Jump to content

Synkronisera filer


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jopp.

Jag kommer arbeta med mitt exjobb i ett helt år framöver och jag lär med största sannolikhet få mycket huvudbry om hur jag ska synkronisera filerna mellan de två datorer jag tänker använda. Dels har jag min laptop, som jag tänkt använda mest, men så har jag också min stationära.

Hur ska jag bäst synka filerna så att jag inte blandar ihop vilken fil eller mapp som är senast uppdaterad? Man kan ju maila sig själv förstås, men det är en pina och kräver dessutom tillgång till internet hela tiden. Jag kan spara allt på USB och göra backuper lite då och då, men problemet med uppdatering kvarstår. Dessutom kan jag tappa bort minnet eller få det att gå sönder och då är det skit där med. :confused:

Jag hittade funktionen Portfölj i Windows (XP) och den verkar funka ungefär som en zip-fil eller en mapp som man högerklickar på för att synka med resten av datorerna som har samma Portföljfil. Men jag fattar inte riktigt hur den funkar - om jag skapar ett nytt dokument på dator A kan jag inte synka det till dator B för att det inte existerar där. Om jag ändrar en fil på endera datorn kan jag däremot uppdatera utan problem. :wacko:

--

Kort sagt, finns det nån sajt, funktion eller metod som är oslagbar vad gäller att synka (och backupa?) filer och mappar mellan flera datorer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...