Jump to content

Ny speldator till polaren.


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Som tråden säger, polaren ska köpa en ny speldator så tänkte kolla hit för lite hjälp. (Curly?) blush_1181011_0.gif

Datorn ska köpas från http://www.alina.se/ och monteringen ska ingå i priset.

Plockade ihop ett paket, vet dock om det är "okej".

http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=kli&delway=pp&RC-942-KKN1=1&WD1002FAEX=1&F3-12800CL9D-8GBXL=2&CW-9060001-WW=1&CMPSU-950TXEU=1&Z68A-GD80=1&BX80623I72600K=1&GV-N560UD-1GI=1&CSSD-F120GBGT-BK=1&SY1225SL12H=2

Mvh

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärm, DVD/BR, mus, tangentbord, OS?

Har han en budget på 15lök så är det grafikkortet en förnedring. HD6990 eller ett gtx590 som gäller, alternativt vänta till Januari och köp HD7970, krymp något annat.

Chassi för 2k är bara galet, under tusenlappen funkar ypperligt.

HDD priserna är galna just nu och skulle rekommendera att inte köpa en SATA för tillfället.

G-skill minnen har jag aldrig hört talas om. Köp Corsair vengence, om du nu ska ha vattenkyl för då är inte flensarna ett problem.

Du borde klara dig bra med ett 850-agg, skaffa även helmodulärt (HX) för att få bort kabelhärvan.

Köp 3.0 PCI-E moderkort t.ex. Asus P8Z68-V/GEN3.

Du har förövrigt inte med monteringen i din ihopplockning.

15lök utan chassi och SATA-disk.

http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=kli&delway=pp&CW-9060001-WW=1&BX80623I72600K=1&CSSD-F120GBGT-BK=1&EAH6990%2f3DI4S%2f4GD5=1&P8Z68-V%2fGEN3=1&CMZ8GX3M2A1600C9=1&CMPSU-850HXEU=1&S3-WEB=1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, ingen skärm, tangentbord osv Stell.

Nu är det ju så att han ska ha med ALLT i datorn, hårddisk, chassi, osv.

Plus att datorn ska beställas nästa löning, dvs den 25:e.

Grafikkortet valdes mer som ett "tillfälligt" då han ska köpa ett bättre när nästa Gen. kommer.

Edit: Kan förövrigt säga att han ändrat sig och att datorn går bra att beställa ifrån inet eller liknande, bara den kommer monterad.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns så onödigt på något vis ändå. Han ska beställa datorn i mellandagarna, är det inte bättre att plocka ihop den då och hoppas på att det blir lite mellandagsrea?

Att dessutom köpa ett lågbudget grafikkort när nästa generation bara kommer 2-3 veckor senare känns lite väl bortkastade pengar.

Om jag satt i hans sits och hade en dator som fortfarande fungerade skulle jag personligen köpa allt utom SATA-disk och grafikkort. Har han en SATA i den gamla och inte är allt för mån om att den rensas så skulle jag sätta in den som lagring i väntan på att det ska sjunka ner till sitt normala pris igen. (Det är nära 2kr GB nu, innan översvämningen snackar vi om under 1kr GB, tusenlappar blir förlorade). Sen skulle jag få den monterad och klar, utan grafikkort. Han slänger bara in sin gamla SATA i burken (det klarar vilken nöt som helst med tummen mitt i handen) och så väntar han till HD7970 släpps i januari och slänger i den med. Biffen fixad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns så onödigt på något vis ändå. Han ska beställa datorn i mellandagarna, är det inte bättre att plocka ihop den då och hoppas på att det blir lite mellandagsrea?

Att dessutom köpa ett lågbudget grafikkort när nästa generation bara kommer 2-3 veckor senare känns lite väl bortkastade pengar.

Om jag satt i hans sits och hade en dator som fortfarande fungerade skulle jag personligen köpa allt utom SATA-disk och grafikkort. Har han en SATA i den gamla och inte är allt för mån om att den rensas så skulle jag sätta in den som lagring i väntan på att det ska sjunka ner till sitt normala pris igen. (Det är nära 2kr GB nu, innan översvämningen snackar vi om under 1kr GB, tusenlappar blir förlorade). Sen skulle jag få den monterad och klar, utan grafikkort. Han slänger bara in sin gamla SATA i burken (det klarar vilken nöt som helst med tummen mitt i handen) och så väntar han till HD7970 släpps i januari och slänger i den med. Biffen fixad.

Han har ingen daglig dator, därav behöver han en burk nu.

Jag får helt enkelt snacka med honom, får återkomma imorgon.

Sen har han kollat på https://www.inet.se/...gtx580-i7-2600k

Vilken enligt mig verkar vara en dator för en bra peng?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...