Jump to content

Ändra screen resolution HUR?!


IceCandy
 Share

Recommended Posts

Okej, såatte...

Jag har en tv som heter Thomson 32fr5234. Här är tv'ns hemsida: http://www.thomsontv.eu/flat-screen-televisions/r5-series/32FR5234-tv-32-inches

Jag använder den som datorskärm.

Förut hade jag ett grafikkort som heter Radeon HD4870. Det grafikkortet hade ett trevligt cataclyst center herpa derpa där jag kunde ställa in min resolution till 1980x1080, vilket ser finast ut. Med 1300x700-nånting så ser allt ut som bajs.

I vilket fall så har jag nu tack vare er hjälp köpt ett nytt grafikkort, GTX 560 ti. Med det kortets nvidia herpa derpa inställningar, så kan jag åter igen ställa in min resolution till 1980x1080, men då genom någon slags customization av min screen resolution.

Problemet är bara att jag genom det programmet visserligen får högre upplösningen, men bilden blir ful. Text blir suddig och allt ser allmänt kasst ut. Förut såg det normalt ut med 1980x1080.

Kan tillägga att 1300x700 dock är min maxupplösning när jag spelar spel, vilket jag är okej med. Det är när jag idle'ar som jag helst vill slippa msn-rutor som täcker halva skärmen och liknande trams pga låg upplösning.

Så, hur byter jag tillbaka till det delikata 1980x1080 utan att allt skall se ut som fläsk? Enligt datorns specs så står ju 1300x700 som "max pc resolution" men förr kunde jag ju ha högre, så jag tror att specifikationerna bara är hittepå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...