårt att ta ett företag seriöst när de nästan rakt av rippar sitt intro från VideoCopilot. Något som alla som trixat med videobehandling känner igen direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, jag har lite svårt att ta ett företag seriöst när de nästan rakt av rippar sitt intro från VideoCopilot. Något som alla som trixat med videobehandling känner igen direkt!

Tänkte precis säga det, wtf! Det där introt är man van vid att se på vanliga YouTube-filmer, men använder ett företag det seriöst?! w00t_1181130_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...