Jump to content

Dags för datorköp!


StellHell
 Share

Recommended Posts

Yay, äntligen någon som använder CDON-rabatten jag promotar så friskt på forumet! :D

Jag tycker det ser grymt ut. Jag sitter på en liknande setup som skiljer sig på två punkter:

- Själv har jag bara ett 650W nätagg. Det räcker för ett enda GTX580. Vet inte om du planerar att köra SLI i framtiden(edit: såg nu att jag inte tror att du kan få plats med SLI på det där moderkortet eftersom att GTX580 DCUII är så stort), fast om det är fallet blir 750W nästan i underkant istället.

- Nu när RAM är så billigt är det lika bra att smacka på med 16GB, men sedan beror det ju på vad du ska göra. I spel märker du ingen skillnad, men jag som sitter i tunga program ibland tycker 8GB blir lite lite.

Bra val av GTX580 förresten. Du kommer inte bli missnöjd.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har ett 650 i min rigg nu, är på den säkra sidan sen vill jag ha modulärt.[quo4gb RAM nu, visst går det åt men känns som 16 är lite overkill.te name=Siatelefonhelveye...na' timestamp='1322576147' post='1225970]

Yay, äntligen någon som använder CDON-rabatten jag promotar så friskt på forumet! :D

Jag tycker det ser grymt ut. Jag sitter på en liknande setup som skiljer sig på två punkter:

- Själv har jag bara ett 650W nätagg. Det räcker för ett enda GTX580. Vet inte om du planerar att köra SLI i framtiden(edit: såg nu att jag inte tror att du kan få plats med SLI på det där moderkortet eftersom att GTX580 DCUII är så stort), fast om det är fallet blir 750W nästan i underkant istället.

- Nu när RAM är så billigt är det lika bra att smacka på med 16GB, men sedan beror det ju på vad du ska göra. I spel märker du ingen skillnad, men jag som sitter i tunga program ibland tycker 8GB blir lite lite.

Bra val av GTX580 förresten. Du kommer inte bli missnöjd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har ett 650 i min rigg nu, är på den säkra sidan sen vill jag ha modulärt.[quo4gb RAM nu, visst går det åt men känns som 16 är lite overkill.te name=Siatelefonhelveye...na' timestamp='1322576147' post='1225970]

Yay, äntligen någon som använder CDON-rabatten jag promotar så friskt på forumet! :D

Jag tycker det ser grymt ut. Jag sitter på en liknande setup som skiljer sig på två punkter:

- Själv har jag bara ett 650W nätagg. Det räcker för ett enda GTX580. Vet inte om du planerar att köra SLI i framtiden(edit: såg nu att jag inte tror att du kan få plats med SLI på det där moderkortet eftersom att GTX580 DCUII är så stort), fast om det är fallet blir 750W nästan i underkant istället.

- Nu när RAM är så billigt är det lika bra att smacka på med 16GB, men sedan beror det ju på vad du ska göra. I spel märker du ingen skillnad, men jag som sitter i tunga program ibland tycker 8GB blir lite lite.

Bra val av GTX580 förresten. Du kommer inte bli missnöjd.

/quote]

har efterblivna

wacko_1200038_0.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har ett 650 i min rigg nu, är på den säkra sidan sen vill jag ha modulärt.[quo4gb RAM nu, visst går det åt men känns som 16 är lite overkill.te name=Siatelefonhelveye...na' timestamp='1322576147' post='1225970]

Yay, äntligen någon som använder CDON-rabatten jag promotar så friskt på forumet! :D

Jag tycker det ser grymt ut. Jag sitter på en liknande setup som skiljer sig på två punkter:

- Själv har jag bara ett 650W nätagg. Det räcker för ett enda GTX580. Vet inte om du planerar att köra SLI i framtiden(edit: såg nu att jag inte tror att du kan få plats med SLI på det där moderkortet eftersom att GTX580 DCUII är så stort), fast om det är fallet blir 750W nästan i underkant istället.

- Nu när RAM är så billigt är det lika bra att smacka på med 16GB, men sedan beror det ju på vad du ska göra. I spel märker du ingen skillnad, men jag som sitter i tunga program ibland tycker 8GB blir lite lite.

Bra val av GTX580 förresten. Du kommer inte bli missnöjd.

har efterblivna

"Siatelefonhelveye"

laugh_1182782_1.giflaugh_1182782_1.giflaugh_1182782_1.gif

Antar att han försökte svara från telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Siatelefonhelveye"

laugh_1182782_1.giflaugh_1182782_1.giflaugh_1182782_1.gif

Antar att han försökte svara från telefonen.

Stämmer bra. Skiten kommer alltid högst upp, när jag manuellt tryckte att den skulle skriva under quoten så skrev den två ord sen hoppade den upp mitt i en mening.

@tråd: CDON har en spärr så kan bara köpa ett paket RAM, så 8GB får det bli.

*edit*

Hej Stellan

Tack för din beställning!

Bytte förövrigt ut LX moderkortet till ett P8Z68-V som kostade lika mycket men som hade mycket fler saker, stöd för SLI också vilket inte LX varianten hade.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, najs.. CDON kör med låga priser men dom vet tydligen inte själva vad service är. 2 dygn har det stått att mina varor packas, inget händer. När jag gick in på pricerunner och kollade på kundomdömen så blev jag mörkrädd.

"Varorna packas

Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

NEJ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, najs.. CDON kör med låga priser men dom vet tydligen inte själva vad service är. 2 dygn har det stått att mina varor packas, inget händer. När jag gick in på pricerunner och kollade på kundomdömen så blev jag mörkrädd.

"Varorna packas

Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

NEJ?

Har hört lite klagomål med att CDON är sega med att få iväg grejerna, själv har jag faktiskt aldrig haft några problem men jag läser en del om det på Sweclockers.

Tips att kolla i CDONs tråd på Swec, läste just det här därifrån:

Tja Alles

Till de som drabbats utav leveransförseningar på hemelektronik, beror tyvärr på ett jättetryck på det lagret och

man har legat efter 2 dagar, men ska ligga i lä per idag. Det är naturligtvis jättetråkigt när det här händer, och som

åtgärd har man tagit in söndags och kvällsskift på lagret och allting borde rulla på hädanefter.

Om vi tar statusuppdateringarna så håller jag med, och den ändringen finns inne nu, jag vet dock inte när det kommer att ske tyvärr.

http://www.sweclocke...ml#post11669112

Protip att skriva i tråden eller PMa profilen för snabb hjälp, han är ruskigt hjälpsam.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...