Jump to content

Köp av ny tv!


RavenE
 Share

Recommended Posts

Så! Dags för räven att skaffa en ny tv efter att ha suttit med min nuvarande 42" LG från väldigt många år tillbaka.

Det jag använder tvn till:

Kollar på tv via digitalbox och hdmi-kabel.

Spelar PS3 via hdmi-kabel

Spelar upp film/bilder/internet/osv via datorn via hdmi-kabel. (Dock via en adapter mini displayport -> hdmi då jag har en iMac).

Ser helst att den har 3-4 hdmi-uttag, då jag har ett för lite just nu. Gärna en usb-port eller två.

Har kikat runt lite och fastnat för denna:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46D6325XXE/samsung-46-3d-led-tv-ue46d6325

Måste inte köpa från Elgiganten, gick in där och kikade nu bara. ^_^

Har ni tips på någon annan eller ser den okej ut för pengarna? Budgeten ligger på runt 8-10k.

Edit: Och nej, 3D/3D-ready/liknande är verkligen inget krav eller ens något som intresserar mig i nuläget. Verkar som att det följer med i de flesta apparater numera.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du ska köpa en ny TV, speciellt för den där budgeten, tycker jag personligen att du verkligen borde åka in till en fysisk butik och kolla på TV:n i fråga. Det är ändå ganska personligt vad man föredrar.

Fler råd än så törs jag själv inte ge dig, får du dåligt med svar här är det emellertid en god idé att spana in Minhembios forum, där kan de sina grejer. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev den där tvn. :)

Var in på Elgiganten och frågade om de hade fått in den. Det fanns ett exemplar kvar och efter att ha kollat på den i butiken ett tag och jämfört med lite andra så blev det ett köp. Kopplade in den ikväll och jag är kär! :D

Argh! Inte köpa från Elgiganten. Evil, evil!

Men grattis till nya TV:n.

PS: Min AltGr-knapp har slutat funka. :8

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...