Jump to content

GTA IV vs Complete Edition vs EFLC vs DLC


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hallå, hallå!

Jag har GTA IV sedan länge och när min bror väl skaffar PS3 vill jag spela det med honom. Det är dumt att han köper ett IV själv eftersom jag är rätt sugen på att skaffa de båda DLC-paketen nu när GTA V börjar hypas. Han får mitt spel medan jag köper ett annat, men...

Jag kommer med största sannolikhet inte att skaffa D2D-DLC-paketen eftersom de tar plats på hårddisken och jag vill ha mina spel i fysiskt format så långt det går. Att skaffa EFLC vore ju bra, men då har jag inte originalspelet och kan därför inte spela med min bror, eller IV i Single Player.

Då har vi bara Complete Edition kvar och jag undrar nu följande:

Går det att spela multiplayer med en IV-person om jag har GTA IV CE, eller blir det problem? Vad händer med alla sparfiler och troféer jag har till originalspelet? Får jag använda mina gamla sparfiler till CE?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå, hallå!

Jag har GTA IV sedan länge och när min bror väl skaffar PS3 vill jag spela det med honom. Det är dumt att han köper ett IV själv eftersom jag är rätt sugen på att skaffa de båda DLC-paketen nu när GTA V börjar hypas. Han får mitt spel medan jag köper ett annat, men...

Jag kommer med största sannolikhet inte att skaffa D2D-DLC-paketen eftersom de tar plats på hårddisken och jag vill ha mina spel i fysiskt format så långt det går. Att skaffa EFLC vore ju bra, men då har jag inte originalspelet och kan därför inte spela med min bror, eller IV i Single Player.

Då har vi bara Complete Edition kvar och jag undrar nu följande:

Går det att spela multiplayer med en IV-person om jag har GTA IV CE, eller blir det problem? Vad händer med alla sparfiler och troféer jag har till originalspelet? Får jag använda mina gamla sparfiler till CE?

Du kan spela GTA IV multiplayer med folk som har vanliga spelet, du kan spela The Ballad Of Gay Tony multiplayer med folk som har GTA IV och The Ballad Of Gay Tony nerladdat men inte du kan inte spela The Lost and Damned multiplayer med folk som har GTA IV och The Lost and Damned nerladdat.

Så ja och ja, men nej.

Anledningen till detta är för att när The Lost and Damned skapades hade de inte börjat utveckla The Ballad Of Gay Tony och kunde därför i DLCt inte ha med förändringarna i staden som kommer med The Ballad Of Gay Tony (exteriörerna till alla nattklubbar och andra förändringar i TBoGT. I Episodes from Liberty City är exteriörerna från The Ballad Of Gay Tony på skivan och inprogramerade med The Lost and Damned också... På så sätt skiljer sig spelet och det skulle bara bugga, så därför går inte TLAD att spela mellan spelen. Men original GTA IV och TBOGT går att spela online mellan de olika kopiorna. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...